شناسه خبر: 22385 منتشر شده در مورخ: 1399/9/11 ساعت: 15:50 گروه: اجتماعی  
برگزاری اولین جشنواره عکس و فیلم ۱۰۰ ثانیه ویژه معلولان کرمان
در جلسه هماهنگی برنامه های هفته جهانی معلولین عنوان شد؛

برگزاری اولین جشنواره عکس و فیلم ۱۰۰ ثانیه ویژه معلولان کرمان

جلسه هماهنگی برنامه های هفته جهانی معلولین در استان کرمان با حضور مسئولان سازمان های مربوطه برگزار شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از رسانه های محلی کرمان، جلسه هماهنگی برنامه های هفته جهانی معلولین با حضور مهدی نخعی مشاور ارشد مدیر کل بهزیستی،علیرضا احمدی پور معاون توانبخشی بهزیستی، عبدالرحیم عبدالکریمی رییس اداره روابط عمومی، رضا غضنفری مقدم جانشین معاونت مشارکتهای مردمی بهزیستی، سید شورش دلپسند نماینده جامعه معلولین و مشاور شهردار در امور معلولان و محمد جهانشاهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان و تنی چند از مسئولین شهرداری برگزار شد.

در این نشست ابتدا علیرضا احمدی پور معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان با اشاره به ۱۳ آذر روز جهانی معلولین گفت: شعار روز جهانی معلولین امسال «ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت» است و بر همین اساس همکاران ما برنامه های متنوعی را در حوزه های فرهنگی اجتماعی و ورزشی برای هفته جهانی معلولین در نظر گرفته اند.

معلولان باید از امکانات برابر برخوردار شوند

وی سپس با تشریح برنامه های این هفته اظهار داشت: یکی از مهمترین مواردی که باید همه ما در نظر داشته باشیم این است که به این باور برسیم که افراد دارای معلولیت نیز جزوی از این جامعه اند و باید مانند همه از امکانات برابر و یکسان برخوردار باشند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان ادامه داد: اگر همه سازمان ها و نهاد ها وظایف خود را در قبال معلولین به انجام برسانند؛ مطمئنا تمامی مشکلات این عزیزان بر طرف شده و با جامعه ای مطلوب برای همه افراد دارای معلولیت روبرو خواهیم بود.

وی همچنین با تقدیر از شهردار کرمان بدلیل نگاه ویژه مجموعه شهرداری در بحث معلولین گفت: بسیار خوشحالیم که مجموعه شهرداری در تمامی برنامه ها و کارهای فرهنگی اجتماعی عمرانی و اجرایی خود جایگاهی رابرای معلولین قائل شده است

شاهد اتفاقات خوب در حوزه کمک به معلولان هستیم

سید شورش دلپسند مشاور شهردار در امور معلولین ضمن اشاره به فعالیتهای انجام شده در شهرداری کرمان خصوصا در مباحث مناسب سازی فضای شهری و الزام ساختمان ها برای رعایت مناسب سازی اظهار کرد: شهرداری کرمان در حوزه مباحث مربوط به معلولین بسیار قوی و محکم پای کار آمده و پس از سالها شاهد اتفاقات خوبی در کرمان در حوزه کمک به افراد دارای معلولیت هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه های متعددی باهمکاری شهرداری و بهزیستی برای بزرگداشت روز جهانی معلولین و هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: برنامه هایی از قبیل مسابقات مجازی نقاشی و کاریکاتور؛ مسابقات ورزشی برای کودکان با نیازهای خاص(اوتیسم ،سندروم دان و…) چاپ ویژه نامه کرمانشهر با خط بریل و… از جمله برنامه های روز جهانی معلولین خواهد بود.

مهدی نخعی مشاور ارشد بهزیستی نیز در این نشست پیشنهاد داد: در هر منطقه از شهرداری های شهر کرمان یک خیابان یا محله به عنوان نمونه در نظر گرفته شده و با پیاده کردن طرح های مناسب سازی در آن تا سال آینده، چند خیابان و یا محله بدون مانع برای افراد دارای معلولیت کودکان و سالمندان داشته باشیم.

کرمان جزو شهرهای نمونه کشور در همکاری های بین سازمانی است

وی همچنین از شهرداری خواست تا با توجه به وضعیت خاص این روزها ازجمله وجود بیماری کرونا و نیز مشکلات اقتصادی موجود در حوزه مسائل کمک های مادی نیز همکاری هایی مابین شهرداری و بهزیستی صورت پذیرد.

رضا غضنفری مقدم جانشین معاونت مشارکتهای مردمی بهزیستی با تقدیر از شهرداری برای کمک در محوطه سازی و آسفالت شهرکهای مسکونی معلولین از مسئولین شهرداری خواست تا در زمینه رایگان کردن یا اختصاص تخفیف به هزینه های تفکیک زمین های مربوط به افراد دارای معلولیت برنامه ریزی لازم را با انجام برسانند.

عبدالرحیم عبدالکریمی رییس اداره روابط عمومی بهزیستی نیز با تقدیر از نگاه ویژه شهردار کرمان به مسائل و مشکلات معلولین و همکاری های بی سابقه شهرداری و شورای شهر کرمان در حل مشکلات جامعه هدف بهزیستی گفت: نگاه ویژه مسئولان شهری کرمان به حوزه بهزیستی در مباحث مختلف از جمله مسائل مربوط به معلولین،آسیبهای اجتماعی ، مناسب سازی اماکن عمومی و… باعث شده تا کرمان جزو شهر های نمونه کشور در همکاری های بین سازمانی تلقی شود.

برگزاری اولین جشنواره عکس و فیلم ۱۰۰ ثانیه ویژه معلولان

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره عکس و فیلمهای کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای ویژه افراد دارای معلولیت عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت شهرداری در این جشنواره بتوانیم روحیه سرزندگی و نشاط را در افراد دارای معلولیت ایجاد نموده و در راستای شکوفایی لستعدادها و خلاقیت و ابتکار جانعه معلولین استان گام برداریم.

عبدالکریمی با اشاره به اینکه نگاه بهزیستی به مسائل اجتماعی عالمانه و کارشناسی است گفت : مجمومه بهزیستی آماده مشارکت در برگزاری آموزشهای تخصصی به شهروندان در حوزه مسائل اجتماعی است.

محمد جهانشاهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان در این نشست با اشاره به اینکه یک عقب ماندگی تاریخی در بحث معلولین و توجه به نیاز های آنها وجود دارد، گفت: هرکدام از ما اگر خودمان را به جای یکی از افراد دچار معلولیت بگذاریم آنگاه میفهمیم که چقدر شرایط جامعه گا برای یک معلول سخت و نامناسب است.

نگاه مثبت شهردار کرمان به مسائل حوزه معلولین

وی افزود: ما باید بر این نکته واقف باشیم تک تک افراد جزو شهروندان ما هستند و ما وظیفه داریم که بدون منت برای آنها کار کنیم.

جهانشاهی با اشاره به نگاه مثبت شهردار کرمان به مسائل حوزه معلولین ابراز کرد: در تمامی برنامه های فرهنگی اجتماعی و حتی گردشگری شهرداری کرمان نقشی برای معلولین در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت : افتتاح اولین فرهنگسرای ویژه معلولین،افتتاح خانه ورزش ویژه معلولین ،کمک های مادی و معنوی به نام آوران ورزش خصوصا ورزشکاران پارا المپیک ۲۰۲۱، برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی ورزشی و مسابقات مختلف برای معلولین، برگزاری برنامه کرمانی شو در فضای مجازی ویژه افراد دارای معلولیت،چاپ ویژه نامه معلولین به خط بریل در نشریه شهرداری، دایر نمودن کلاس های آموزش قالیبافی ویژه نابینایان، اختصاص و اضافه شدن ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید مناسب سازی شده به ناوگان اتوبسرانی کرمان، در نظرگرفتن بازیهای ویژه معلولین در المپیادشهروندی،استقرار وسایل ورزشی ویژه معلولین در چهارپارک در چهارمنطقه شهری کرمان وبرنامه های متعدد دیگر از سری برنامه های شهرداری در روزهای آینده در حوزه معلولان است.

جهانشاهی همچنین از همکاری نزدیک با بهزیستی در برگزاری مراسم مختلف هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت خبر داد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *