شناسه خبر: 22411 منتشر شده در مورخ: 1399/9/15 ساعت: 15:38 گروه: اجتماعی  
بهره‌مندی 42 هزارمعلول از خدمات اتاق هنر

بهره‌مندی 42 هزارمعلول از خدمات اتاق هنر

رییس سازمان بهزیستی کشور از ساماندهی اتاقهای هنر در مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی خبر داد و گفت: بیش از ۴۲ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در سال جاری از خدمات ۸۵۰ اتاق هنر در کشور بهره‌مند شدند.

به گزارش ایران سپید وحید قبادی دانا در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت گفت: سال گذشته ۱۸۸ اثر هنری منتخب به فروش رسید و خریداران آثار هنری افراد دارای معلولیت بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان هزینه کردند. امسال نیز ۱۵۰۰ اثر در نمایشگاه شرکت داده شده است.

وی با اشاره به آثار هنری افراد دارای معلولیت در نمایشگاه بیان کرد: بخشی از آثار در حوزه نقاشی و بخشی در حوزه هنرهای تجسمی است. این نمایشگاه تجلی اراده افراد دارای معلولیت و توانمندی های آنان است.

رییس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اقدامی که در سال جاری انجام شده این است که اتاقهای هنر در مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی ساماندهی شده است و موضوع هنر درمانی و افزایش توانمندیهای افراد دارای معلولیت در حوزه هنر مد نظر قرار داده شده است. بیش از ۸۵۰ اتاق هنر در مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی تجهیز شده است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از مربیان و مسئولان فنی مراکز توسط همکاران آموزش داده شدند و بیش از ۴۲ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از اتاقهای هنر در سال جاری و بخشی از سال گذشته بهره مند شدند.

قبادی دانا ادامه داد: در حوزه تئاتر نیز درحال حاضر جشنواره تئاتر منطقه ای برگزار می شود که در ۵ منطقه در کشور ساماندهی شده است و بیش از ۲۵۰ گروه تئاتر افراد دارای معلولیت فعال هستند.

قبادی دانا با اشاره به فعالیت‌های موسیقی افراد دارای معلولیت اظهار داشت: یکی از گروه‌های موسیقی از افراد دارای معلولیت در تونس حائز رتبه برتر شده و یکی دیگر از اعضا نیز رتبه دوم را در ژاپن به دست آورده است. از ۴۰۰ اثری که در ژاپن پذیرفته شد ۲۰۰ اثر از ایران بوده است که موجب قدردانی ژاپن از ایران شد.

نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت در محل فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی از امروز به مدت یک هفته برپاست و آثار هنری به صورت مجازی در آدرس behzistart.ir به فروش می رسد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *