شناسه خبر: 2229 منتشر شده در مورخ: 1392/11/8 ساعت: 15:27 گروه: دانش و فن آوری  
سرنخ سرطان در دست سلول های بنیادی

سرنخ سرطان در دست سلول های بنیادی

محققان استرالیایی با تحقیقی دریافتند که سلول های بنیادی می توانند حامل آسیب یا نقص ژنتیکی باشند و این سلول ها در آینده ممکن است موجب بروز سرطان شوند.

 پایگاه خبری مدیکال نیوز تودی، نتایج تحقیقات اخیر محققان استرالیایی نشان می دهد که سلول های بنیادی سینه بیشتر از آنچه پیش از این تصور می شد، عمر می کنند. در نتیجه می توانند حامل نقص ژنتیکی منجر به سرطان باشند.

محققان موسسه والتر و الیزا هال در ملبورن استرالیا در این مورد گفتند : کشف جدید آنها می تواند به درمان و تشخیص سرطان سینه کمک کند.

محققان در این پژوهش، گسترش سلول های بنیادی طبیعی سینه و سلول های بنیادی ˈدخترˈ (daughters) را ردیابی کردند و رشد این سلول ها را که در طول زندگی یک زن، از بلوغ تا بزرگسالی و در تمامی مراحل اصلی رشد سینه حضور دارند، مورد بررسی قرار دادند.

پژوهش دیگری از دانشمندان همین موسسه در سال 2009 با استفاده از تصویربرداری سه بعدی نشان داده بود سلول های ˈدخترˈ بنیادی به احتمال زیاد منشا سرطان سینه از نوع BRCA1 هستند.

نتایج این بررسی نشان می دهد سلول های بنیادی سینه می توانند برای مدت زمان طولانی زندگی کنند و این امر آنها را قادر می کند که خود را بازسازی کنند. در نتیجه آسیب ژنتیکی این سلول ها که می تواند 10 یا 20 سال بعد منجر به سرطان سینه شود ، می توان زودتر فهمید .

به گفته محققان این یافته جدید می تواند کاربردهای مهمی برای درک دانشمندان از سرطان سینه داشته باشد.

مطالعات متعددی که به تازگی انجام شده ،نشان می دهد رژیم غذایی مهمترین عامل در ابتلا به سرطان سینه است. پزشکان به زنان توصیه می کنند از رژیم های غذایی سالم استفاده و از مصرف الکل خودداری کنند.

نتایج این یافته جدید در نشریه Nature به چاپ رسیده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *