شناسه خبر: 22547 منتشر شده در مورخ: 1399/10/1 ساعت: 12:00 گروه: اجتماعی  
شرط توانایی انجام کار حتی  در استفاده از سهمیه استخدام معلولان + فایل صوتی

شرط توانایی انجام کار حتی در استفاده از سهمیه استخدام معلولان + فایل صوتی

ادارات و سازمانهای دولتی موظفند سه درصد ردیفهای استخدامی خود را به معلولان اختصاص دهند اما از طرفی در بند "ز" ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است یکی از شروط جذب نیرو برای ادارات دولتی سلامت جسمی و روانی برای انجام کار محوله است. به این ترتیب اگر معلولی داوطلب استخدام در رشته ای باشد که توانایی انجام آن را ندارد ادارات دولتی می توانند او را جذب نکنند. ابهام در این زمینه مشکلات فراوانی برای معلولان و نابینایان به وجود آورده است از جمله محمد خسروی ساکن شهر کرد که سال 95 در سومین آزمون فراگیر استخدامی شرکت کرده و امتیاز لازم برای جذب در رشته بهداشت را به دست آورده است در مراحل استخدامی با مشکل روبرو و از استخدام بازمانده است

به گزارش ایران سپید. در ادامه گفتگوی ما را با محمد خسروی می خوانید:  در آبان 95 در سومین آزمون فراگیر با فوق دیپلم کاردانی بهداشت و مبارزه با بیماریها شرکت کردم در دفترچه آمده بود که بعد از اعلام معلولیت در در فرم شرکت در آزمون باید تا یک ماه معرفی نامه معلولیت را از بهزیستی گرفته و ارسال کنیم که من معرفی نامه را گرفتم و ارسال کردم من علاوه بر سهمیه معلولیت سهمیه مربوط به ایثارگران را هم داشتم. بعد از گرفتن کارنامه دیدم که با سهمیه معلولیت قبول شده ام بعد به دانشگاه معرفی شدم و مدارک لازم را ارائه دادم بعد از اعلام نتایج دیدم که نفر اول در روستای اوردگان در شهر چادگان شده ام بعد کارهای گزینش هم انجام شد حکم من هم زده شد اما در مرحله طب کار به دلیل نابینایی رد شدم.

س: یعنی طب کار آخرین مرحله استخدامی بود؟

ج: بله من قرار بود در خانه بهداشت مشعول به کار شوم که گفتند توانایی انجام کار را ندارید.

س: آیا آن کار با بینایی ارتباط داشت؟

ج: بله ارتباط دارد

س: بعد از این قضیه به جایی هم شکایت کردید؟

ج: به دیوان عدالت اداری شکایت کردم که در آنجا هم نتیجه نگرفتم. درخواست من این است با توجه به قبول شدن من در آزمون لا اقل کاری مطابق با توانایی من به من بدهند. من الان در ترم آخر رشته حقوق تحصیل می کنم و توانایی انجامکار در این زمینه را دارم . من قبل از شرکت در آزمون طرح نیروی انسانی را هم در وزارت بهداشت در زمینه مبارزه با بیماریها گذرانده بودم. و بعد از انجام طرح بیناییم کمتر شده بود.

س: به شما گفته نشد که در چه رشته ای می توانستید شرکت کنید؟

ج: نه نگفتند درخواست من هم همین بود چون وزارت بهداشت اپراتور هم لازم دارد من درخواست کردم لااقل در آن زمینه مشغول شوم

س: اپراتور نیاز نداشتند؟

ج:  نیاز داشتند اما گفتند دوباره آزمون می گیریم و شما دوباره شرکت کنید. در این آزمون هم اپراتور خواسته بودند اما در مورد من اعمال نکردند.

س: در دفترچه استخدامی عنوان شده بود که باید توانایی انجام کار را داشته باشید؟

ج: بله نوشته بود اما من وقتی سهمیه معلولان را دیدم دیگر به موارد زیر آن توجه نکردم. من از این قانون بی اطلاع بودم و شش ماه زحمت کشیدم و برای آزمون آماده شدم و در واقع زحمت بیهوده ای متقبل شدم.

به نظر می رسد دوستان معلول و نابینا بهتر است در هنگام شرکت در آزمونهای استخدامی به تمامی نکات مربوط توجه کنند تا با چنین مشکلاتی روبرو نشوند.

خسروی
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *