شناسه خبر: 22500 منتشر شده در مورخ: 1399/9/25 ساعت: 14:32 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی باغ سلیمانیه برای معلولان

مناسب سازی باغ سلیمانیه برای معلولان

شهردار تهران در این آیین افتتاح و بهره برداری از باغ سلیمانیه منطقه 14 با اشاره به اینکه در این باغ مناسب‌سازی برای معلولان در نظر گرفته شده است، گفت: اینکه این اقدام به طور کامل انجام شود یک سیاست است و تا زمانی که پروژه‌ای به طور کامل مناسب‌سازی نشود افتتاح نخواهد شد.

به گزارش ایران سپید پیروز حناچی، شهردار تهران در این آیین افتتاح و بهره برداری از باغ سلیمانیه منطقه 14 گفت: خوشحالم فرصتی پیش آمد تا به قول‌هایی که داده بودیم عمل کنیم  توسعه فضای سبز در داخل شهر یکی از راهبردهای شورای پنجم و مدیریت شهری در دوره فعلی بوده است.

وی افزود: در دوره جدید مدیریت شهری تاکنون 17 باغ در تهران به فضای سبز تبدیل شده است و تا خاتمه دوره 17 باغ دیگر نیز به باغ‌های داخل محدوده شهر تهران اضافه خواهد شد. هدف این است که این باغ‌ها در مناطقی انتخاب شوند که سرانه فضای سبز آنها  پایین است. بخشی از این باغ‌ها سالهاست که متروک بوده که با تصمیمات مدیریت شهری و همکاری دستگاه‌ها این اتفاق‌های خوب در حال شکل گیری است.

همچنین شهردار تهران تصریح کرد: یکی از دستاوردهای این دوره شورای شهر تعیین راهبردهای درست و توسعه فضای سبز است که تهران به آن نیاز دارد و بر عکس اتفاقاتی که افتاده است تلاش می‌شود باقیمانده ظرفیت‌های زیست محیطی شهر تهران حفظ شود.

حناچی در ادامه به باغ سلیمانیه اشاره کرد و گفت: فضای سبز منطقه 14 حدود 9.5 متر مربع است و  ناحیه دو این منطقه یعنی همین ناحیه سرانه فضای سبزش پایین تر و در حدود  3.2 مترمربع است ، این اقدامات باعث افزایش سرانه فضای سبز منطقه می‌شود، این در حالی است که  سرانه استاندارد در داخل باید 12 متر باشد.

وی افزود:  یکی از کارهای خوب در این دوره از مدیریت شهری این بود که در خزانه حساب جدایی برای توسعه فضای سبز در نظر گرفته شد و عوارضی که از قطع اشجار گرفته می‌شود خاص توسعه فضای سبز هزینه می‌شود. این شکل هزینه کرد باید در بخش‌های دیگر هم انجام شود تا مردم در اداره شهر بیشتر مشارکت کنند. در خیلی کشورهای دنیا مردم در منطقه خود خرید می‌کنند که عوارض و مالیات هم در منطقه خودشان هزینه شود و چه خوب که در بودجه سال 1400 این نکته مورد توجه قرار گیرد. این شیوه تخصیص بودجه برای پارکینگ‌ها هم در حال رخ دادن است.

شهردار تهران ادامه داد: باغ‌های دیگری هم در مناطق مختلف وجود دارد برای نمونه یک باغ بزرگ در منطقه 6 وجود دارد که در حال مذاکره هستیم و امیدوارم به نتیجه برسیم. یکی از خصیصه‌های این باغ توجه به باغ سازی ایرانی است که به دلیل وجود کوشک و تناسباتش این ظرفیت را داشته است.

او با اشاره به اینکه در این باغ مناسب‌سازی برای معلولین در نظر گرفته شده است اضافه کرد: اینکه این اقدام به طور کامل انجام شود یک سیاست است و تا زمانی که پروژه‌ای به طور کامل مناسب‌سازی نشود افتتاح نخواهد شد. 

وی اضافه کرد: با توافق با وزارت بهداشت و نظام پزشکی انجام دادیم که شرکت شهر سالم با  شبکه سلامت وزارت بهداشت همکاری کند بر خلاف تصورات شبکه سلامت در تهران ضعیف است و بنا به پیشنهاد همکاران در وزارت بهداشت قرار شد شهرداری امکانات سلامت خود را به خانه سلامت تبدیل کند و علاوه بر سرویس به کارمندان به مردم هم سرویس بدهد ما الان هم این کار را می‌کنیم اما ماموریت وزارت بهداشت به ما نبود یا شبکه داروخانه‌های ما در شبکه قرار می‌گیرد که کار بزرگی است. به این ترتیب 19 مرکز درمانی در سطح مناطق و 9 درمانگاه بزرگ هم مجهز می‌شود و هم مورد پشتیبانی قرار گیرد.

شهردار تهران همچنین گفت: در ستاد ملی کرونا مصوبات خوبی برای حمل و نقل عمومی داشتیم قرار شد 5 هزار دستگاه اتوبوس به شبکه اتوبوسرانی کشور اضافه شود که 50درصد به تهران می‌رسد و اعتبار برای بازسازی واگن‌های نسل اول هم مصوب شده است که دریافت کنیم و انشاءالله این فشار را از روی حمل و نقل عمومی تهران برداریم. از همه  کسانی که در این پروژه نقش داشتند از جمله مدیران بنیاد مستضعفان آقای سعیدی کیا و اقای فتاح که جایشان امروز خالی است تشکر می‌کنم.

حناچی ادامه داد:  امروز  یک اتفاق دیگر خوب هم افتاد در کمیسیون ماده 5 طرح تفصیلی منطقه 22 به تصویب رسید. انضباط بخشی به شهر وعده ما بود و با این مصوبه در منطقه 22 به نتیجه خواهد رسید و در این زمینه شورای عالی شهرسازی و اعضای کمیسیون ماده 5 همراهی و همکاری کامل داشتند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *