شناسه خبر: 22555 منتشر شده در مورخ: 1399/10/1 ساعت: 23:41 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 2 دی ۱۳۹۹

روزنامه سه شنبه 2 دی ۱۳۹۹

عناوین امروز: استقرار عدالت دیجیتالی در آموزش و پرورش، از طریق دسترسی همه دانش آموزان به وسایل ارتباطی هوشمند - ۸۰ درصد مردم ایران از اینترنت استفاده می کنند - آغاز تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با ۵۶ نفر - به یاد سعدی حسنی، پژوهشگری گمنام اما پر کار و اثر‌گذار - پسر وفادار رسانه ی ملی، میهمان خانه ی همسایه/ آقای علی عسکری! لطفاً میانداری کنید! - تاج پله تقدیم به مسی - قصاص برای زنی که شوهرش را کشت/ نمی توانستم ناله های دخترم را تحمل کنم

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 2 دی ۱۳۹۹

7 جمادی الاولی۱۴۴۲

22 دسامبر 2020

سال بیست و پنجم شماره 6593

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

استقرار عدالت دیجیتالی در آموزش و پرورش، از طریق دسترسی همه دانش آموزان به وسایل ارتباطی هوشمند

۸۰ درصد مردم ایران از اینترنت استفاده می کنند

آغاز تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با ۵۶ نفر

به یاد سعدی حسنی، پژوهشگری گمنام اما پر کار و اثر‌گذار

پسر وفادار رسانه ی ملی، میهمان خانه ی همسایه/ آقای علی عسکری! لطفاً میانداری کنید!

تاج پله تقدیم به مسی

قصاص برای زنی که شوهرش را کشت/ نمی توانستم ناله های دخترم را تحمل کنم

.........ویژه

* استقرار عدالت دیجیتالی در آموزش و پرورش، از طریق دسترسی همه دانش آموزان به وسایل ارتباطی هوشمند
با حضور معاونین وزیر و روسای سازمان های مدارس غیردولتی و آموزش و پرورش استثنایی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در مشارکت های بین بخشی، نمایندگان معاونت های وزارت آموزش و پرورش سومین نشست کمیته اجرایی طرح هدایت ( هر دانش آموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) در محل سالن جلسات سازمان مدارس غیردولتی برگزار شد.
دکتر سید جواد حسینی در این نشست با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در سی و چهارمین اجلاس روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد نظر رهبر انقلاب  عدالت بود که به خوبی آن را تبیین نمودند.
وی گفت: در این خصوص نکات مهمی در فرمایشات معظم له وجود داشت که  بر عدالت آموزشی در پهنه جغرافیایی و به عبارتی عدالت توزیعی آموزش  با رویکرد توجه به همه مناطق کشور و خصوصا مناطق محروم برای خدمات آموزشی تأکید نمودند
وی افزود: رهبر انقلاب  بر عدالت مدرسه ای بویژه بر کیفیت بخشی به مدارس دولتی و مدارس لازم التوجه تأکید نمودند و همچنین  بر عدالت دیجیتالی تأکید نمودند و فرمودند با توجه به زیست بوم کرونا که استفاده از فضای مجازی در آموزش اهمیت یافته است باید مناطق، خانواده ها و دانش آموزانی که به امکانات مجاری دسترسی ندارند مورد توجه جدی قرار گیرند تا در این فرایند نوعی نابرابری آموزشی و بی عدالتی شکل نگیرد.
حسینی با تأکید بر اینکه بخشی از دانش آموزان به وسایل ارتباطی جهت استفاده از شبکه شاد دسترسی ندارند، اظهار کرد: تأمین تجهیزات ارتباطی برای تمامی دانش آموزان نیازمند، مشارکت تمامی خیرین، دستگاه ها و نهادها را می طلبد و باید همه پای کار بیایند.
وی گفت: استقرار عدالت دیجیتالی در آموزش و پرورش، از طریق دسترسی همه دانش آموزان به وسایل ارتباطی هوشمند میسر است
وی افزود: استان هایی که از طریق منابع استانی اعتبار خرید پنجاه درصد تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان را تأمین کنند بقیه اعتبار آن در قالب  طرح هدایت و از طریق مشارکت خیرین و دستگاه ها تأمین خواهد شد.
حسینی در ادامه گفت: شیوه نامه اجرایی طرح هدایت و برش استانی آن تدوین شده است و وظایف تمامی قسمت ها و دوایر در آن مشخص شده است.
وی در پایان تصریح کرد: شرکت صنایع آموزشی وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از شرکت هایی است که می‌تواند در زمینه تولید و یا خرید این تجهیزات به کمک آموزش و پرورش بیاید.‏

.........اخبار روز

* سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

۸۰ درصد مردم ایران یعنی جمعیتی بالغ بر ۶۷ میلیون نفر از اینترنت استفاده می کنند.

ما با یک جامعه بزرگ با وقت آزاد بالای چهار ساعت، آن هم در روزهای کاری هفته، روبرو هستیم.

۶.۷ درصد اعلام کردند که بیش از پنج ساعت کتاب می‌خوانند.

تقریباً ۷۰ درصد اعلام کرده‌ اند موسیقی گوش می‌دهند، ۲۲درصد فیلم‌های ایرانی تماشا می کنند و ۱۹.۸ درصد سریال‌های خانگی می‌بینند.

* وزیر ارتباطات:

قبل از دولت تدبیر و امید، دسترسی مردم به ابزار دیجیتال اندک بود

محمدجواد آذری جهرمی: قبل از دولت تدبیر و امید ابزارهای دیجیتال به اندازه کافی در دسترس مردم نبود. اماتوسعه زیرساخت‌های ارتباطی باعث شد ایران دوبار در دو دوره اندازه‌گیری بین‌المللی، بالاترین نرخ رشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به دست بیاورد.

* واعظی: اجازه ندهیم پژوهش سیاسی، جناحی و تبلیغاتی شود

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری:

 پژوهش برای توسعه کشور است و باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

 باید پژوهش و علم را برای خدمت به توسعه کشور و مردم تلقی کنیم.

 نباید اجازه دهیم که پژوهش سیاسی و جناحی و تبلیغاتی شود؛ چراکه این اقدامات سمی برای توسعه کشور است.

* میانگین باسوادی در ایران ۹۶ درصد را رد کرد

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۵۲ درصد افراد جامعه ما بیسواد بودند، ولی میانگین باسوادی در سال ۹۹ به بالای ۹۶ درصد رسیده است.

* ۱۰ اسم برتر دختران و پسران

سخنگوی سازمان ثبت احوال:

امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، آراد، آریا، سامیار و امیرعباس ۱۰ به ترتیب ۱۰ اسم برتر پسران بوده اند.

 نام‌های فاطمه، زهرا، رستا، حلما، زینب، آوا، مرسانا، یسنا، ریحانه و نازنین زهرا نیز به ترتیب ۱۰ اسم پرطرفدار دختران طی ۹ ماهه امسال بوده اند.

* حضور در لیست سیاه FATF هزینه‌های بانکی را تا ۱۴ درصد افزایش داده است

کوروش احمدی، دیپلمات پیشین:

رفع مسئله FATF می‌تواند بر تاب‌آوری کشور در برابر تحریم‌ها بیافزاید

عمل به توصیه‌های FATF نه مشکل جدیدی برای ایران در ارتباط با کار با متحدانش ایجاد می‌کند و نه به معنی الزام به ارائه اطلاعات بانکی به بیگانگان است.

عمل به این توصیه‌ها به معنی الزام به دادن اطلاعات بانکی به بیگانگان نیست

قرار گرفتن در لیست سیاه FATF موجب احتیاط مضاعف بانک‌ها برای کار با ایران شده است

حضور در لیست سیاه FATFهزینه‌های بانکی را بین هشت تا ۱۴ درصد افزایش داده است

خروج از لیست سیاه FATF ایران را در موضع قوی‌تر قرار می‌دهد

..........بهداشت و سلامت

* آغاز تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با ۵۶ نفر: محقق اصلی پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا گفت: احتمالا فاز اول تست انسانی این واکسن از هفته اول دی ماه آغاز می‌شود.

به نقل از ایسنا، دکتر مینو محرز افزود: فاز اول تست انسانی واکسن کرونای ایرانی با ۵۶ نفر آغاز می‌شود. در این فاز دو تزریق برای داوطلبان در فاصله دو هفته انجام می‌شود. یعنی ابتدا یک تزریق را انجام می‌دهند و دو هفته بعد هم تزریق دوم را انجام می‌دهند.

محرز ادامه داد: از آنجایی که شیوع بیماری کووید-۱۹ در سطح شهر زیاد است و ممکن است آنتی‌بادی افراد دچار اشکال شود، در سری اول داوطلبین در یک جای خاص نگهداری می‌شوند و بعد از اینکه نوبت دوم تزریق را انجام دادند، وضعیت آنتی‌ بادی شان چک می‌شود.

وی درباره شرایط داوطلبان شرکت در تست انسانی واکسن کرونا، گفت: این افراد باید کاملا سالم باشند. در عین حال نباید سابقه ابتلا به کووید-۱۹ داشته باشند و آنتی‌بادی‌اشان باید منفی باشد و بین ۱۸ تا ۵۰ سال داشته باشند.

این عضو ستاد مبارزه با کرونا گفت: کسانی که در سری اول شرکت می کنند علاوه بر گرفتن هدیه‌، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

محرز گفت: فکر می‌کنم اگر همه چیز با موفقیت پیش رود و تأیید آن را هم از سازمان بهداشت جهانی دریافت کنیم، نهایتا در بهار بتوانیم واکسن کرونای ایرانی را داشته باشیم.

وی درباره برخی فضاسازی‌های رسانه های معاند درباره عدم وجود داوطلب برای تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، گفت: این‌ها اصلا درست نیست. می‌خواهند مردم را تحریک کنند و برخی رسانه‌های آن طرفی کارشان همین است. در حالی که داوطلب تست واکسن کرونا از تمام ایران بسیار زیاد است. از تمام ایران، افراد تحصیل کرده و... بسیار داوطلب شدند و داوطلب بیش از حد نیاز وجود دارد.

وی گفت: باید بتوانیم خودمان واکسن‌های مورد نیازمان را بسازیم. دانش و تکنولوژی این کار هم وجود دارد. در حال حاضر فقط دو واکسن کرونای فایزر و مدرنا تأییدیه دریافت کرده‌اند که در آمریکا واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند. ابتدا پرستاران و کادر بهداشت و درمان را واکسینه می‌کنند و بعد به سراغ افراد مسن و در معرض خطر می‌روند. بالاخره تعدادی که تولید می‌کنند، آنقدر نیست که در همه جای دنیا در دسترس باشد. واکسن آسترازنکا هم مقداری عقب افتاد که آن هم اگر به زودی تأییدیه دریافت کند،  تعداد واکسن برای دنیا بیشتر می‌شود.

وی گفت: در دنیا معتقدند که حتی اگر واکسن ۶۰ تا ۷۰ درصد هم مفید باشد، باید آن را تزریق کرد. بنابراین واکسن‌های ویروس‌های ضعیف شده و کشته شده هم ایمنی بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد ایجاد می‌کنند و تمام علمای اپیدمیولوژی دنیا معتقدند که هرنوع واکسنی هست، تزریق کنید تا مصونیت ایجاد کند. البته اینکه زمان مصونیت چقدر است هنوز کاملا مشخص نیست. آنطور که در مقالات گفته می‌شود، معتقدند که زمان مصونیت شاید از یکسال هم بیشتر باشد و شاید تا سه سال هم مصونیت بدهند یا اینکه حداقل مانند آنفلوآنزا لازم شود سالی یکبار واکسن تزریق شود.

وی درباره نحوه ثبت نام افرادی که تمایل به شرکت در تست انسانی واکسن کرونا دارند، گفت: موسسه‌ای که این اقدام را انجام می‌دهد، وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که باید به این موسسه مراجعه کنند و اگر شرایط لازم را داشته باشند، انتخاب می‌شوند. تمام آزمایشاتی که در پروتکل نوشته شده، برایشان انجام می‌شود، به طور کامل معاینه می‌شوند و اگر واجد شرایط باشند، واکسن برایشان تزریق می‌شود.

* هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری برای خرید واکسن اقتصاد کشور را راه می‌اندازد: رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: هزینه واکسن‌های تولید شده در دنیا بین ۴ تا ۴۰ دلار برای هر واکسن است، اگر دولت ۲۰۰ میلیون دلار برای خرید واکسن هزینه کند می‌توانیم اقتصاد کشور را راه بیندازیم و هرگونه تاخیر در این زمینه و منتظر ماندن تا تابستان به زیان کشور است.

به نقل از ایرنا، محمدرضا ظفرقندی افزود: برای خرید واکسن نه تنها بخش دولتی بلکه بخش خصوصی نیز باید وارد عمل شود.

وی ادامه داد: واکسن های تولید شده در دنیا بین ۴ تا ۴۰ دلار قیمت گذاری شده اند بنابراین کل هزینه تهیه واکسن مورد نیاز برای مردم کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار می‌شود و این هزینه ای نیست که یک دولت یا حکومت را فلج کند اما این هزینه باعث می شود که هرچه سریعتر معیشت و اقتصاد مردم به حالت عادی برگردد هزینه‌های اقتصادی کمتری به کشور تحمیل می شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: تاکنون دولت برای خرید ۲۰ میلیون واکسن که برای ۱۰ میلیون نفر کافی است ۵۲ میلیون دلار پرداخت کرده است اما این میزان واکسن کافی نیست و معلوم نیست چه زمانی وارد کشور می شود.

وی گفت: البته در مرحله اول همه مردم به واکسن نیاز ندارند زیرا عده زیادی از مردم تاکنون مبتلا شده‌اند و نباید فعلا واکسن بزنند و فعلاً در اولویت تزریق واکسن نیستند، تعدادی نیز مشمول تزریق واکسن نمی شوند بنابراین برای تعداد باقیمانده کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار لازم است

.......آهنگ و درنگ

* به یاد سعدی حسنی، پژوهشگری گمنام اما پر کار و اثر‌گذار: بیست و ششم آذر ماه امسال، سالروز درگذشت سعدی حسنی (۱۳۶۵-۱۳۰۲) پژوهشگر موسیقی و از چهره های موثر برای شناساندن موسیقی هنری غرب به ایرانیان است. وی حدود نیم قرن پیش، در زمانی که هیچ کتابی در زمینه شناخت موسیقی هنری غرب (برای عموم) در ایران وجود نداشت و صفحه های موسیقی کلاسیک نیز کمتر در دسترس بود سال ها از طریق رادیو تهران به تفسیر آثار آهنگسازان بزرگ جهان و ارائه نمونه هایی از آثار آنان (با صفحه) می پرداخت. در همان دوران دست به کار تالیف کتاب های «تاریخ موسیقی» (از رمانتیسم تا دوره معاصر) و «تفسیر موسیقی» شد که هر دو در نخستین سال های دهه ۱۳۳۰ خورشیدی به وسیله بنگاه مطبوعاتی صفی علیشاه در تهران به چاپ رسیدند.

سعدی حسنی در پیشگفتار کتاب «تفسیر موسیقی» چنین نوشت: «یقین است در زمانی که هر مطلب نویی بعد از سه چهار سال کهنه می شود به زودی کتاب های مهم تری در این زمینه انتشار خواهد یافت و کتاب «تفسیر موسیقی» در کنج کتابخانه از نظر پنهان خواهد شد…» ولی با این همه این کتاب تا چند دهه پس از انتشار، همچنان از مهم ترین نوشته ها و مراجع موجود درباره موسیقی هنری غرب به زبان پارسی به شمار می رفت و از سوی علاقه مندان و پژوهشگران به کار برده می شد.سعدی حسنی از سال ۱۳۲۹ با دوره دوم مجله موسیقی که با نام «نامه موسیقی» انتشار می یافت و انجمن هنری جوانان همکاری نزدیک داشت و در سال ۱۳۳۳ برای ادامه تحصیل در رشته حقوق راهی اتریش شد.

در وین در رشته حقوق سیاسی دکترا گرفت و به موازات آن در چندین دوره به تحصیل موسیقی پرداخت. در ۱۳۴۶ با بنیان گرفتن تالار رودکی در تهران وی به عنوان نخستین مدیر عامل این مرکز هنری برگزیده شد.

او ضمن اداره تالار، متن اپرای دلاور سهند (ساخته احمد پژمان) را همراه با منوچهر شیبانی به رشته تحریر درآورد. اپرای آتوسا (اثر توماس کریستین داوید) نیز براساس نمایشنامه ای از وی آفریده شد.سعدی حسنی در سال ۱۳۵۱ انجمن ژونس موزیکال ایران (جوانان دوستدار موسیقی) را تشکیل داد. این انجمن با همکاری بسیاری از نوازندگان، کنسرت های موسیقی کلاسیک ایران و غرب را در شهرهای مختلف برگزار کرد که از این راه بسیاری از جوانان شهرستانی که به نسبت ساکنان تهران به چنین برنامه هایی کمتر دسترسی داشتند با موسیقی جدی و دیگر هنرهای نمایشی از نزدیک آشنا شدند.

سعدی حسنی همچنین از سال ۱۳۵۲ چهارمین دوره مجله موسیقی را با نام «نشریه انجمن ژونس موزیکال ایران» با مدیریت خود منتشر ساخت. سعدی حسنی چندی پس از انقلاب راهی آلمان شد و در نهایت پس از یک بیماری طولانی در ۲۶ آذر ۱۳۶۵ در هامبورگ چشم از دنیا فرو بست. از آثار وی به جز کتاب هایی که از آنها نام برده شد باید از کتاب «هفت نغمه چنگ» (چاپ ۱۳۳۳) و مقاله هایی در مجله موزیک ایران، مجله موسیقی و مجله سخن نام برد. از میان کتاب‌هایی که در بالا نامشان به میان رفت، «تفسیر موسیقی» به صورت صوتی در دسترس علاقمندان نابینا قرار گرفته است. یادش گرامی.

..........فرهنگ و هنر

* پسر وفادار رسانه ی ملی، میهمان خانه ی همسایه/ آقای علی عسکری! لطفاً میانداری کنید!

در خانواده های ایرانی، فرزند کوچک جایگاه خاصی در قلب پدر و مادر پیدا می کند؛ خاصه اگر این فرزند، پسر باشد. همیشه باهوش، زرنگ، تر و فرز و، عصای دست دوران پیری پدر و نجات دهنده ی برادر ها و خواهر های بزرگتر در وقت نیاز است. همه ی این خصائل پسندیده از آنِ فرزند کوچک خانواده است.

وقتی پدر بر رفتار فرزندان بزرگتر خشم بگیرد، این لبخند و شیطنت فرزند کوچک یا به اصطلاح قدیمی ها «ته تغاری»ست که برادر ها یا خواهر های ارشد را از عقوبت سخت می رهاند؛ چون فرزند کوچک جایگاه ویژه ای در قلب پدر دارد.

ماجرای اختلاف علی فروغی، مدیر جوان شبکه ی ۳ با عادل فردوسی پور، ابعاد تازه ای پیدا کرده که حقیقتاً صورت ناخوشی به خود گرفته و باید با چاره اندیشی، این ماجرا فیصله پیدا کند. چرا که فرصت به دست بهره برداران داده تا هر طور که دوست دارند، از این آب گل آلود شده، ماهی بگیرند.

مخصوصاً این اختلاف با جریان گزارش فینال بازی های باشگاه های آسیا شدت گرفت و کار را به انجام رفتار های کودکانه کشاند.

از وقتی خبر گزارش بازی فینال میان تیم های پرس پلیس تهران و اولسان هیوندای کره به وسیله ی عادل فردوسی پور در صفحه ی فارسی «afc» منتشر شد، میزان دنبال کنندگان این صفحه افزایش یافت؛ تا جایی که روز مسابقه به عددی معادل ۵ برابر میزان دنبال کنندگان قبل از این بازی رسید.

از این سو، پیام هایی ارسال شد تا تلویزیون های اینترنتی بازی را بدون صدای عادل پخش کنند و برخی سایت ها، اقدام به انتشار مطالبی مبنی بر دروغ بودن آمار دنبال کننده های صفحه ی فارسی «afc» کنند.

با یک نگاهِ دور از جوزدگی های معمول در چنین لحظات که گاه با احساسات گرایی عجیبی همراه می شود و مخصوصاً شبکه های اجتماعی این آتش را شعله ورتر می کنند، یک نکته باید از سوی مسئولان مورد توجه و تأمل قرار بگیرد.

متأسفانه مدیران و مسئولان بلند پایه ی سازمان صدا و سیما که خود را صاحب تجربه می دانند و در صدرشان ریاست سازمان، در جریان اختلاف میان علی فروغی، مدیر شبکه ۳ و عادل فردوسی پور، خود را کنار کشیدند و اجازه دادند این اختلاف دامنه دار شود. چندان که بهره برداران و فرصت طلبان از بیرون، از این آتش اختلاف سود ها بردند که آخرین نمونه اش، همین اتفاق اخیر است. در حالی که می شد با میانجیگری و کدخدا منشی آتش این اختلاف را خاموش کرد و به شکرانه اش گزارش این بازی مهم را به عادل سپرد، آتش همچنان زبانه کشید و صفحه ی فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا از عادل به عنوان گزارشگر بازی استفاده کرد.

جای تأسف است آقای علی عسکری بعنوان رئیس رسانه ی ملی که حکم پدر را علاوه بر رئیس، بر مدیران و نیرو های سازمان دارد، با سکوت خود اجازه داده که سودجویان رسانه ای از بیرون، با انتشار مطالب غیر واقعی بر این آتش بدمند.

آقای علی عسکری از این موضوع غفلت کرده که اختلاف میان فروغی و عادل، از آن دسته اختلاف های میان برادر بزرگ و برادر کوچک است و نقش تأثیر گذار پدر می تواند پیش از اینکه اختلاف اوج بگیرد، میان دو برادر برادری برقرار کند؛ مبادا از این دعوا، بدخواهان سود ها برند.

بار ها عادل بر این نکته تأکید کرده که او فرزند صدا و سیماست، نه بیگانه. قطعاً فرزند حق نمک سفره ی پدر را نگه داشته و به آن خیانت نمی کند. این موضوع مهم را هم آقای علی عسکری فراموش کرد و هم معاونان هم سن و سالش.

اگر عادل اهل خیانت بود، اوج این اختلاف بهترین فرصت برای او بود تا ردای مخالف خوانی بر تن کند و مثل خیلی ها که به آن سوی آب ها کوچ می کنند، یکی از شبکه های فارسی زبان فعال آن طرف را برگزیند و از همانجا بر طبل مخالفت بکوبد. فرصتی که مدیران آن شبکه ها گرگوار به آن چشم دوخته اند تا ببینند عادل کدام را برمی گزیند. حال آنکه او چنین نکرد.

رئیس رسانه ی ملی و همکارانش زود از یاد بردند که وقتی خبر شهادت شهید حججی منتشر شد، عادل با چه بغضی مقابل دوربین ۹۰ ایستاد و در حالی که آن بغض از گلویش جدا نشده بود، درباره ی شهید حججی دقایق طولانی صحبت کرد. باز وقتی خبر شهادت شهید قاسم سلیمانی در سراسر جهان منتشر شد، برغم اینکه عادل فعالیت رسمی نداشت و جایی اجرای برنامه نمی کرد، بار ها در صفحه ی شخصی اش از شهید سلیمانی نوشت.

بعد از بیرون راندنش از سازمان تا امروز، نه آقای علی عسکری و معاونانش و نه هیچ کس دیگر مصاحبه ای از عادل نخوانده که در باب اختلافات خانگی اش حرف بزند؛ چون با هیچ رسانه ی داخلی و خارجی مصاحبه نکرده است.

همه ی این امارات، نشان از وفاداری او به خانه و سفره ای دارد که از آن ارتزاق کرده و رشد یافته و اهل خیانت نیست.

الغرض، آقای علی عسکری! اگر شما به حکم سمت و سن و سال، حق پدری بر گردن فرزندان خود در سازمان متبوعتان دارید، لطفاً این بار مثل پدر ها جانب فرزند ته تغاری را نگیرید و قدم پیش بگذارید تا اختلاف پیش آمده، بیش از این دامنه دار نشود. آقای علی عسکری! عادل فردوسی پور فرزند خوانده نیست؛ فرزند صدا و سیما و کاملاً هم بر مدار است. شما هم خوب بر این نکته واقفید؛ چرا که هیچ رفتاری دال بر خیانت این فرزند به خوانِ پدر نمی بینید. گرچه مهمان همسایه شد، ولی همچنان پسر وفادار خانه است. پس با یک چاره اندیشی فرزندتان را به خانه برگردانید! نگذارید برادر کوچک همچنان بر برادر بزرگ بشورد! اتفاقاً این شما هستید که می توانید به فرزند ته تغاریتان بیاموزید تا در وقت سختی، دست برادر بزرگش را بگیرد.

مجید سرایی

........ورزشی

* تاج پله تقدیم به مسی

لیونل مسی، ابرستاره آرژانتینی بارسلونا سیری ناپذیر است و ولع وی برای شکستن رکورد هیچ حد و مرزی نمی شناسد.

شاید آن روز که باشگاه بارسلونا هزینه های درمان  پسری ١٣ ساله  متولد روزاریو را متقبل شد و پس از درمان  در لاماسیا پرورش داد، در مخلیه هیچ کارشناس و یا استعداد یابی نمیگنجید که آن پسر به اکثر رکوردهای تاریخ فوتبال را جابجا کند و تبدیل به یکی از بزرگترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال شود!

مسی در این ١٦ سال حضور حرفه ای در بارسا، رکوردهای مختلفی را جابجا کرده که شاید برخی از آنها تا سالهای متمادی ماندگار بمانند.

تعدادی از رکوردهای شخصی مسی بدین شرح است:

- ٦ بار  توپ طلای فیفا

- ٦ بار کفش طلای اروپا

- تنها بازیکن تاریخ با بیشتر از ٤٠ گل زده در ١٠ فصل متوالی

- ١٤ بار متوالی حضور در تیم منتخب سال فیفا

- بهترین گلزن تاریخ لالیگا.

و اما رکوردی که مسی به تازگی به ثبت رسانده ، رکوردی است که  ادسون آرانتس دو ناسیمینتو، که به عنوان پله شناخته شده‌تر است پنجاه سال پیش، بدون توجه به این مسئله با این تفکر سپری کرده که هیچ بازیکنی، مطمئناً در طول زندگی خود، حتی به رکورد او در گلزنی با پیراهن یک باشگاه نمی‌رسد. همانطور که او و بقیه ما، به سال 2020 نگاه می‌کنیم، این آرامش اکنون با پذیرش یک اتفاق بزرگ عوض شده است. بهترین بازیکن تاریخ برزیل و برای بسیاری در کل تاریخ فوتبال، رکورد خود را از سال 1974 به ارمغان آورد، بازیکنی که از هر نظر بی نظیر بود، او 643 گل برای یک باشگاه به ثمر رساند و از این حیث رکورددار است. رکورد پله در باشگاه سانتوس که در آن به مدت 18 سال (از 1956 تا 1974) به طور مداوم فعالیت کرد و در عین حال با افتخار نماینده تیم ملی خود بود، به دست آمد. اما نابغه شاید تکرار نشدنی باشگاه  بارسلونا ، این رکورد را نیز با ٦٤٣ گل زده برای باشگاه کاتالانی ، مشترکا با پله افسانه ای به نام خودش ثبت کرد ؛ تا باز هم این جمله کلیشه ای در اذهان دوست داران فوتبال نقش ببندد که " واقعاً خوش بحال ما فوتبالدوستان که در عصر نابغه ای چون مسی زندگی میکنیم. البته با توجه به ادامه فوتبال مسی در بارسا، به زودی این رکورد شکسته خواهد شد و تنها در دستان مسی خواهد ماند. بعید است بازیکنی شاید تا 50 سال دیگر بتواند این رکورد را ازآن خود کند.

.........حوادث

* قصاص برای زنی که شوهرش را کشت/ نمی توانستم ناله های دخترم را تحمل کنم

ایران نوشت: سال 97 با گزارش مرگ مردی به‌نام اکبر، مأموران بلافاصله به منزل وی مراجعه کردند و همسر و دختر وی که در خانه بودند مدعی شدند او خودکشی کرده است.

 رسیدگی به این پرونده از اما بررسی‌ها و تحقیقات پلیس مشخص کرد که اکبر به قتل رسیده و موضوع خودکشی فقط برای انحراف مسیر تحقیق مطرح شده است.

پس از آن همسر او بازداشت شد و در بازجویی‌ها به قتل شوهرش اعتراف کرد. بدین ترتیب فخری - همسرمقتول- به اتهام قتل عمد بازداشت شد و پس از تحقیقات تکمیلی کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه، دو دختر کوچک مقتول نسبت به مادرشان اعلام گذشت کردند ولی دختر بزرگ اکبر که از همسر اولش بود، درخواست قصاص کرد.
در ادامه متهم ردیف اول به جایگاه رفت و گفت:شوهرم از همسر اولش جدا شده‌ بود که به خواستگاری من آمد. او 18 سال از من بزرگ‌تر بود، اما به‌دلیل اینکه من شرایط خوبی نداشتم، پذیرفتم با او ازدواج کنم.ما در سال‌هایی که با هم زندگی کردیم صاحب 2 دختر شدیم.در زمان حادثه دختر کوچکم 8ساله و دختر بزرگم 14ساله بودند.اکبر مرد بدخلقی بود و مدام ما را اذیت می‌کرد و با هر بهانه‌ای کتک‌مان می‌زد. من در تمام طول این سال‌ها سعی کردم صبوری کنم اما تحمل کتک خوردن دخترانم را نداشتم. همسر اولش هم به‌خاطر همین بد رفتاری‌هایش از او جدا شده ‌بود.
وی درباره جزئیات روز حادثه گفت: روز حادثه اکبر در حال درس پرسیدن از دختر کوچکم بود که به یکباره عصبانی شد و دخترم را کتک زد و بعد هم به او فحش داد. خیلی از رفتارش ناراحت شدم، به او اعتراض کردم که عصبانی شد و به سمت من هم حمله کرد. بعد دوباره به سراغ دخترم رفت و او را کتک زد. آن‌قدر عصبانی شدم که اصلاً نفهمیدم چه کاری انجام می‌دهم. با او درگیر شدم. وقتی روی زمین افتاد، او را به قتل رساندم، البته قصدم کشتن شوهرم نبود وقتی اشک‌ها و ناله‌های دخترم را دیدم دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم.
پس از پایان اظهارات متهم قضات شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و همسر مقتول را به اتهام قتل عمدی و با توجه به درخواست یکی از اولیای دم به قصاص محکوم کردند.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *