شناسه خبر: 22415 منتشر شده در مورخ: 1399/9/16 ساعت: 13:03 گروه: اجتماعی  
واریز ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی معلولان فاقد شغل

واریز ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی معلولان فاقد شغل

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که مبلغ ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده‌اند اما فاقد شغل و درآمد هستند، شارژ شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا وحید قبادی دانا ضمن گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت بیان کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و برای اجرای ماده ۲۷ این قانون، با حمایت سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۷۱ میلیارد تومان جهت اجرای بخشی از این قانون در هفته جاری اختصاص پیدا کرد و برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده‌اند اما فاقد شغل و درآمد هستند، مبلغ ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی آنها شارژ شد.به گفته وی، حدود ۱۴۷ هزار نفر از افراد دارای معلولیت حائز این شرایط بودند که مبلغ ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی آنها به عنوان کمک هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدیدی که به سن ۱۸ سال رسیدند و فاقد شغل و درآمد هستند، شارژ شد.  قبادی دانا تصریح کرد: امید است که در سال ۱۴۰۰ با درنظر گرفتن منابع لازم و تامین اعتبار لازم برای اجرای قانون بتوانیم مواد مختلف قانونی را به نحو شایسته اجرا کنیم. به گفته رئیس سازمان بهزیستی، طبق برآورد دقیق صورت گرفته بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای اجرای مواد مختلف قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت موردنیاز است. آنچه که تاکنون در بودجه قرار گرفته ۱۷۰۰ میلیاردتومان است. البته باتوجه به شرایط کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه آمریکا و مشکلاتی که در زمینه اقتصادی وجود دارد شرایط برای جامعه معلولان قابل درک است، اما نیازهای این عزیزان نیازهایی است که باید طبق قانون برآورده شود و امید است که تاحد ممکن اعتبارات لازم برای اجرای قانون در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود. قبادی دانا در ادامه از مجلس شورای اسلامی خواست تا در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ نهایت تلاش خود را برای تحقق این امر به کار گیرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *