شناسه خبر: 22371 منتشر شده در مورخ: 1399/9/9 ساعت: 23:06 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 10 آذر ۱۳۹۹

روزنامه دوشنبه 10 آذر ۱۳۹۹

عناوین امروز: قطع سهمیه بنزین معلولان در آستانه روز جهانی معلولان - اوضاع عادی نشده - آیا زمستانی پُر برف و بارشی در راه است؟ - لزوم داشتن فعالیت بدنی در دوران همه گیری کرونا - خاطره ای جالب از دیدار مارادونا با نابینایان - مشتری به خاطر تذکر صاحب مغازه برای زدن ماسک، محل کسب او را آتش زد

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 10 آذر ۱۳۹۹

15 ربیع الثانی ۱۴۴۲

30 نوامبر 2020

سال بیست و پنجم شماره 6574

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

قطع سهمیه بنزین معلولان در آستانه روز جهانی معلولان

اوضاع عادی نشده

آیا زمستانی پُر برف و بارشی در راه است؟

لزوم داشتن فعالیت بدنی در دوران همه گیری کرونا

خاطره ای جالب از دیدار مارادونا با نابینایان

مشتری به خاطر تذکر صاحب مغازه برای زدن ماسک، محل کسب او را آتش زد

........ویژه

* قطع سهمیه بنزین معلولان در آستانه روز جهانی معلولان

مدیرعامل انجمن معلولان ایران از قطع سهمیه بنزین معلولان خبر می دهد و می گوید: شوک بزرگی در آستانه 12 آذر به جامعه معلولان وارد شده است سهمیه 40 لیتر بنزینی که از سوی ریاست جمهوری به معلولان اختصاص یافت بدون اطلاع قبلی به این گروه حذف شد.  

کامران عاروان مدیرعامل جامعه معلولان ایران در گفتگو با ایران سپید به عدم برگزاری مراسم در روزجهانی معلولان اشاره می کند و می گوید: «موقعیت کشور به گونه ای است که نمیتوان مراسم و دورهمی برگزار کرد و این امر فضایی را ایجاد کرد تا به سمت مطرح کردن مشکلات معلولان در بخش های مختلف زندگی شان حرکت کنیم. تمام تمرکز ما بر این است که صدای بچه ها را به گوش مسئولان عالی رتبه کشور در قوه های مجریه و مقننه برسانیم. برنامه های مختلفی را تدارک دیدم تا با مسولان به گفتگو بپردازیم اما شرایط کشور و تعطیلات ایجاد شده به خاطر ویروس کرونا برنامه هایمان را دچار مشکل کرده است. اکنون در حال نامه نگاری هستیم تا بتوانیم نمایندگان مجلس و دولت را پای میز گفتگو بکشانیم.»

وی می افزاید: «معلولان دیگر به دنبال جشن و مراسم گرامی داشت برای این روز مناسبتی نیستند بلکه می خواهند به مشکلات و دغدغه هایشان رسیدگی شود ما نیز پیامی به صورت نامه از دردها، مشکلات و کمبودهای معلولان آماده کردیم و به نهادهای مختلف و رسانه ها ارسال کردیم تا صدای خود را به گوش مسئولان برسانیم.»

وی با اشاره به بیکاری، هزینه های بالای توانبخشی، تورم و قیمت روزافزون وسایل بهداشتی برای معلولان می گوید: «هزینه های زندگی به قدری برای معلولان بالاست که مستمری های اندک بهزیستی و کمک های موردی دولت نمی تواند دردی از معلولان دوا سازد. این کمکها فقط مُسکنی موقت هستند باید برای این مشکلات که روز به روز به آن افزوده هم میشود فکری اساسی و درمانی دائم یافت که این امر از دست بهزیستی خارج است و دولت مردان باید با همه ی توانشان دست به کار شوند.»

عاروان ادامه میدهد: «مشکلات معلولان چند وجه دارد و حول یک محور نمی چرخد. معلولی که در گذشته میتوانست با 500 تا یک میلیون تومان صاحب ویلچر شود اکنون باید برای آن بیش از سه میلیون تومان هزینه کند و با کمک هزینه های بهزیستی هم نمیتواند این هزینه را متقبل شود، این پول نه در توان معلولان و نه خانواده آنهاست. تهیه ویلچر فقط یک بخش از ده ها هزینه ای است که معلولان باید به فکر تهیه آن باشند. خرید لوازم بهداشتی، پوشک، سوند و... همه این اقلام با گران شدن دلار قیمت های فضایی پیدا کردند و در توان فرد معلول فاقد شغل که اندک مستمری از بهزیستی دریافت می کند، نیست. آنها نمی توانند از پس این مخارج سنگین برآیند.»

مدیرعامل جامعه معلولان ایران با اشاره به بیکار شدن بسیاری از معلولان در شرایط فعلی کشور بیان می کند: «به خاطر عدم رعایت قانون استخدام سه درصد معلولان و مشکلاتی که در فراهم سازی اشتغال برای این گروه وجود دارد، بسیاری از آنها به سمت شغل های موقت کشیده شدند، وسایل هنری را تولید و یا دست فروشی می کنند که در شرایط کرونایی کشور همین مشاغل موقت را هم از دست داده و بیکار شدند. در حوزه مسکن هم اگر معلولی با 30 میلیون در خانه ای اجاره ای مستقر بود الان باید در کمترین حال 40 میلیون به پول پیش خانه اضافه کند که پرداخت آن در توان این افراد نیست، کمک های موردی هم که صورت گرفته نمی تواند پاسخگویی این مشکلات باشد. ما منکر کمک های نهادهای حمایتی همچون بهزیستی نیستیم اما سرعت گرانی به قدری افزایش یافته که این کمک ها، هیچ به نظر می رسد. به بحث معیشت این افراد هم که برسیم با گرانی گوشت و مرغ و اقلام خوراکی دیگر چطور میتواند از پس هزینه ها زندگی برآید.»

عاروان با اشاره به نقش دولت در حل مشکلات و دغدغه های معلولان می گوید: «اگر معلول نمیتواند از پس خرید ویلچر سه میلیون تومانی برآید دولت باید این ویلچر را برایش تهیه کند، فرد معلول ماهیانه 600 هزار تومان هزینه پوشک میدهد چرا دولت یارانه ای برای خرید اقلام بهداشتی مناسب با قیمت روز برایشان در نظر نمیگیرد. عدم جبران این هزینه ها خسارت های بسیاری به خانواده و فرد معلول میرساند و آن زمان دولت باید چندین برابر برای بهبود این افراد هزینه کند.»

مدیرعامل جامعه معلولان ایران با اشاره به اندک بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان می افزاید: « بودجه 1400 این قانون باید متناسب با شرایط روز جامعه تأمین شود و به سرعت اختصاص پیدا کند چرا که با این بودجه های اندک برای قانون و اجرایی نشدن درست بندهای آن، معلولان نمیتوانند به درستی از خدمات بهره مند شوند و این میتواند آسیب جبران ناپذیری را در آینده برای دولت، جامعه و معلولان در پی داشته باشد.»

وی با اشاره به قطع سهمیه بنزین معلولان که به دستور ریاست جمهوری به آنها اختصاص داده شده بود، می گوید: «ناراحتی ما این است که بدون هیچ علت و اعلام قبلی به جامعه معلولان این اقدام صورت گرفته است. سهمیه 40 لیتری که سال گذشته روز 12 آذر به معلولان اختصاص پیدا کرد در آستانه همین روز هم از آنها گرفته شد. وسیله نقلیه معلولان هرچه که باشد به عنوان وسیله توانبخشی برای آنها محسوب میشود. بیشتر معلولان نمیتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند چرا که مناسب سازی صورت نکرده است و حال این سهمیه بنزین که پولش را هم خود معلولان پرداخت می کرد را هم از معلولان دریغ کردند.»

عاروان در پایان از پیگیری هایش در خصوص این اتفاق می گوید: «این خبر شوک بزرگی را به جامعه معلولان وارد کرد چرا که در آستانه روزجهانی معلولان این اتفاق روی داده است ما نامه نگاری هایی را با معاون اول ریاست جمهوری انجام دادیم اما هنوز جوابی دریافت نکردیم.»

........اخبار روز

* اوضاع عادی نشده

وزیر بهداشت: از مردم تقاضا می‌کنم کاهش آمار را به پای عادی انگاری نگذارند، ویروس دچار جهش شده و اگر فکر کنیم که اوضاع عادی شده، دوباره اوضاع بد خواهد شد.

* وکیل مدافع اکبر طبری: رسیدگی به فرجام‌خواهی موکل به صورت محرمانه در دیوان عالی درحال انجام است و از اعلام شعبه رسیدگی‌کننده امتناع می‌کنند/ ایلنا

* زالی، رئیس ستاد کرونا در تهران: پروژه ساخت واکسن کرونای «شهید فخری‌زاده» به مرحله آزمایش‌های انسانی رسیده. اولین کیت ایرانی تشخیص کرونا که از نظر کیفی و فناوری در سطح استانداردهای روز دنیا قرار دارد، در مجموعه ایشان تولید شد.

* خانه های کوچک متراژ هم دیگر مشتری ندارند

به دنبال کاهش محسوس معاملات و توقف روند رشد قیمت، بازار خانه‌های کوچک متراژ و قیمت مناسب نیز دچار کسادی شده است؛ به طوری که در شش منطقه ارزان قیمت تهران فقط ۷۳۷ فقره معامله انجام شده که ۱۶ درصد از کل قراردادهای خرید و فروش آبان ماه را شامل می شود.

* هاشمی: قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۵۰۰۰ تومان است / بلیت مترو گران نمی‌شود

رئیس شورای شهر تهران:

 ریاست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۵۰۰۰ تومان شده است و همانند گذشته نیست، گفت: موضوعات مطرح شده به معنای گران شدن بلیت مترو نیست./ایسنا

* ظریف: بعضی ها گرا می دهند

بعضی دوستان به امریکا «گرا» می دهند که با ما بهتر می توانید کار کنید؛ ما که سکوت می کنیم، ولی دلیل نمی شود که متوجه این گراها نیستیم. می دانم و خبرش را بهم می دهند که دوستان به امریکا گفته اند این ها در قدرت نمی مانند و قدرت این ها چند روزه است/ انتخاب

* زیباکلام: با آمدن بایدن هیچ‌چیز بین ایران و آمریکا تغییر نخواهد کرد

 فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با روزنامه آرمان ملی:

معتقدم با آمدن بایدن هیچ‌چیز بین ایران و آمریکا تغییر نخواهد کرد. واقعیت این است که دشمنی‌ها در عمل ادامه خواهد یافت.

در همه این مدت در سیاست دشمنی با آمریکا در ایران هیچ تغییری به وجود نیامده است.به همین دلیل نیز معتقدم در دوران بایدن نیز دشمنی با آمریکا و آمریکا‌ستیزی در ایران تغییر نخواهد کرد.

حتی من یک گام نیز بیشتر به سمت جلو بر‌می‌دارم و عنوان می‌کنم برجام1400 به مراتب از برجام94 موفق‌تر خواهد بود. البته به شرط کنار گذاشتن مشی قبلی ایالات متحده.

بنده معتقد نیستم برجام 1400 موفق خواهد شد. در عالم سیاست کسی نمی‌تواند به صورت قطعی از آینده سخن بگوید.

.......گزارش روز

* آیا زمستانی پُر برف و بارشی در راه است؟

بنابر اعلام سازمان هواشناسی در زمستان امسال شاهد چند بارش سنگین خواهیم بود و به گفته متخصصان این بارش‌ها می‌توانند نشانه تمام شدن خشکسالی و ورود ایران به دوره ترسالی باشند.

مدت زیادی بود که هرسال زمستانی که از راه می‌رسید، کم رمق‌تر از سال قبل بود و برفی که روزگاری تا کمر می‌بارید، داشت به خاطرات سال‌های دور می‌پیوست و کم کم زمستان حتی زور سرمای سابق را هم نداشت اما پیش بینی‌های هواشناسی امسال خبر از اتفاقات دیگری دارند.

چند روز پیش سحر تاجبخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که در زمستان امسال چند بارش سنگین برف را شاهد خواهیم بود و این وضع در کل کشور پیش‌بینی می‌شود.

از طرفی دیگر برخی متخصصان هم ورود به دوره خشکسالی را دلیل کم شدن بارش‌ها در زمستان‌های سال‌های گذشته می‌دانند و معتقد اند که این بارش‌ها می‌تواند آغازی برای ورود به دوره ترسالی باشد.

زمستان پربرف در انتظار ایران

می‌گویند در علم هواشناسی هرگز قطعیت صد در صدی وجود ندارد و خطا همواره حتی با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها جز ثابت پیش بینی‌های هواشناسی است.

صادق ضیاییان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تأکید بر این موضوع می‌گوید: پیش بینی‌های هواشناسی صد در صد صادق نیستند؛ چرا که اگر اینطور بود هیچ خسارت ناشی از این سیل، طوفان و ... در اروپا و آمریکا دیده نمی‌شد. اما موضوع حائز اهمیت میزان خطاست که در فصول مختلف سال متفاوت است. به طور مثال در ایران بیش‌ترین میزان خطا در پیش بینی‌های هوا شناسی متعلق به تابستان و بهار است.

به گفته وی علاوه بر فصل، خطا به ابعاد پدیده هم بستگی دارد و پدیده‌هایی که از نظر بعد زمانی و مکانی کوچک هستند میزان خطای بیشتری نسبت به پدیده‌های فراگیر دارند. از طرفی دیگر خطای پدیده‌های مختلف هم با یکدیگر متفاوت است مثلا دما پیش بینی پذیری خوبی دارد در حالی که پیش بینی بارش تگرگ سخت‌تر است.

معمولا پیش بینی‌های هواشناسی با فاصله‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از این فواصل، پیش بینی فصلی است. به طور مثال در اواخر تابستان پیش بینی شده بود که امسال پاییز بارندگی زیر میانگین است اما بارندگی زمستان بالای میانگین خواهد بود؛ اما وقتی از سه ماه قبل پیش بینی انجام می‌شود نمی‌توان گفت که احتمال وقوع آن صد در صدی است. ضیاییان معتقد است اعتبار این پیش بینی فصلی را در بهترین حالت و با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در حدود ۶۵ الی ۷۰ درصد است.

اما هرچقدر فاصله زمانی کم می‌شود پیش بینی دقیق‌تر می‌شود به طوری که متخصصان می‌گویند پیش بینی می‌شود که میانگین میزان بارندگی زمستان امسال بیشتر از سال‌های قبل است و با توجه به سرمای هوا این بارش عمدتا برف خواهد بود.

بهلول علیجانی، استاد علم اقلیم شناسی در این باره می‌گوید: در حال حاضر که در حال نزدیک شدن به زمستان هستیم، با ۷۰ درصد اطمینان پیش بینی می‌کنیم که زمستان بارش زیاد و به صورت برف خواهد بود و بارش اگر به صورت برف باشد سودش از باران بیشتر است، چرا که روی زمین می‌ماند و آرام آرام ذوب می‌شود و برخلاف بارش سنگین باران، سیلاب ایجاد نخواهد کرد.

زمستان امسال پایانی بر یک خشکسالی ۲۵ ساله؟

خشکسالی به دلیل گردش عمومی اتمسفر ایجاد می‌شود و هر بارشی که ما در سطح زمین داریم مربوط به بادهایی است که در ارتفاعات ۵۰۰۰ متری می‌وزند که به آنها گردش عمومی اتمسفر گفته می‌شود. وزش این بادها به گرمای کلی کره زمین وابسته است و زمانی که کره زمین گرم می‌شود این بادها به عقب و به سمت قطب رانده می‌شوند و سرزمین‌هایی مانند ایران از این بادها محروم و خشکسالی ایجاد می‌شود. این بادها که از دریای مدیترانه می‌آیند حامل رطوبت اند و عمده بارندگی‌های ما رطوبت‌شان را از دریای مدیترانه دارند.

کم آبی و پایین رفتن سطح آب‌های زیر زمینی از اصلی‌ترین پیامدهای این دوره خشکسالی است و بارش‌های زیاد جرقه امیدی برای حل این معضل در دل مردم است. متخصصان در این باره معتقد اند که امسال اگر بارش زیادی داشته باشیم و به زمین نفوذ کند قطعا اثر گذار خواهد بود و چنان‌چه این بارش به صورت برف باشد این امیدواری بیشتر خواهد بود.

علیجانی در این رابطه می‌گوید: ما تقریبا از سال ۱۳۷۴ وارد خشکسالی شدیم و تا پایان سال ۹۷ این خشکسالی واقعا شدید بود اما از فروردین ۹۸ بارندگی‌ها بالا رفت.

اما کم شدن بارش‌ها و گرم‌تر شدن زمستان‌ها تنها به جز گردش عمومی اتمسفر و خشکسالی مربوط نیست. گرمایش اتمسفر و کره زمین دلیل عمده‌تری است که تمام نقاط دنیا را در بر می‌گیرد. متخصصان می‌گویند که در ۱۵۰ سال گذشته دمای زمین چیزی در حدود ۱.۱ درجه گرم‌تر شده و این باعث شده که بادهای باران آور از عرض‌های کشور ما خارج و به سمت شمال بروند و نام این اتفاق تغییر اقلیم است.

منبع خبرآنلاین

........آموزشی

* لزوم داشتن فعالیت بدنی در دوران همه گیری کرونا

سازمان بهداشت جهانی در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۰ تأکید کرد اگر مردم جهان فعالیت ورزشی و تحرک داشته باشند آمار مرگ و میر در جهان ۵ میلیون نفر در سال کاهش می‌یابد. دستور العمل های جدید سازمان بهداشت جهانی در مورد تحرک‌های بدنی و مضرات کم تحرکی منتشر شده است، در این شیوه نامه‌ها تأکید گردیده در شرایط شیوع کرونا که مردم بیشتر در خانه هستند در هر سن و با هر نوع توانایی هر نوع حرکتی برای تأمین سلامتی اهمیت دارد.

در این دستورالعمل بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت هوازی (حتی در خانه) در هفته برای همه بزرگسالان و حتی افرادی که در شرایط مزمن با معلولیت‌های شدید زندگی می‌کنند توصیه شده است. همچنین تحرک بدنی را برای کودکان و نوجوانان هر روز به طور متوسط ۶۰ دقیقه (حتی در خانه) توصیه کرده است.

متأسفانه شیوع گسترده کرونا باعث این شده که مردم بسیاری از اقدامات مفید از جمله ورزش را فراموش ‌کنند یا بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، انواع سرطان‌ها، فشار خون و بیماری‌های خاص به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، درمانها و آزمایش‌های دوره ای خود را انجام ندهند. بی تردید این بی توجهی‌ها موجی از اتفاقات ناگوار را به این بیماران در آینده تحمیل خواهدکرد.

دستورالعمل‌های جهانی برای توسعه سیاست‌های ملی بهداشت در حمایت از برنامه اقدام جهانی WHO در مورد فعالیت‌های بدنی که به صورت سندی برای بازه زمانی ( ۲۰۱۸-۲۰۳۰) تدوین شده است، در هفتاد و یکمین مجمع جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۸ با این هدف مصوب شده که عدم تحرک جسمی مردم جهان را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۱۵ درصد کاهش دهد. این در حالی است که آمار WHO نشان می‌دهد از هر چهار بزرگسال یک نفر و از هر پنج نوجوان چهار نفر فعالیت بدنی کافی ندارند.

بی تحرکی در سطح جهانی هزینه‌ای بالغ بر ۵۴ میلیارد دلار برای مراقبت‌های بهداشتی مستقیم و ۱۴ میلیارد دلار دیگر برای از دست دادن بهره وری به جامعه جهانی تحمیل می کند. این رهنمودها زنان را به حفظ فعالیت بدنی منظم در طول بارداری و پس از زایمان تشویق می‌کند. همچنین مزایای سلامتی و فعالیت بدنی را برای افراد دارای معلولیت روشن می سازند.

در این سند به سالخوردگان (۶۵ سال یا بیشتر) توصیه شده که برای کمک به جلوگیری از زمین خوردن و بهبود سلامتی، فعالیت‌هایی را که برای تعادل و هماهنگی و تقویت عضلات لازم است، با راهنمایی کارشناسان انجام دهند. سالخوردگان باید باور کنند که می‌توانند با تمرین تعادل خود را در تحرک‌های عادی زندگی حفظ کنند. همچنین فعالیت بدنی منظم کلید پیشگیری و کمک به کنترل بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان و کاهش علائم افسردگی و اضطراب، کاهش عوارض آلزایمر، بهبود حافظه و تقویت سلامت مغز است.

داشتن جسمی فعال برای سلامتی حیاتی است. هر حرکتی مهم است، به ویژه اکنون که ما محدودیت‌های بیماری همه گیر کووید ۱۹ را مدیریت می‌کنیم. همه ما باید هر روز با خیال راحت و خلاقانه درباره انجام فعالیت‌های بدنی، فکر و اقدام کنیم.

تمام فعالیت‌های بدنی مفید است و می‌تواند به عنوان بخشی از کار، ورزش و اوقات فراغت یا به صورت پیاده روی و دوچرخه سواری انجام شود، حرکات ایروبیک، بازی و کارهای روزمره خانه مانند باغبانی و نظافت نیز می‌تواند در زمره فعالیت‌های بدنی محسوب شود.

.........ورزشی

* خاطره ای جالب از دیدار مارادونا با نابینایان

اسطوره فقید فوتبال آرژانتین نه تنها در بین افراد سالم، بلکه در میان ورزشکاران معلول و نابینا نیز چهره‌ای محبوب بود.

دیه‌گو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین و یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ بعدازظهر چهارشنبه 5 آذر ماه بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت. مارادونا چهره‌ای بود که ورزشکاران زیادی با او خاطره دارند و در واقع از محبوبیت زیادی در میان ورزشکاران سایر رشته‌ها برخوردار بود.

یکی از این ورزشکاران «سیلویو وِلو» کاپیتان تیم فوتبال نابینایان آرژانتین است. وِلو از 15 سال قبل تاکنون خاطره‌ای از مارادونا را به یاد دارد و حالا آن را به اشتراک گذاشته است؛ خاطره‌ای که به دعوت شدن تیم فوتبال نابینایان آرژانتین توسط اسطوره فوتبال دنیا در سال 2005 به برنامه تلویزیونی «La Noche del 10» بازمی‌گردد.

وِلو در این باره می‌گوید: این موضوع در حالی امروزه در دستور کار قرار گرفته که 15 سال پیش کسی در این خصوص صحبت نمی‌کرد. مارادونا خیلی خوب و سخاوتمند بود و خفاش‌ها (لقب تیم فوتبال نابینایان آرژانتین) را به برنامه‌اش دعوت کرد و این فرصت را به ما داد تا فوتبال نابینایان را ترویج دهیم.

وی افزود: از آنجا که مردم بسیاری در سراسر دنیا این برنامه را دنبال می‌کردند، دیدار با مارادونا برای ما بسیار احساسی بود. ما حتی گپ و گفتی مختصر با یکدیگر درباره فوتبال نابینایان داشتیم. واقعاً برایم توصیف آن لحظاتی که در کنار بهترین فوتبالیست دنیا بودم، دشوار است و واقعاً احساس زیبایی داشتم.

10 سال پس از آن دیدار، مارادونا یک بار دیگر در کنار اعضای تیم فوتبال نابینایان آرژانتین قرار گرفت تا برای تیمی که خود را آماده حضور در بازی‌های معلولان منطقه پان آمریکا می کرد، بهترین آرزوها را داشته باشد.

رویدادی که با نایب قهرمانی آرژانتینی‌ها همراه بود. وِلو در این باره عنوان کرد: برای همه ورزشکاران پارالمپیکی افتخار بزرگی است که حمایت فردی همچون مارادونا که نماینده کشور در بالاترین سطح است را داشته باشند.

خفاش‌ها که در هتل مرکز ملی تمرینی حضور داشتند، پیامی را دریافت کردند که هیچکسی انتظارش را نداشت. وِلو در این باره گفت: همه ما احساس یکسانی از غم و اندوه داشتیم؛ اینکه دیه‌گو از میان ما رفته است. احساس عجیبی نداشتم و اشک می‌ریختم، زیرا مارادونا مثل یکی از اعضای خانواده‌ام بود. آقای فوتبال، ما را ترک کرد و کنار آمدن با این خبر کار سختی است.

سیلویو وِلو به دلیل استعداد خارق‌العاده‌اش در حرکت با توپ و موفقیت‌های زیادی که کسب کرده، با لقب «مارادونای نابینا» شناخته می‌شود. او در این باره می‌گوید: مقایسه من با مارادونا باعث افتخار است. من نابینا هستم و نتوانستم بازی مارادونا و گلزنی‌اش مقابل انگلیس را ببینم اما به نظرم لازم نیست که فوتبال را ببینید و باید آن را احساس کنید. من فقط می‌خواهم از مارادونا برای هر کاری که برای فوتبال انجام داد، تشکر کنم

........حوادث

* مشتری به خاطر تذکر صاحب مغازه برای زدن ماسک، محل کسب او را آتش زد

پنجشنبه ششم آذر جوانی 27 ساله به کلانتری مراجعه کرد و اظهار داشت مغازه موتورسازی وی توسط یکی از اهالی محل به آتش کشیده شده است.

وی گفت: ساعت 15:00 روز چهارشنبه پنجم آذرماه در حال خرید از سوپرمارکت محل بودم که با یکی از مشتریان مغازه که ماسک نزده بود و مدام سرفه می‌کرد بحثم شد در ادامه با بالا گرفتن مشاجره طرف مقابل که من را می‌شناخت تهدیدم کرد و گفت، مغازه‌ات را به آتش می‌کشم و خودت را هم می‌کشم؛ تا اینکه صبح پنجشنبه همسایه‌های مغازه به من زنگ زدند و گفتند، مغازه موتورسازی‌ام درحال سوختن است.
پس‌از این شکایت تیمی از مأموران کلانتری به مغازه شاکی مراجعه کردند و پس از تحقیقات محلی دریافتند چند نفر از همسایه‌ها نیز شاهد تهدیدهای مرد جوان بوده‌اند.در حالی که تحقیقات ادامه داشت مأموران دریافتند متهم بار دیگر به خانه شاکی رفته و در حال تهدید وی است که این بار با مراجعه به محل او را دستگیر کردند.
 سرهنگ مجتبی سهرابی منش، رئیس کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس در تشریح این خبر،  با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های اولیه به آتش کشیدن عمدی مغازه موتورسازی اعتراف کرد،گفت: با اعتراف متهم به جرم ارتکابی، متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *