شناسه خبر: 22403 منتشر شده در مورخ: 1399/9/15 ساعت: 14:22 گروه: اجتماعی  
۵۷۰۰ معلول تحت حمایت بهزیستی ایرانشهر هستند

۵۷۰۰ معلول تحت حمایت بهزیستی ایرانشهر هستند

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: پنج هزار و ۷۰۰معلول تحت حمایت بهزیستی این شهرستان از خدمات مختلف دریافت مستمری ماهیانه، هزینه تحصیلی و حق پرستاری بهره‌مند هستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا ابراهیم نرماشیری اظهارداشت:۱۴۰ نفر از معلولان شهرستان ایرانشهر ضایعه نخاعی هستند که این افراد علاوه‌بر تحویل ویلچر و تشک مواج به ازای هر نفر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال حق نگهداری ماهانه پرداخت می‌شود. وی بیان کرد: تامین وسایل کمک توانبخشی با توجه به نوع معلولیت، تامین کمک هزینه وسایل بهداشتی توانخواهان ضایعه نخاعی و پرداخت حق پرستاری، پرداخت کمک هزینه مناسب سازی خودرو و مسکن، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان توانخواه، ارزیابی حرفه‌ای و ایجاد اشتغال، معافیت از سربازی خانواده‌های توانخواهان دارای معلولیت شدید از مهمترین خدمات بهزیستی به جامعه معلولان این شهرستان است.رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: با توجه به اینکه بسیاری از معلولیت‌ها در شهرستان ایرانشهر منشا ژنتیکی دارند از خانواده‌ها انتظار می‌رود برای جلوگیری از معلولیت فرزندانشان آزمایش‌های لازم را انجام دهند و در این زمینه از خدمات مرکز مشاوره ژنتیکی بهره‌مند شوند.وی بیان کرد: مربیان و کارشناسان بهزیستی با آموزش‌های لازم به زوج‌ها و والدین، فرهنگ پیشگیری از معلولیت را در جامعه رواج می‌دهند.
نرماشیری بر مناسب سازی مسیرهای عبور و مرور معلولان در سطح شهر، ادارات و بانک‌های ایرانشهر تاکید کرد و افزود: مسوولان باید حقوق معلولان را رعایت کنند.وی ادامه داد:تا کنون تنها ۵۰ درصد معابر و ادارت شهرستان ایرانشهر برای تردد معلولان مناسب سازی شده که نیاز است سایر ادارات و نهادها نسبت به این امر اقدام کنند.رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: این بی‌توجهی در مناسب سازی در بعضی معابر و ادارات موجب شده معلولان در زمان حضور در معابر و ادارات برای تردد مشکلات جدی داشته باشند. بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان، تمام موسسات و سازمان‌های دولتی موظف هستند در طراحی و ساخت ساختمان‌ها و معابر عمومی معلولان را نیز مدنظر قرار دهند. ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *