شناسه خبر: 22319 منتشر شده در مورخ: 1399/9/3 ساعت: 16:01 گروه: اجتماعی  
ابلاغ اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی کمک سرانه آموزشی به مدارس استثنایی
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خبر داد:

ابلاغ اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی کمک سرانه آموزشی به مدارس استثنایی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از ابلاغ اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی کمک سرانه آموزشی مدارس استثنایی طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، سید جواد حسینی در هشتمین نشست شورای معاونین سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی ضمن اعلام این خبر بابیان اینکه حضور باکیفیت در مجامع راهی به‌سوی اجتماعی شدن سازمان است اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد است و در این راستا ۷ تفاهم‌نامه منعقدشده است و مراحل انجام بیش از ۲۰ تفاهم‌نامه دیگر ازجمله تفاهم با سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت نیز در حال انجام است.

حسینی خواستار نظارت مستمر شورای معاونین بر اجرایی شدن برنامه‌های سه بسته تحولی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی شد و اظهار کرد: بر اساس بسته تحولی مدرسه انطباقی ۳۲ مدرسه پذیرا و ۳۲ مدرسه اتیسم در استان‌های کشور باید به‌صورت الگویی و در سال جاری مناسب‌سازی به لحاظ فضا و شیوه‌های آموزش شوند.

وی افزود: پیگیری اخذ اعتبار لازم از سازمان نوسازی مدارس و مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش برای مناسب‌سازی این مدارس باید با جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بابیان اینکه بر اساس برنامه نهضت توان‌افزایی در سال جاری ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان استثنایی از تجهیزات آموزشی و توان‌بخشی بهره‌مند خواهند شد، افزود: بخشی از اعتبار لازم برای این برنامه از طریق بنیاد برکت و برخی بانک‌ها تأمین خواهد شد و هفته معلولین فرصت بسیار خوبی برای جلب مشارکت سایر نهادها و خیرین در این زمینه است.

حسینی خواستار راه‌اندازی پایگاه جامع آموزش در تمامی استان‌ها شد و افزود: در ۷ استان کشور این پایگاه‌ها راه‌اندازی شده است و با تدوین شیوه‌نامه اجرایی به‌زودی در بقیه استان‌ها نیز پایگاه جامع آموزش با تکیه‌بر شیوه‌های آموزش مجازی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی یکی از مشکلات آموزش‌های مجازی را عدم دسترسی دانش آموزان به وسایل ارتباطی دانست و افزود: مدلی باید طراحی شود تا همه جامعه برای تأمین امکانات فناوری موردنیاز دانش آموزان به‌صورت هماهنگ و نظام‌مند بسیج شوند.

وی افزود: میزان گوشی و تبلت موردنیاز، نحوه مشارکت نظام‌مند همه سطوح جامعه و نحوه تأمین و واگذاری این تجهیزات نیز باید در این مدل دیده شود.

حسینی در پایان با اشاره به برنامه سنجش آمادگی جسمانی و پیشرفت تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: علیرغم شرایط کرونایی هدف ۹۹ درصدی سنجش نوآموزان محقق شده است و فقط تعداد محدودی از نوآموزان نوبت‌گیری یا سنجش نشده‌اند که ادارات استثنایی استان‌ها پیگیر پوشش تمامی نوآموزان در برنامه سنجش خواهند بود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *