شناسه خبر: 22383 منتشر شده در مورخ: 1399/9/11 ساعت: 13:45 گروه: اجتماعی  
هفتمین همایش ملی عصای سفید برگزار می‌شود

هفتمین همایش ملی عصای سفید برگزار می‌شود

کانون دانش پژوهان با آسیب بینایی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به مناسبت روز جهانی معلولین هفتمین همایش ملی «عصای سفید» را برگزار می‌کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، در حدود چهل سال پیش، دو آمریکایی به نام های دکتر ناول پری، ریاضیدان کالیفرنیایی و دکتر هاکوبس تنبروک، شاگرد دکتر پری که وکیل، نویسنده و استاد با تجربه در حقوق بود،‌ بیانیه ای در خصوص حمایت از حقوق نابینایان صادر کردند و روز ۱۵ اکتبر را که مطابق با ۲۳ مهرماه است،‌ به نام روز «بین المللی عصای سفید» نامگذاری کردند. این بیانیه،‌ در سال ۱۹۳۸ میلادی برابر با ۱۳۱۷ هجری شمسی از طرف فدراسیون جهانی نابینایان به رسمیت شناخته شد.

«عصای سفید» یک سمبل بین المللی است که طی رعایت و تدوین حقوق نابینایان به دولت ها و کشورها و مؤسسات نابینایی جهان توصیه شده است. قدمت عصا حتی بیشتر از چرخ است؛ اختراع چرخ در حقیقت تحولی در زندگی نابینایان بوده است.

عصای سفید نابینا نشانگر قدرت و بیانگر درخواست کمک وی برای راهنمایی است و سمبل حقوق نابینایان است. نابینایان می توانند با استفاده از آن به جای چشم، محیط اطراف خود را مورد شناسایی قرار داده و با احساس امنیت به رفت و آمد بپردازند. عصا نشانه شناخت فرد نابینا به دیگران است تا با مراقبت، ایمنی آنان را تامین کند.

هفتمین همایش ملی «عصای سفید» روز چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹، ساعت ۱۶ الی ۱۸:۳۰، به صورت مجازی در پلتفرم اسکای روم برگزار می شود. علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در برنامه به  لینک https://www.skyroom.online/ch/alipanjei/wcf مراجعه کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *