حسینی در هفته پژوهش و فناوری:
ارزیابی کیفیت و اثربخشی آموزشهای تلفیقی و فراگیر از اولویتهای پژوهشی استرئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از دریافت بیش از 30 عنوان اولویت پژوهشی مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی در سال 99 خبر داد. |
به گزارش ایران سپیدبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی باتبریک فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در فراخوانی عناوین اولویتهای پژوهشی سالهای 1399 و 1400 سازمان آموزش و پرورش استثنایی را اعلام کرد و تاکنون بیش از 30 عنوان اولویت پژوهشی مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی به کمیته پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی رسیده است.
حسینی با بیان اولویت های پژوهشی سازمان آموزش و استثنایی اظهار کرد: بازبینی و بروز رسانی نحوه گروهبندی گروههای مختلف دانش آموزان استثنایی تحت پوشش سازمان، ارزیابی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود بهپیش دبستان و دبستان و بررسی روشها و رویکردهای شناسایی و تشخیص بهنگام گروههای مختلف معلولیت از جمله اولویت های پژوهشی اعلامی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال 99 است.
وی افزود: ارائه مدل موفق آموزشهای مجازی برای گروههای مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه، تدوین الگوی صلاحیت حرفهای معلمان آموزشوپرورش استثنایی، تدوین الگوی برنامه درسی تربیتبدنی دانش آموزان استثنایی با استفاده از تجارب موفق سایر نظامهای آموزشی وارزیابی کیفیت و اثربخشی آموزشهای تلفیقی و فراگیر در آموزشوپرورش استثنایی از دیگر اولویت های پژوهشی اعلامی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال 99 است.
معاون وزیر با اعلام عناوین پژوهش های ارسال شده به سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسط پژوهشگران اظهار کرد: ارزیابی کیفیت و اثربخشی آموزشهای تلفیقی و فراگیر در آموزش و پرورش استثنایی، طراحی بسته توانبخشی درک انتزاعی کودکان اتیسم از طریق استعاره های زبانی، بازبینی و به روز رسانی نحوه گروه بندی گروههای مختلف دانش آموزان استثنایی تحت پوشش سازمان ،ارزیابی عملکرد طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان و دبستان و تحلیل نقاط قوت و ضعف طرح و اثربخشی برنامه رایانه یار حافظه کاری بر بهبود کارکرد های اجرایی دانش آموزان مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا از جمله عناوین پژوهشی است که توسط پژوهشگران به دبیرخانه کمیته پژوهش سازمان آموزش و پرورش استثنایی ارسال شده است.
وی افزود: اثربخشی آموزش تلفیقی بر اختلالات رفتاری و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دارای نیازهای ویژه، ارائه مدل موفق آموزش مجازی برای گروههای مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه، ارزیابی کیفیت و اثربخشی آموزشهای تلفیقی و فراگیر درآموزش وپرورش استثنایی، طرح آموزش در منزل، شناسایی و بررسی صلاحیت های حرفه ای آموزشگران فنی در نظام جمهوری اسلامی و بررسی تطبیقی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در کشور ایران و کشورهای توسعهیافته از دیگر عناوین پژوهشی دریافتی در سال 99 است.
وی گفت: آسیب شناسی آموزش مجازی دروس (تئوری- عملی) رشته ی هنر زندگی هنرجویان دختر کم توان ذهنی، شناسایی الگوی سیگنال مغزی به عنوان نشانگر زیستی تشخیصی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلال یادگیری و تدوین الگوی صلاحیت حرفه ای معلمان آموزش و پرورش استثنایی، بررسی و فهم فرسودگی شغلی معلمان کودکان استثنایی مقطع ابتدایی و ارائه مدل موفق آموزشهای مجازی برای گروههای مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه از دیگر طرح های پژوهشی است که توسط پژوهشگران ارسال شده است.
وی تصریح کرد: طراحی الگوی صلاحیت حرفه ای معلمان آموزش و پرورش استثنایی و اعتبارسنجی آن از منظر معلمان و بررسی تجربیات و نیازهای خانواده های دارای کودک با اختلال عصبی- تکاملی در طی دوران همه گیری جهانی کووید 19 از جمله عناوین ارسالی پژوهشگران است.