آنچه دو برادر نابینا را به یک برند تبدیل کردبرای راه اندازی یک کسب و کار شخصی دلایل مختلفی میتوان تصور کرد. یکی دلش میخواهد به دنبال علاقههای شخصیش باشد. |
به گزارش ایران سپید آن دیگری دوست دارد پیش از رسیدن به سن بازنشستگی، به اندازه ای درآمد کسب کند که دوران پیری را به راحتی بگذراند. یکی دیگر هم ممکن است از مرئوس بودن خسته شده باشد و ترجیح بدهد خودش رئیس خودش باشد. این دلایل هرچه که باشد، به هر حال Bradford و Bryan Manning را بر آن داشته تا تجارت یا به اصطلاح امروزیها بیزینس شخصی خودشان را راه بیندازند.
قصه از یک اتفاق ساده در سال ۲۰۱۶ شروع شد. برایان، برای فروش یک نرم افزار حسابداری به منهتن سفر کرده بود و بردفورد که ساکن منهتن بود در یک بعد از ظهر که برادرش وقت آزاد داشت با او همراه شد تا اطراف را نشانش بدهد و با هم گشتی در شهر بزنند. اتفاق طلایی قصه در یک مرکز خرید رقم خورد. دو برادر از هم جدا شدند تا در آن مرکز خرید چرخی بزنند و بر اساس نیازها و سلایقشان خریدی کنند. اتفاق جالب اما این بود که وقتی دوباره به هم رسیدند در کمال تعجب متوجه شدند هر دو یک نوع تیشرت خاص خریده اند. دو تیشرت با یک جنس و حتی یک مارک همسان. قطعاً برای دو خریدار نابینا، نرمی و لطافت پارچه لباس، اولین چیزی بود که توانسته بود آنها را وادار به خرید تیشرتها کند. این اتفاق مدتها سوژه طنز این دو برادر شده بود. آنها ماجرا را برای دوستانشان تعریف میکردند و سر آخر هم به شوخی میگفتند ما باید یک کارخانه تولید تیشرتهای فوق العاده نرم تأسیس کنیم. این رخداد در حد یک خاطره در میان دوستانشان نقل میشد تا اینکه یکی از رفقایشان قضیه را جدی گرفت و از آنها خواست تا ایده شان را عملی کنند.
شبها بعد از کار و روزهای تعطیل، زمانی بود که این دو برادر نابینا با همراهی دوست دیگرشان روی این ایده کار میکردند. آنها ترکیبات مختلف را امتحان و درصدها را جا به جا میکردند تا به همان جنس جادویی که مد نظرشان بود دست یابند. بالاخره بعد از هفت بار آزمون و خطا توانستند جنس پارچه مورد نظرشان را تولید کنند. دوخت تیشرتها را به تولیدیها سفارش دادند و شروع به تبلیغات کردند.
نخستین قدم برای تبلیغات این بود که وبسایتی راه بیندازند. وبسایت «دو برادر نابینا» راه افتاد و آنها به کمک تبلیغات ویدئویی و حضور مداوم در شبکههای اجتماعی توانستند سفارشهای آنچنانی جذب کنند. سفارشهایی که در باور خودشان هم نمیگنجیدو در روزهای نخستن حجم سفارشات آنقدری بالا رفت که چند بار مجبور به لغو آنها شدند. آنها چهار توصیه کلیدی برای تاجران نابینا دارند: «آرام و سنجیده حرکت کنید، شبکههای اجتماعی را دریابید، با همکارانتان شبکه سازی کنید و شیوه برونسپاری کارها را یاد بگیرید.» سود حاصل از سه سال فعالیت اقتصادی این دو برادر نابینا، یعنی مجموع کاسبی آنها تا سال ۲۰۱۹، حدود ۴۰۰ هزار دلار بوده که آنها این پول را تمام و کمال به بنیاد پیشگیری از نابینایی اهدا کرده اند. اخیراً هم اتفاقاً آنها یک چالش جدید بر روی وبسایتشان به نشانی TwoBlindBrothers.com راهاندازی کردهاند که خواندن در بارهاش احتمالاً خالی از جذابیت نباشد. آنها از مخاطبانشان میخواهند با چشمان بسته خرید کنند. چهار تیشرت با قیمتهای مختلف به خریداران پیشنهاد میشود؛ بدون آنکه عکس یا توضیحاتی در باره تیشرتها در اختیارشان قرار گیرد. خریداران تنها بر اساس قیمت انتخاب میکنند و فقط وقتی از محتوای خریدشان باخبر میشوند که تیشرتها به دستشان رسیده باشد. این چالش تا آخر همین ماه میلادی ادامه خواهد داشت عواید این چالش هم قرار است به پروژههای مرتبط با درمان نابینایی از طریق ژندرمانی اختصاص یابد.