شناسه خبر: 22361 منتشر شده در مورخ: 1399/9/8 ساعت: 14:57 گروه: ورزشی  
فعالیت 130 ورزشکار در هیأت نابینایان مازندران + فایل صوتی

فعالیت 130 ورزشکار در هیأت نابینایان مازندران + فایل صوتی

رئیس هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان مازندران گفت: بالغ بر 130 ورزشکار نابینا در هیأت نابینایان این استان فعالیت می کنند.

به گزارش ایران سپید ابو طالب باقری، رئیس هیأت ورزش نابینایان مازندران در گفتگو با ایران سپید در خصوص رشته های فعال در این استان گفت: رشته های گلبال، پاورلیفتینگ، شطرنج، شنا، جودو و دو و میدانی از جمله رشته های رسمی در سطح استان هستند. وی افزود: بالغ بر 130 نفر تحت پوشش هیأت داریم که در این رشته ها و در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت می کنند.

باقری در خصوص شهر های استان مازندران که دارای هیأت ویژه نابینایان هستند بیان کرد: در شهر ساری، قائمشهر، بابل، بهشهر، بابلسر، گلوگاه، آمل و تنکابن هیأت فعال داریم. وی در خصوص زیرساخت های ورزشی برای نابینایان گفت: متأسفانه مجموعه اختصاصی برای نابینایان نداریم و مجبوریم از امکانات عمومی سایر دستگاه ها استفاده کنیم. مانند مجموعه ورزشی شهید عظیمی در بابلسر که متعلق به سازمان بهزیستی است. یا سالن های وابسته به اداره کل ورزش و جوانان که در سایر شهر ها وجود دارد. در این مجموعه ها، سانس هایی برای تمرینات ورزشکاران ما در نظر گرفته می شود. در شهر ساری نیز یک مجموعه اختصاصی ویژه جانبازان و معلولان وجود دارد که نابینایان هم از آن استفاده می کنند.

باقری در خصوص وضعیت استعدادیابی برای رشته های محتلف ورزشی نابینایان گفت: جمعیت هدف نابینایان بسیار محدود است و نمی توان مانند سایر رشته ها آنها را شناسایی و استعدادیابی کرد. هر ورزشکار که به ما مراجعه کند و بخواهد در رشته ای فعالیت کند، این امکانات در اختیارش قرار می گیرد. البته قرار بود با آموزش و پرورش استثنایی جلساتی را برگزار کنیم و اقداماتی در این زمینه شکل بگیرد که به علت شیوع کرونا، متوقف شده است.

وی در پایان در خصوص چگونگی برگزاری مسابقات آنلاین گفت: در مسابقاتی که فدراسیون به صورت غیر حضوری برگزار می کند مانند مسابقات طناب زنی و آمادگی جسمانی شرکت می کنیم و قصد داریم در مسابقات غیر حضوری آمادگی جسمانی که قرار است بهمنماه به مناسبت دهه فجر برگزار شود نیز شرکت کنیم.

امیر سرمدی

ابوطالب باقری
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *