شناسه خبر: 2228 منتشر شده در مورخ: 1392/11/8 ساعت: 15:21 گروه: حوادث  
سقوط یک نابینا در چاله مترو
بی توجهی مأموران یک ایستگاه مترو حادثه آفرید

سقوط یک نابینا در چاله مترو

عصر شنبه 5 بهمن ماه، یکی از شهروندان نابینا به علت بی توجهی مأموران ایستگاه مترو حسن آباد در چاله مترو سقوط کرد.

به گزارش ایران سپید غلامحسن شارعی، کارمند نابینای واحد ارتباطات صدا و سیما غروب روز شنبه به علت عدم توجه مأموران سکو در چاله مترو سقوط کرد. بنابر این گزارش، با اقدام سریع مأموران پس از وقوع حادثه، این شهروند نابینا از خطر مرگ نجات یافت، اما به علت سقوط در چاله مترو، دچار آسیب دیدگی از ناحیه کتف و پا شد.  غلامحسن شارعی در گفتگو با ایران سپید درباره جزئیات حادثه چنین اظهار کرد: «ساعت 7 بعد از ظهر شنبه وارد ایستگاه حسن آباد شدم. با توجه به اینکه این مسیر را هر روز طی می کنم، سعی می کنم همیشه عصای سفید را به همراه داشته باشم. آن روز با وجودی که عصای سفید را در دست داشتم، دچار چشم درد هم شده بودم و وقتی به سکو رسیدم، فکر کردم قطاری که ایستاده، همان قطاریست که باید سوار شوم، در حالی که قطاری که ایستاده بود، مربوط به سکوی مقابل بود. با این تصور و تشخیص اشتباه جلو رفتم و در چاله ایستگاه سقوط کردم.»

شارعی در ادامه درباره حضور مأموران سکو در لحظه حادثه اظهار کرد: «زمانی که وارد ایستگاه شدم و خواستم از گیت عبور کنم، هیچ مأموری در آن لحظه در محل گیت نبود، وقتی هم وارد سکو شدم باز هیچ مأمور یا نیروی خدماتی برای راهنمایی را ندیدم. در واقع اگر مأمور سکو متوجه حضور من می شد، شاید این اتفاق نمی افتاد، اما متأسفانه هیچ یک از مأموران در آن لحظه در سکو حضور نداشت.» این کارمند سازمان صدا و سیما در بخشی از اظهارات خود، به نحوه انتقالش به بیمارستان اشاره کرد و گفت: «وقتی سقوط کردم، عده زیادی از مسافران خود را به محل حادثه رساندند. خوشبختانه با اقدام سریع مأموران کنترل، برق ریل غیر فعال شد و همچنین قطاری که در حال رسیدن به ایستگاه بود، متوقف شد. بعد از این اقدام، با رسیدن اورژانس مترو به بیمارستان پاسارگاد منتقل شدم.» شارعی در پایان صحبتهای خود درباره حال عمومیش گفت: «من از ناحیه کتف و پا دوچار آسیب دیدگی شدم. در بیمارستان کتفم را معاینه کردند و در نهایت چون در رفته بود، جا انداختند؛ اما همچنان از ناحیه زانو احساس درد می کنم و با وجودی که به پزشکان این موضوع را مطرح کردم، اثربخش نبود. به هر حال یک شب با هزینه شرکت مترو در بیمارستان بستری شدم و صبح یکشنبه مرخص شدم.» گفتنیست که برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره علت عدم حضور مأموران در لحظه حادثه، به سراغ مدیران شرکت بهره برداری مترو رفتیم، اما برای دریافت پاسخ سؤالات در پیچ و خم مکاتبات اداری سرگردان شدیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *