شناسه خبر: 2222 منتشر شده در مورخ: 1392/11/8 ساعت: 15:24 گروه: فرهنگی  
جریان سازی هنرهای نمایشی در کاستن بزه های اجتماعی نقش به سزایی دارد
مدیرکل فرهنگی سازمان زندان ها:

جریان سازی هنرهای نمایشی در کاستن بزه های اجتماعی نقش به سزایی دارد

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان کل زندان های کشور با ارزشمند دانستن نخستین حضور گروه های هنرمند زندان های کشور در جشنواره تئاتر فجر، گفت: جریان سازی هنرهای نمایشی در کاستن بزه های اجتماعی نقش به سزایی دارد.

رضا رستمی با ابراز خشنودی از حضور گروه های منتخب هنری زندان های کشور در دو بخش خیابانی و صحنه ای سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: فعالیت فرهنگی زندانیان اتفاق جدیدی نیست اما حضور این هنرمندان در رویدادی مانند جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای نخستین بار است که اتفاق می افتد.


وی ادامه داد: هدف از تولید و اجرای آثار نمایشی توسط زندانیان تلاش برای اصلاح رفتار و کاستن از بزه های اجتماعی در سطح جامعه و گشودن پنجره های جدید به روی این افراد است.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان کل زندان های کشور با بیان آنکه فرهنگ تربیت اسلامی، شرعی، دینی و عرفی جاری در کشور سبب هدایت زندانیان به سمت الگوهای فرهنگی می شود، گفت: رفتار خصم آمیز دور از شان نگاه فرهنگی در جامعه ماست.

وی افزود: بر همین اساس تصمیم گرفتیم در راستای الگو سازی برای اصلاح رفتار این زندانیان، از هنرهای نمایشی و گونه تئاتر درمانی (سایکو درام) استفاده کنیم که خوشبختانه این شیوه تاثرات بسیاری در اصلاح زندانیان داشته است.

رستمی با اشاره به حضور 13 ساله سازمان زندان ها در جشنواره تئاتر فجر گفت: این سازمان در ادوار مختلف تنها به انتخاب یک اثر برتر مطابق با سیاست های خود اقدام می کرد و نمایشی در جشنواره ارائه نمی داد، اما خوشبختانه در جشنواره سی و دوم با یک کار در بخش صحنه ای و یک اثر در بخش خیابانی حضور پیدا کرده است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با 149 اثر نمایشی از هنرمندان داخلی و 11 کشور جهان از 24 دی تا 12 بهمن در تهران و دیگر استان های کشور برگزار می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *