شناسه خبر: 22234 منتشر شده در مورخ: 1399/8/24 ساعت: 15:22 گروه: اجتماعی  
فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی در آموزش تربیت بدنی به دانش‌آموزان
عظیم عراقی پاسخ داد

فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی در آموزش تربیت بدنی به دانش‌آموزان

همایش بین المللی اهمیت ورزش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و با حضور بیش از ۱۹۰ نفر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این همایش به تشریح عملکرد برنامه‌های درون سازمانی و برون سازمانی حوزه تربیت بدنی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی پرداخت و اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی در حوزه درس تربیت بدنی، با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص مواجه است و راه حل این مسأله آموزش همکاران علاقه مند و توانمند با همکاری فدراسیون ها و هیأت های ورزشی است.

وی گفت: برگزاری دوره های مربیگری در رشته گلبال برای دانش آموزان نابینا، برگزاری دوره های مربیگری بوچیا برای دانش آموزان با مشکلات جسمی حرکتی، مربیگری رشته های فوتسال و دو میدانی و ارسال تجهیزات از جمله برنامه های حوزه تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

وی ادامه داد: تولید محتواهای تخصصی ، برگزاری دوره های ضمن خدمت و فعالیت های فوق برنامه از جمله برگزاری مسابقات ورزشی برای هفت گروه از دانش آموزان با نیازهای ویژه از دیگر فعالیت های تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

عراقی با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه و فعالیت های مشترک علمی با پژوهشگاه ها و دانشگاه های کشور به عنوان فعالیت‌های برون سازمانی در جهت اجتماعی شدن سازمان صورت گرفته است اظهار کرد: تولید محتوا در زیست بوم کرونا توسط استان های سراسر کشور، تجهیز سالن های ورزشی درون مدرسه ای،‌تجهیز کانون های ورزشی مدارس شبانه روزی و ساخت سالن‌های ورزشی در ۱۵ استان کشور از جمله فعالیت های حوزه تربیت بدنی در بسته های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۳۹۹ است.

وی تاکید کرد: فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی همسو با سیاست های معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در تجهیز سالن های ورزشی و اتاق های ورزش و برگزاری پارالمپیادهای درون مدرسه ایی و حیاط پویا است.

در این همایش مقرر شد، نشست اهمیت درس تربیت بدنی در ایام کرونا جهت دانش آموزان با نیازهای ویژه با همکاری سه جانبه پژوهشکده کودکان استثنایی، پژوهشگاه مطالعات تربیت بدنی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت هفته پژوهش برگزار شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *