شناسه خبر: 22461 منتشر شده در مورخ: 1399/9/21 ساعت: 17:23 گروه: ورزشی  
نتایج مسابقات آزاد شطرنج نابینایان + فایل صوتی

نتایج مسابقات آزاد شطرنج نابینایان + فایل صوتی

دو دوره مسابقات آزاد شطرنج نابینایان به مناسبت روز جهانی معلولان به میزبانی هیأت نابینایان خوزستان و انجمن روشنبین اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایران سپید علی اکبر هدهدی، رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در گفتگو با ایران سپید در خصوص مسابقات آنلاین آزاد شطرنج نابینایان گفت: یک دوره مسابقات آزاد به مناسبت هفته بسیج و روز جهانی معلولان و به میزبانی هیأت ورزش نابینایان خوزستان برگزار شد. این مسابقات از روز 8 آذر آغاز و 13 آذر به پایان رسید که در این رقابت ها، 48 شطرنجباز از 18 استان کشور به مصاف هم رفتند.

در پایان مسابقات که در 7 دور به روش سوئیس سیستم برگزار شد، امید کریمی از اصفهان با 5.5 امتیاز قهرمان شد، عماد موسوی از زنجان و ایمان تحویلی از تهران هر دو با 5.5 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند. میثم مرادیان از اردبیل با 5 امتیاز، صادق شمس از اردبیل با 5 امتیاز و علیرضا قورچیبیگی از قزوین با 5 امتیاز و به ترتیب پوئن شکنی چهارم تا ششم شدند. هدهدی افزود: خانم فریبا زنده بودی با 4.5 امتیاز از استان بوشهر به عنوان برترین شطرنجباز زن انتخاب شد. آقای حمزه مصلح از خوزستان با 4.5 امتیاز و فاطمه برقول از خوزستان با 3.5 امتیاز برترین شطرنجبازان استان خوزستان در این مسابقات بودند. در نهایت به نفرات برتر در مجموع، 17 میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

علی اکبر هدهدی با اشاره به دیگر مسابقات شطرنج که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد گفت: یک دوره مسابقه شطرنج در هفت دور در روز چهاردهم آذرماه و به میزبانی انجمن روشنبین اصفهان برگزار شد. در این مسابقات نیز 47 شطرنجباز از 17 استان کشور به مصاف هم رفتند و در نهایت، امید کریمی از اصفهان با 6 امتیاز قهرمان شد، هادی مشیرآبادی با 6 امتیاز از آذربایجان شرقی دوم و حسن توسلی با 6 امتیاز از استان مرکزی سوم شد. مجید باقری از بوشهر با 5.5 امتیاز، محمدرضا علیزاده از تهران با 5.5 امتیاز و فرزاد علیزاده از خوزستان با 5 امتیاز به ترتیب سوم تا ششم شدند. بهترین بازیکن بخش بانوان زهرا ربیعپور از گلستان با 4 امتیاز، جوانترین بازیکن این مسابقات احسان عباسی با 11 سال سن از آذربایجان شرقی، بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 1300، آقای سید محسن طباطبایی از یزد و بازیکن پیشکسوت برگزیده، آقای ناصر کرمی از کرمان معرفی شدند. به نفرات برتر و برگزیده جوایز نقدی در مجموع به میزان 16 میلیون ریال اهدا شد.

رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در پایان در خصوص چرایی عدم شرکت شطرنجبازان نابینا و کمبینای ایران در مسابقات جهانی شطرنج نابینایان که از اول تا 13 آذر برگزار شد گفت: پیشتر مسابقات انتخابی برای شرکت در این بازی ها را برگزار کردیم و نفرات برتر را انتخاب کردیم. اما به علت شرکت رژیم اشغالگر قدس در این مسابقات و از آنجا که ایران این رژیم را به رسمیت نمی شناسد، از شرکت در این مسابقات انصراف دادیم.

امیر سرمدی

فایل صوتی
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *