شناسه خبر: 22214 منتشر شده در مورخ: 1399/8/20 ساعت: 15:17 گروه: اجتماعی  
۱۵۰ مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی ساخته می‌شود

۱۵۰ مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی ساخته می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری، ۱۵۰ مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در کشور ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایمنا، سیدجواد حسینی روز سه‌شنبه در آئین کلنگ زنی نخستین مدرسه ویژه دانش‌آموزان طیف اوتیسم در سنندج اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی در مجموع با کمبود ۲۱۰ مدرسه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کشور مواجه است.

وی افزود: برای جبران این کمبود از اول امسال طرح از خشت تا بهشت در کشور آغاز شد و در قالب آن تاکنون ۱۰۳ مدرسه برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه در طیف‌های مختلف احداث و یا در حال ساخت است و تا پایان سال این آمار به ۱۵۰ مدرسه خواهد رسید.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه ۱۴ مورد از این تعداد مرکز در حال ساخت ویژه دانش‌آموزان طیف اوتیسم است که یک مورد آن در سنندج به همت یک خیر نیک اندیش احداث می‌شود، گفت: با احداث این مدارس تعداد مدارس طیف اوتیسم در کشور به ۵۳ مورد می‌رسد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز یادآور شد: این مدرسه خیرساز در ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین احداث خواهد شد و دارای ۱۴ کلاس درس، اتاق‌های کار درمانی، گفتار درمانی، فضای مناسب فعالیت‌های هنری و ورزشی و سالن جلسات است.

خلیل رنجبر افزود: خدمات آموزشی و خدمات غیر دارویی از قبیل روانشناسی، کار درمانی، گفتار درمانی، بازی درمانی، شن درمانی، ماساژ درمانی و سفالگری در این مرکز به دانش آموزان اوتیسم ارائه می‌شود.

آموزش و پرورش استثنایی کردستان در سال تحصیلی جاری به ۹۵ دانش آموز طیف اوتیسم خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه می‌دهد که ۵۲ مورد از این تعداد مربوط به سنندج است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین از پروژه سالن ورزشی در حال ساخت کودکان استثنایی استان در سنندج بازید کرد.

این پروژه ورزشی در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۸۳ مترمربع در حال ساخت است و تاکنون ۲ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده و برای تکمیل آن به ۶ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در این بازدید قول مساعد داد که وسایل ورزشی مورد نیاز این سالن را تأمین کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *