شناسه خبر: 22453 منتشر شده در مورخ: 1399/9/18 ساعت: 20:51 گروه: ورزشی  
آغاز به کار بخش پاراترای اتلون در ایران

آغاز به کار بخش پاراترای اتلون در ایران

همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت، بخش پاراترای اتلون فدراسیون ملی ترای اتلون آغاز به کار کرد.

به گزارش ایران سپید این اقدام پس از تعامل میان فدراسیون ترای اتلون و کمیته ملی پارالمپیک و نیز مطالعات کارشناسی که از سال ۹۸ آغاز شده بود صورت گرفت و بر این اساس فدراسیون ترای اتلون بخش پارالمپیک خود در این رشته را فعال نمود که مورد توجه فدراسیون جهانی نیز قرار گرفته است و مقدمات فعالیت ورزشکاران در این رشته پس از انجام کلاس بندی فراهم می شود.

در پی این اقدام، خانم ماریسول کاسادو، رئیس ترای اتلون جهانی و عضو کمیته بین المللی المپیک، با ارسال پیامی از محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک به سبب آغاز به کار بخش پارالمپیک این رشته در ایران قدردانی کرد.

در متن این پیام آمده است:

" از ارتباط با شما بسیار خرسندم و خوشحالم از این که در این روزهای سخت سالم و تن درست هستید. من هنوز هم سفرمان به ایران در سال ۲۰۱۸ و استقبال گرم شما را به یاد دارم، این یک خاطره فوق العاده است.

ما در ترای اتلون جهانی از این گام برداشته شده توسط کمیته ملی پارالمپیک ایران و عضو خود، فدراسیون ترای اتلون ایران که توسط رئیس آن مهدی گودرزی هدایت می شود بسیار خرسندیم و با او ارتباط منظم داریم. این خبرهای بسیار عالی و مهم است که مطمئناً بهترین همکاری ممکن را برای منافع ورزشکاران موجود و در حال توسعه فراهم می کند.

ترای اتلون جهانی برای هر آنچه که شما برای کمک به توسعه پارا ترای اتلون در کشور خود نیاز دارید، در اختیار شماست و ما به طور قطع در آینده ای نزدیک منتظر دیدن ورزشکاران جدید در عرصه بین المللی هستیم.

پیشاپیش بسیار سپاسگزارم و در سلامت و تندرستی باشید.

ترای‌اتلون یا سه‌گانه، یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه سواری و دو هستند. مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند. سه گانه از سال ۲۰۰۰ در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده‌است. چند مسافت اصلی مسابقات بین‌المللی سه‌گانه که برگزار می‌شود عبارتند از: مسافت سرعتی: ۷۵۰ متر شنا، ۲۰ کیلومتر دوچرخهسواری، ۵ کیلومتر دو

مسافت استاندارد یا المپیکی: ۱٫۵ کیلومتر شنا، ۴۰ کیلومتر دوچرخه سواری، ۱۰ کیلومتر دو.

مسافت طولانی: ۱٫۹ کیلومتر شنا، ۹۰ کیلومتر دوچرخهسواری، ۲۱٫۱ کیلومتر دو.

آیرونمن: ۳٫۸ کیلومتر شنا، ۱۸۰٫۲ کیلومتر دوچرخه سواری، ۴۲٫۲ کیلومتر دو.

در شمارگان آتی ایران سپید، بیشتر در خصوص جزئیات رشته تازه تأسیس پاراترای اتلون  در ایران برایتان خواهیم نوشت و از کم و کیف این رشته برای معلولان خواهیم گفت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *