شناسه خبر: 22538 منتشر شده در مورخ: 1399/9/29 ساعت: 15:41 گروه: اجتماعی  
تاکید بر حفظ ارزش و صیانت از حقوق معلولان و سالمندان در اجتماع

تاکید بر حفظ ارزش و صیانت از حقوق معلولان و سالمندان در اجتماع

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران به همراه مدیر بهزیستی شهرستان ری از آسایشگاه خیریه کهریزک دیدار کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از بهزیستی، سید احمد خادم در این بازدید بر تمرکززدایی در نگهداری از معلولان و سالمندان تأکید کرد و اظهار داشت: می توان با هدف گذاری خانه های سالمندان با ظرفیت ۱۰ نفر ، عملاً توانبخشی را به منازل کوچک انتقال داد.

خادم در ادامه خواستار بررسی وضعیت اجتماعی خانواده هایی که عضو سالمند و یا معلول خود را به مراکز نگهداری سپرده اند، شد و افزود: در اولین اقدام، پژوهشی در راستای بازگشت دوباره سالمندان و معلولین به اجتماع انجام شود و اینکه باید خانواده های آنان بپذیرند به جای اینکه در طول سال عزیزان خود را در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان ملاقات کنند، یک تا سه ماه از سال را به نگهداری آنان در خانه اختصاص دهند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه موجود در کهریزک نیز گفت: با آگاهی از این مطلب  که مسئولین این مرکز برای ورود به منازل سالمندان و معلولین گام های موثری برداشته اند و در تداوم کوچک سازی مرکز نگهداری اقدامات قابل قبولی انجام داده اند باید گفت که این اقدامات  نشان از اراده  مجموعه در تمرکززدایی و نیز ارائه خدمات توانبخشی در منازل افراد است. 

 خادم ضمن تبریک روز جهانی افراد دارای معلولیت و اظهار خوشحالی از دیدار تازه و فرصتهای مناسبی که باعث تعامل بیشتر و و موثر دارد، اظهارداشت: تیم تخصصی وهمراه سرای سالمندان مسیری که پیش می برد را باید بر اساس توانمندسازی و خانواده محوری گذاشته و تمام هم و غم ما این است که ما در راستای خودکفایی و توانمندسازی معلولین گام بلندتری برداریم واین دیدارها فرصتی برای تعامل و ارتباطات موثر و کمکهای بی شائبه سازمان و مرکز  تاافراد دارای معلولیت به اهداف مورد نظر برسند.

محمدرضا صوفی نژاد مدیرعامل موسسه کهریزک نیز اظهارداشت: باید  آموزش ها درست باشد و خانواده ها از داشتن افراد سالمند خجلت زده نباشند.

محمدرضا خدابخشی مدیربهزیستی شهرستان ری نیز ضمن اظهار خشنودی نسبت به این ارتباطات موثر به نشست تخصصی تیم توانبخشی بهزیستی شهرستان ری و مرکز سالمندان کهریزک اشاره کرد و گفت: مقرر شده جلسه ای با رویکردی متفاوت در دستور کار قرار گیرد که مشکلات و نواقص موجود مرتفع و شاهد ارتقای ویژگی های کمی و کیفی کهریزک باشیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *