شناسه خبر: 22517 منتشر شده در مورخ: 1399/9/25 ساعت: 23:59 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 26 آذر ۱۳۹۹

روزنامه چهارشنبه 26 آذر ۱۳۹۹

عناوین امروز: افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در سال آینده - هیچ بازنشسته کشوری حقوق زیر ۳ میلیون تومان دریافت نمی‌کند - 45 درصد از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی را معلولان تشکیل می دهند - کرونا را با دورهمی‌های مجازی در شب یلدا ضعیف‌تر کنیم - فاصله ام با نفر نخست دنیا تنها هفتاد صدم ثانیه است - مرد جوان برادر بزرگترش را کشت و در کف اتاق پذیرایی دفن کرد

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 26 آذر ۱۳۹۹

1 جمادی الاولی۱۴۴۲

16 دسامبر 2020

سال بیست و پنجم شماره 6588

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در سال آینده

هیچ بازنشسته کشوری حقوق زیر ۳ میلیون تومان دریافت نمی‌کند

45 درصد از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی را معلولان تشکیل می دهند

کرونا را با دورهمی‌های مجازی در شب یلدا ضعیف‌تر کنیم

فاصله ام با نفر نخست دنیا تنها هفتاد صدم ثانیه است

مرد جوان برادر بزرگترش را کشت و در کف اتاق پذیرایی دفن کرد

........ویژه

* افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در سال آینده

مدیرکل بهزیستی استان تهران از افزایش ۲۵ درصدی حقوق مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد.

امین شاهرخی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر افراد تک نفره تحت پوشش با شرایط عادی ۱۹۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند و  افزایش مستمری ۲۵ درصدی از سال آینده در واریزی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی لحاظ  خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: بسته به تعداد اعضای خانواده و مستمری که تا کنون دریافت می‌کرده‌اند این افزایش ۲۵ درصدی در مستمری سال آینده آن‌ها نیز اعمال می‌شود.

بدیهی است که با توجه به شرایط فعلی که بیماری کرونا زندگی اقشار ضعیف مثل جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی "ره" را با فشارهای مضاعف اقتصادی و معیشتی روبرو کرده است، مبلغ مستمری فعلی جوابگوی نیازهای آن‌ها نبوده و این افراد نیازمند حمایت بیشتری از دستگاه‌های حمایتی خواهند بود.

........اخبار روز

* هیچ بازنشسته کشوری حقوق زیر ۳ میلیون تومان دریافت نمی‌کند/افزایش ۸۰ درصدی حقوق  بازنشستگان کشوری در سال جاری

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه :

حقوق بازنشستگان کشوری از ابتدای سال تاکنون ۸۰ درصد افزایش یافته است.

پیش از این برخی از بازنشستگان حقوق زیر یک میلیون تومان داشتند، اما در حال حاضر هیچ بازنشسته کشوری حقوق زیر ۳ میلیون تومان دریافت نمی‌کند.

سود صندوق بازنشستگی کشوری از ۲ هزار به ۱۰ هزار سهم رسید و در واقع ۵ برابر شده است.

* منشا بوی نامطبوع تهران مشخص نیست/ نقاط انفصال فاضلاب سناریوی دیگر در متصاعد شدن بوی نامطبوع در تهران

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به انتشار بو در پایتخت طی روز گذشته گفت:

کانون‌های بو در جنوب تهران نمی‌تواند منشا بوی نامطبوع سطح شهر تهران باشد.

در شهر تهران۴۰۰ نقطه انفصال فاضلاب وجود دارد که به عنوان یکی از کانون‌های محتمل بو در پایتخت مطرح است که این گزاره در حال بررسی است.

در نقاط انفصال فاضلاب ظرفیت ورودی به تصفیه‌خانه‌ها بیش از ظرفیت پذیرش است و موجب رهاسازی فاضلاب خام و تصفیه نشده می‌شود.

این فرضیه که آرادکوه منشا بوی شهر تهران هست، باتوجه به پراکنش نقاط انتشار بو در مناطق مختلف طی سه روز انتشار بو در آذرماه امسال و روزهای انتشار بو در سال گذشته بسیار بعید و نامحتمل هست

* وجود تمساح در دریاچه چیتگر به طور رسمی تکذیب شد

رئیس اداره محیط زیست تهران:

در پی موضوع وجود یک تمساح در دریاچه چیتگر تهران، این موضوع توسط محیط‌زیست بررسی شد که در نهایت مورد تأیید قرار نگرفت.

منشأ عکسی که در فضای مجازی منتشر شده مشخص و در عین حال تصویر نیز واضح نیست، بعید به نظر می‌رسد که تصویر این حیوان، تمساح باشد.

چندین مرحله یگان حفاظت محیط زیست از دریاچه پایش داشتند، آتش‌نشانی و در عین حال شهرداری هم اکیپ‌هایی را به منطقه اعزام کرده‌اند.

شهرداری نیز اقدام به طعمه‌گذاری کرده و براساس اقداماتی که انجام شده تاکنون چیزی از وجود تمساح در دریاچه چیتگر مشاهده نشده است.

* جانباختن بیش از ۲۰ معلم بر اثر کرونا در تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

متاسفانه تاکنون بیش از ۲۰ نفر از همکاران آموزشی ما به علت بیماری کرونا از دنیا رفته‌اند که باید از آن‌ها هم یاد کنیم.

* قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد

 رئیس اتحادیه خشکبار تهران در گفتگو با مهر: کف قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا ۱۲۰ هزار تومان و سقف آن ۱۷۰ هزار تومان است.

 در ترکیب آجیل شب یلدا باسلوق، نخودچی و کشمش و انواع مغز وجود دارد. وقتی که میزان باسلوق، نخودچی و کشمش آن بیشتر باشد قیمت در حدود ۱۲۰ هزار تومان است و هر چه از این ترکیب کاسته و به میزان مغزها در آجیل افزوده شود، قیمت بالاتر می‌رود.

* جواب تست های آنتی بادی کرونا در ایران واقعی نیست

 شروین شکوهی، فلوشیپ بیماری های عفونی: پادتنی که در بدن تولید و منجر به متوقف کردن عفونت زایی ویروس کووید ۱۹ می شود، آنتی بادی های از بین برنده نام دارد. کیت های موجود در ایران هیچ کدام قابلیت اندازه گیری این آنتی بادی را ندارند.

 اگر فرد به سایر کروناویروس ها مبتلا باشد، پاسخ تست آنتی بادی او نشان از وجود پادتن دارد که در حقیقت پادتن نیست، از دیگر کروناویروس هاست. در نتیجه تست های آنتی بادی موجود در کشور اختصاصی ویروس کووید ۱۹ نیست.

* سخنگوی ثبت احوال:

اگر همه دستگاه‌ها همکاری کنند ما ظرفیت صدور ۲.۵ میلیون کارت هوشمند در ماه را داریم که ظرف ۵ ماه  برای همه جامعه هدف کارت صادر می‌کنیم

.........گزارش روز

* 45 درصد از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی را معلولان تشکیل می دهند

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت با اشاره به آمار 10 هزار و 104 نفری دانشجویان تحت پوشش بهزیستی گفت: 45 درصد از این دانشجویان را معلولان تشکیل می دهند که باید بهزیستی برای توانمندسازی این افراد اقداماتی را انجام می دهند.

آئین تجلیل از پذیرفته‌شدگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹ در محل سازمان بهزیستی با حضور مسئولان سازمان سه شنبه 25 آذرماه به صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی با سایر شهرستانها برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجیدرضازاده معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: «سازمان بهزیستی یکی از فعالیت های خود را بر روی حمایت از دانشجویان گذاشته، دانشجویی یکی از ابزار توانمندسازی افراد در جامعه است. این موضوع به ایجاد فرصت های برابر برای همه افراد کمک و به ارتقا مادی و معنوی آنها کمک می کند. سازمان بهزیستی این مهم را در سال های اخیر انجام داده و آن را تعمیم بخشیده است.»

وی ادامه داد: «در دو سال اخیر برای نظم دهی بهتر برای این امور مرکز فناوری اطلاعات، کمیته تخصصی را برای حمایت از دانشجویان تشکیل داده است. بعد از شکل گیری شیوه نامه جدید، سازمان بهزیستی حالا علاوه بر دانشجویان دانشگاه های غیردولتی، حالا دانشجویان دولتی را تحت پوشش قرار می دهد.»

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: «کمک های دیگری از جمله تفاهم نامه ها با دانشگاه های مختلف از  جمله دانشگاه آزاد انجام شده و بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای کمک به تحصیلات عالیه افراد دارای معلولیت هزینه کرده است. سعی کردیم تلفیق اجتماعی و توانمندسازی اتفاق بیفتند.»

رضازاده اضافه کرد: «با الکترونیکی کردن امور مالی حدود ۳۰ درصد در منابع مالی صرفه جویی شده تا به افراد مستحق این خدمات کامل تر و سریع تری ارائه بدهیم.»

وی تأکید کرد: «با راه اندازی این سامانه ۲۲ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش خود در دو حوزه اجتماعی و توانبخشی به عنوان دانشجو داریم و اکثریت این افراد در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستند و 2700 نفر هم در دانشگاه های دولتی و روزانه تحصیل می کنند.»

رضازاده گفت: «حدود ۱۰۹ نفر این افراد در رشته های پزشکی، ۶۲۵ نفر در رشته های دکترا، سه هزار نفر در رشته های کارشناسی و کاردانی و ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته های کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند.»

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: «از این جمعیت تقریبا حدود ۴۵ درصد دارای معلولیت هستند و سازمان بهزیستی برای توانمندسازی این افراد کمک هایی را انجام می دهند و در فهرست ما حضور دارند. این افراد ۱۰ هزار و ۱۰۴ نفر هستند که ۴۵ درصد از آنها معلولیت شدید دارند.»

در ادامه این نشست ویدئو کنفرانسی یکی از دانشجویان دارای معلولیت که به صورت حضوری در نشست بهزیستی شرکت کرده است، گفت: «فرهنگ سازی رکن گمشده جامعه ماست چرا که مردم ما را فقط به عنوان یک معلول میشناسند و فرقی ندارد که از چه هوش و ذکاوتی برخوردار باشیم. آنها فقط صندلی چرخدارمان را می بینند و برچسب ناتوانی می زنند. مسئولان هیچ فکری به حال زیر ساخت های کشور با محوریت معلولان نمی کنند ما مشکلات فراوانی داریم وقتی پا در خیابان می گذاریم و میخواهیم از حمل و نقل عمومی استفاده کنیم. گویی هنوز ما را به عنوان شهروندان این جامعه قبول نکردند.»

تریبون صحبت به بهاره جوادی دانشجوی تهرانی رشته حقوق از دانشگاه شهید بهشتی تهران رسید. این بانوانی نابینا با اشاره به معضل همیشگی نابینایان و کم بینایان در منابع آموزشی بریل بیان کرد: «موضوع اول صحبت هایم برنامه شاد است. با توجه به آنلاین شدن آموزش ها از طریق این برنامه از مسئولان می خواهیم در امر دسترس پذیر کردن این اپلیکیشن برای معلولان  اقدامات موثری را انجام دهند. دانش آموزان نابینا و کم بینا در زمینه منابع درسی محدود هستند کتاب های بریل و صوتی دیر به دست شان میرسد و تازه زمانی هم که میرسد، متوجه میشویم کتابها چاپ قدیم هستند و به درد بچه ها نمیخواد.»

حال نوبت به استان بوشهر رسید، خانم بهزادی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه شیراز در این نشست گفت: «هنگامی که دانش آموزان می خواهند وارد فرایند کنکور شوند با مشکل بزرگ کمبود منابع درسی مناسب رو به ور میشوند. این دغدغه را همه دانش اموزان و دانشجویان نابینا در استان های مختلف تجربه کردند. خواسته دیگرم از ریاست سازمان این است که با توجه به برگزاری آنلاین کلاس های درسی در این روزها به دانشجویان تسهیلاتی دهند که بتوانند لپ تاپ تهیه کرده و به درسشان برسند.»

* واریز کمک هزینه 10 میلیون تومانی برای تهیه لپ تاپ به حساب 50 دانشجوی نخبه

بعد از صحبت های تعدادی از دانشجویان دارای معلولیت وحید قبادی دانا در این دیدار صمیمی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ نفر از افراد دارای معلولیت در این ماراتن تحصیلی حائز رتبه برتر شدند،گفت: « عزم، اراده و تلاش این افراد برای رسیدن به این موفقیت بزرگ قابل ستایش است و باید این افراد را به عنوان الگو به آحاد جامعه معرفی کرد تا همگان بدانند با اصرار بر توانستن و خواستن می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.»

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: «حضور افراد دارای معلولیت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی منوط به تحقق شرایط مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری در بخش‌های فضای فیزیکی، تجهیزات و وسائل آموزشی و ... است؛ همچنین دسترس‌پذیری به سامانه شاد و وصول کتاب‌های صوتی و بروزرسانی کتاب‌های با خط بریل از جمله درخواست‌های پذیرفته‌شدگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۹۹ می‌باشد از طرفی ایجاد شرایط برابر، رفع تبعیض، یکسان دیدن افراد دارای معلولیت مطالبات این افراد از جامعه است.»

قبادی ادامه داد:« از سال گذشته برای دانشجویانی که در دانشگاه دولتی پذیرفته می شوند کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته ایم که از ۴۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان است»

وی افزود: «تحصیل در فضای مجازی مشکل دیگر برخی معلولان است. سازمان به عنوان متولی معلولان 10 میلیون تومان به عنو ان کمک هزینه خرید لپ تاپ برای ۵۰ دانشجوی نخبه واریز کرده یا می کند. برای ۶ دانشجویی هم که رتبه زیر هزار گرفتند لپ تاپی برای قدردانی اهدا شده است»

قبادی دانا گفت:« ۱۵۸ هزار دانش آموزان دارای معلولیت در مدارس سطح کشور تحصیل می کنند که از این تعداد ۸۰ هزار نفرشان در مدارس استثنایی و بقیه در سایر مدارس عادی هستند»

قبادی دانا اظهار داشت: «افراد معلول باید بتوانند زندگی مستقل با شان و منزلت اجتماعی تجربه کنند. مناسب سازی فضاها باید انجام شود. راه درازی برای این کار داریم تا مثل بسیاری از کشورها معلولان را در سطح جامعه ببینیم. اگر آنها را اینجا کمتر می بینیم برای این است که شرایط برای حضور فعال آنها نیست»

قبادی دانا با بیان اینکه هدف ما برچسب دار کردن افراد معلول نیست، افزود: «از ۵۰ دانشجوی نخبه ای که در این نشست دعوت کرده ایم هفت نفر در رشته پزشکی، چهار نفر در داروسازی، دو  نفر در دندانپزشکی، ۶ نفر در رشته حقوق، ۲۱ نفر در رشته های مهندسی و سایر رشته های زبان و هنر تحصیل می کنند»

رئیس سازمان بهزیستی در پایان صحبت هایش گفت: «باید کارهایی انجام بدهیم تا شرایط برابر برای افراد معلول ایجاد شود. باید فراتر از اینها فکر کنیم و کمک کنیم فرهنگ سازی بزرگی برای معلولان در سطح جامعه دیده شود.»

......بهداشت و سلامت

* کرونا را با دورهمی‌های مجازی در شب یلدا ضعیف‌تر کنیم: فوق تخصص مراقبت‌های ویژه گفت: شب یلدای امسال با همیشه فرق دارد، دورهمی‌ها باید مجازی باشد، قرنطینه‌ها باید ادامه یابد و حتی تشدید شود و با توجه به اینکه هنوز درمان قطعی برای کرونا نداریم و زمان دسترسی به واکسن هم معلوم نیست، راهی جز اعمال قرنطینه و محدودیت نداریم.

به نقل از ایرنا، سید محمدرضا هاشمیان افزود: شب یلدا یک شب تاریخی و بسیار مهم برای مردم ایران است ولی امسال مراسم این شب با سالهای گذشته فرق می کند، این مراسم امسال برای برگزاری دورهمی های خانوادگی نیست و فقط برای اعضای یک خانواده است که می توانند در کنار هم خیلی هم فضای شاد و مفرحی داشته باشند. دورهمی های فامیلی را هم می توانیم به صورت مجازی با استفاده از شبکه های ارتباطی گسترده ای که همه مردم به آن دسترسی دارند برگزار کنیم. زیرا برگزاری دورهمی های خانوادگی به شدت می تواند دوباره بیمارستانها را شلوغ کند و عده زیادی را به بخش های آی سی یو بکشاند.

فوق تخصص آی سی یو ادامه داد: متاسفانه عده زیادی از بیمارانی که پای آنها به آی سی یو باز شده زن و شوهر و اعضای یک خانواده بوده و هستند که به علت دورهمی های خانوادگی به این بیماری مبتلا شدند و عده زیادی از این افراد از بین رفتند.

امسال احترام گذاشتن به بزرگان فامیل این است که آنها را از راه دور ببینیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مجموع قرنطینه های موضعی، گروه بندی مشاغل در شهرها، کاهش ساعت تردد و محدودیت تردد خودروها تا حدی شدت بروز و ابتلا به کرونا را کاهش داده و این نشان می دهد که سیاست قرنطینه و اعمال محدودیت سیاست درستی است و اثر داشته است.

* سازنده مسلمان واکسن کرونا روند توزیع آن را تشریح کرد: پروفسور اوغور شاهین دانشمند مسلمان و سازنده واکسن کرونا گفت:

ما اول موظف به اجرای تعهدات با طرف های قرارداد هستیم ما با شرکت فایزر آمریکا قراردادی داریم و باید به بندهای ان پایبند باشیم و پس از آن با همکاری سازمان ملل  قراردادن واکسن در اختیار کشورهای ضعیف را بررسی می کنیم .

پروفسور شاهین و همسرش پس از نزدیک به یک سال با همراهی شرکت فایزر آمریکا موفق به ساخت واکسنی شدند که کارآزمایی‌های بالینی آن مورد تأیید قرار گرفته است.

واکسن تولید شده این شرکت یعنی (BNT162b2 ) نخستین واکسنی است که در بریتانیا اجازه استفاده گرفته است.

شاهین در خصوص تاثیر آموزه های اسلامی در وی برای ساخت این واکسن گفت، حضرت محمد (ص) در حدیثی می فرمایند: کُلُّ عِلمٍ وَبالٌ عَلی صاحِبِهِ یَومَ القِیامَةِ إلاّ مَن عَمِلَ بِهِ (هر علمی موجب بد عاقبتی صاحبش در روز قیامت می شود مگر علمی که صاحبش به آن عمل نماید ) حضرت عیسی (ع) نیز فرموده اند: کسی که به آنچه می داند عمل نکند، طلب آنچه نمی داند برای او بدبختی است، وآنچه می داند بی فایده است .این دو سخن از این دو پیامبر اولوالعزم بر ضرورت استفاده از علم و عمل به آن تأکید دارد.

وی در ادامه گفت، با توجه به فراگیری کووید 19 تلاش داریم در حد توان به همه کشورها اعم از مسلمان و غیر مسلمان کمک کنیم، این هم از آموزه های مؤکد دین اسلام  است.

........ورزشی

* فاصله ام با نفر نخست دنیا تنها هفتاد صدم ثانیه است

دارنده ۲ مدال طلای بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: با نفر نخست ماده ۴۰۰ متر دو و میدانی تنها هفتاد صدم ثانیه فاصله دارم و جبران این کار سخت نیست.

وحید علی نجیمی اظهار داشت: سال ۲۰۱۹ در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان در امارات موفق به کسب مدال و سهمیه پارالمپیک توکیو شدم اما به خاطر تعویق این رخداد بزرگ ورزشی فعلاً در بلاتکلیفی به سر می برم. بلاتکلیفی که نتیجه تصمیمات کمیته پارالمپیک است. مسؤولان این کمیته تصمیم گرفتند تا اردو ورزشکاران شانس کسب مدال طلا را برگزار کنند و حقوق و پاداش آنان مرتب پرداخت می شود اما من در گروه شانس مدال برنز قرار دارم و فعلاً برنامه مدونی برای تمرین و آمادگی از سوی کمیته به من اعلام نشده است.

دارنده مدال طلای بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در ادامه با اشاره به رکورد شخصی خود و فاصله آن به رکورد نفر نخست جهان گفت: در حالی به گروه شانس برنزها رفتم که فاصله رکوردیم تا نفر نخست تنها هفتاد صدم ثانیه است و این رکورد در دو و میدانی ماده 400 متر بسیار اندک است. در این رشته صدم ثانیه تعیین‌کننده جایگاه ورزشکار است و هیچ تضمینی ندارد که من نتوانم به رکورد نفر نخست برسم. تاکنون در المپیک‌ها و مسابقات جهانی ملاحظه شده برترین ورزشکاران هم نتوانستند در شرایط مسابقه رکورد خود را تکرار کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا توانایی رسیدن به نفر نخست را دارد؟ عنوان کرد: چرا که نه. توانایی هایی را در خود سراغ دارم که امیدم را به کسب مدال زرین توکیو زیاد کرده اما این توانایی ها باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شود تا بتوانم از نفر نخست عبور کنم. تمرینات منظم و نظارت مربیان در این زمینه می‌تواند به‌خوبی کمک کند تا یک مدال برای کاروان ایران به ارمغان بیاورم.

علی نجیمی ادامه داد: شاید دلیل تأخیر در تمرین و پاداش ورزشکارانی مانند من این باشد که شانس کسب مدال برنز هستیم اما سؤال من این است که کسب مدال برنز پارالمپیک آیا اهمیتی ندارد؟ بسیاری از کشورها فقط برای چند مدال برنز گام در توکیو می گذارند.

........حوادث

* مرد جوان برادر بزرگترش را کشت و در کف اتاق پذیرایی دفن کرد

ایران نوشت: دو روز قبل مردی در تماس با پلیس شهرستان پاسارگاد از صداهای آزاردهنده‌ای که از خانه همسایه‌اش به گوش می‌رسید شکایت کرد و گفت مدام از خانه همسایه‌مان صدای کندن و خراب کردن زمین می‌آید هر چه تذکر می‌دهم فایده ندارد به همین خاطر به پلیس خبر دادم.

وقتی مأموران به خانه مورد نظر در شهرک خلیلیه شهرستان پاسارگاد رفتند با اظهارات ضد و نقیض مرد صاحبخانه روبه‌رو شدند و وی نتوانست دلیل قانع کننده‌ای برای صداهایی که از خانه‌اش می‌آمد بدهد. به‌همین خاطر مأموران مشکوک شده و با دریافت حکم قضایی وارد خانه شدند.

با ورود به خانه وی متوجه شدند این مرد به تازگی کف سالن پذیرایی را کنده و سپس دوباره آن را پر کرده است. در حالی که تحقیقات از مرد 32 ساله ادامه داشت مادر وی از ناپدید شدن پسر بزرگش خبر داد و گفت که پسرم با برادرش اختلاف داشت و از روز قبل پسر بزرگم ناپدید شده است. بدین ترتیب تحقیقات از مرد جوان ادامه یافت تا اینکه سرانجام وی مجبور به اعتراف شد و گفت که روز قبل از این حادثه با برادر 40 ساله‌اش درگیر شده و او را به قتل رسانده بود اما برای اینکه این جنایت را مخفی نگه دارد با کندن کف سالن پذیرایی وی را همانجا دفن کرده است.

بدین ترتیب رسیدگی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی «پاسارگاد» قرار گرفت و تیم جنایی پس از اعزام به محل و بررسی صحنه قتل جسد را کشف کردند. سرهنگ «کاووس محمدی»، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس در این باره گفت: مأموران در همان محل قاتل را دستگیر کردند و متهم در بازجویی با ابراز ندامت انگیزه‌اش را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *