شناسه خبر: 22294 منتشر شده در مورخ: 1399/9/1 ساعت: 14:01 گروه: اجتماعی  
جزئیات اطلس یادگیری دانش آموزان استثنایی در ایام کرونا

جزئیات اطلس یادگیری دانش آموزان استثنایی در ایام کرونا

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تبیین اطلس آموزشی دانش آموزان استثنایی در این ایام پرداخت و گفت: در حال حاضر ۷۱.۷ درصد اولویت اول انتخاب مدارس استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، آموزش در فضای مجازی است.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی با اشاره به هدف گذاری برای پوشش حداکثری آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در دوران کرونا، به تبیین اطلس آموزشی دانش آموزان استثنایی در این ایام پرداخت و اظهار کرد: تمام مدارس، ۷۴ درصد معلمان و ۵۱ درصد دانش آموزان استثنایی تا پایان خرداد ۹۹ عضو شبکه شاد شده بودند و ۸۴ درصد کلاس ها در شاد تشکیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۱.۷ درصد اولویت اول انتخاب مدارس استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، آموزش در فضای مجازی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش  استثنایی با بیان اینکه ۱۸.۱ درصد اولویت اول انتخاب مدارس استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش از طریق بسته های یادگیری و درسنامه است گفت: ۵.۹ درصد اولویت اول انتخاب مدارس استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش از طریق استفاده از ظرفیت خانواده و بستگان است.

حسینی ادامه داد: همچنین ۳.۲ درصد اولویت اول انتخاب مدارس استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش از طریق مدرسه تلویزیونی است. ۱.۱درصد اولویت اول انتخاب مدارس استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز آموزش خودخوان و خودآموز است.

وی با اشاره به  ایجاد ۸۵۰ کانال محتوای رسمی آموزش و پرورش استثنایی در پنج گروه استثنایی و شاخه های بهداشت، پرورشی، مشاوره و توان بخشی در شبکه شاد گفت: تاکنون ۱۱۴۱ محتوای آموزشی استاندارد شامل ۶۴ محتوای آموزشی ویژه پیش دبستانی ها، ۳۴۰ محتوی  آموزشی ویژه دانش آموزان ابتدایی، ۱۹۴ محتوای آموزشی ویژه دانش آموزان متوسطه اول، ۱۷۸ محتوای آموزشی ویژه  متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای و  ۴۵۰ محتوای آموزشی برای مشاوره و توان بخشی در این کانال ها بارگذاری شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی ۳۲ استودیوی تولید محتوا و هفت پایگاه مجازی آموزش و آموزش مجازی دانش آموزان معلول جسمی - حرکتی شدید که قادر به حضور در مدرسه نیستند را از دیگر فعالیت ها در زیست بوم کرونا دانست.

به گفته حسینی در حال حاضر  ۱۵۲ هزار و ۴۰۹ دانش آموز با نیازهای ویژه در هفت گروه آسیب شنوایی، آسیب دیدگی بینایی، کم توانی ذهنی، چند معلولیتی، معلولیت جسمی- حرکتی، اختلالات رفتاری – هیجانی، طیف اتیسم  و دارای مشکلات ویژه یادگیری  تحت پوشش قرار دارند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۸۰ هزار و ۵۵۶ نفر در مدارس خاص استثنایی و ۷۱ هزار و ۸۵۳ نفر در قالب طرح تلفیقی در مدارس پذیرا و در کنار دانش آموزان عادی تحصیل می کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه  ۱۶۰۰  مدرسه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه پذیرا داریم گفت:  ۸۰۵ مدرسه نیز به عنوان مدارس پشتیبان یاری دهنده مدارس پذیرا مشغول فعالیت هستند. از این تعداد،۳۴ مدرسه شبانه روزی، ۴۸ مدرسه ویژه دانش آموزان طیف اتیسم، ۲۳ مدرسه ویژه دانش آموزان نابینا، ۲۶ مدرسه ویژه دانش آموزان معلول جسمی - حرکتی و ۱۰۰ مدرسه نیز ویژه دانش آموزان آسیب دیده شنوایی هستند.

وی با اشاره به اینکه میانگین تراکم مدارس استثنایی ۵۳ نفر، میانگین نرم کلاسی ۶.۴ نفر و نسبت دانش آموز به معلم یک به ۶  است عنوان کرد: ۴۳ مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز مشغول ارائه خدمت به اولیا و دانش آموزان استثنایی هستند. ۹ مرکز مشاوره در  در سال ۱۳۹۸ افتتاح شده است و ۱۵ مرکز نیز در سال جاری و همزمان با بحران کرونا به بهره برداری رسیده اند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *