شناسه خبر: 22271 منتشر شده در مورخ: 1399/8/27 ساعت: 14:50 گروه: اجتماعی  
مسیر گردشگری معلولان در یزد اصلاح هندسی و مناسب‌سازی می‌شود
در قالب طرح هفت‌خوان؛

مسیر گردشگری معلولان در یزد اصلاح هندسی و مناسب‌سازی می‌شود

مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از طرح‌های اصلاح هندسی و مناسب سازی مسیر گردشگری معلولان و مناسب سازی معابر این مسیر در قالب طرح هفت‌خوان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، محمد مرزبان با اشاره به برگزاری جلسات بررسی پیشنهادهای مناسب سازی مسیر همافر تا مسجد جامع با حضور اعضای ستاد مناسب سازی معابر یزد، معاون امور زیربنایی وحمل ونقل شهرداری، کارشناسان حوزه ترافیک، مشاور و پیمانکار اظهار داشت: لازم است در راستای رفع موانع و نابسامانی‌های موجود و فراهم کردن مسیرهای مناسب برای معلولان ضرورت بازنگری، اصلاح و رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها و بهره‌مندی از تجارب ارزنده سایر شهرها، در جلسات مطرح شود تا بهترین الگوها و پیشنهادها برای مناسب سازی مسیر های حرکتی معلولان و سایر عابرین پیاده و سهولت دسترسی و ترددهای عرضی و طولی به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی بیان کرد: در این جلسات نیز تمام طول مسیر هفت خوان، از میدان همافر تا مسجد جامع مورد بررسی قرار گرفت و نظرات نهایی پس از تصویب نهایی اجرایی خواهد شد.

مرزبان با بیان اینکه گره‌هایی در میدان همافر وجود دارد که برای رفع آن نیاز به ایجاد تغییرات هندسی در میدان است، افزود: در بلوار شهید صدوقی، تقاطع خیابان شهید عابدی و خیابان شهید خلیل حسن بیگی و و میدان آزادی (باغ ملی) نیز تغییراتی به منظور مناسب سازی مسیر نیاز است که در صورت تصویب طرح، اعمال خواهد شد.

مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با بیان اینکه در مناسب سازی مسیر در میدان آزادی، جانمایی خطوط عابر پیاده مدنظر است و اصلاح هندسی در این میدان صورت نخواهد گرفت، افزود: میدان شهید بهشتی نیز نیازی به اصلاح هندسی ندارد و تنها موضوع جانمایی خط کشی عابر پیاده در ابتدای خیابان فرخی و ابتدای خیابان دهم فروردین مدنظر است.

وی با بیان اینکه در این جلسه پیشنهادهای مشاور به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: مناسب سازی تفاطع خیابان شهدا و خیابان امام همچنین تقاطع خیابان مهدی، خیابان امام و خیابان مسجد جامع نیز مورد بررسی قرار گرفت و طرح مطرح شده به صورت کامل به تصویب رسید.

مرزبان با اشاره به اینکه پیش از این جلسه بازدیدهای میدانی توسط کارشناسان از مسیر انجام شده است، افزود: تلاش ما فراهم آوردن شرایطی مناسب برای طی مسیر توسط افراد معلول و سایر عابران پیاده است و این مهم به عنوان یک دستورکار ویژه مدنظر شهرداری است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *