شناسه خبر: 22245 منتشر شده در مورخ: 1399/8/25 ساعت: 14:45 گروه: اجتماعی  
عدم نظارت بر قیمت وسایل توانبخشی زندگی معلولان را سخت تر کرده/ دولت به معلولان توجه کند

عدم نظارت بر قیمت وسایل توانبخشی زندگی معلولان را سخت تر کرده/ دولت به معلولان توجه کند

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ضمن انتقاد نسبت به گرانی وسایل توانبخشی و عدم نظارت بر قیمت‌های اینگونه وسایل، اعلام کرد که تاکنون هیچ کمک جبرانی ناشی از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کرونا به معلولان و خانواده‌های آنان از طرف دولت پرداخت نشده است.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایسنا، علی همت محمودنژاد ضمن انتقاد و ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سخت معیشتی معلولان بیان کرد: گرانی وسایل توانبخشی و عدم نظارت بر قیمت‌های اینگونه وسایل، معلولان و خانواده‌های آنان را رنج می‌دهد.

وی اظهار کرد: به طور مثال درحالی که بهزیستی تنها ۸۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه ویلچر به معلولان پرداخت می‌کند، یک دستگاه ویلچر با کیفیت متوسط حداقل پنج میلیون تومان قیمت دارد. از سوی دیگر کمک هزینه ماهانه بهداشتی افراد دارای آسیب نخاعی به بیشتر از یک الی دو روز کفاف نمی‌دهد و باتوجه به رکود فعالیت‌های شغلی و کاهش درآمدها در ایام کرونایی، زندگی برای این افراد بسیار سخت‌تر شده است.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان با بیان اینکه کمک هزینه بهداشتی معلولان به طور میانگین ماهانه ۱۸۰ هزار تومان است، به مشکلات بهداشتی معلولان از جمله افزایش قیمت پوشک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر گروه‌های مختلف معلولان در شرایط بغرنجی هستند، معلولان کم توان ذهنی، معلولان دارای آسیب نخاعی، معلولان بسترگرا و معلولان سالمند از پوشک استفاده می‌کنند و این درحالیست که اکنون قیمت پوشک بسیار افزایش یافته است.

به گفته محمودنژاد، فروردین سال گذشته قیمت هر بسته پوشک حدود ۱۸ هزار تومان بود، اما اکنون هر بسته پوشک ۱۸۰ هزار تومان قیمت دارد و این یعنی قیمت پوشک نسبت به سال گذشته با رشد ۱۰ برابری همراه بوده است. 

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان در همین راستا از رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا به جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری معلولان کشور توجه بیشتری داشته باشند و با پکیج‌های فوری در حوزه توانبخشی، بهداشتی و معیشتی، افراد دارای معلولیت را یاری دهند. 

محمودنژاد با بیان اینکه تاکنون هیچ کمک جبرانی ناشی از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کرونا به معلولان و خانواده‌های آنان از طرف دولت پرداخت نشده است، از این وضعیت ابراز نگرانی کرد و از محمد شریعتمداری- وزیر رفاه خواست تا اهمیت این موضوع را در هیات دولت یادآوری کند. 

وی یادآور شد: گروه‌های مختلف معلولان از جمله نابینایان، معلولان جسمی و حرکتی، ناشنوایان و خانواده‌های معلولان دارای کم‌توان ذهنی با مخاطرات بی‌شماری روبه‌رو شده‌اند. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *