شناسه خبر: 22206 منتشر شده در مورخ: 1399/8/19 ساعت: 16:00 گروه: اجتماعی  
دوره‌های سوادآموزی ویژه نابینایان و ناشنوایان در قم برگزار می شود

دوره‌های سوادآموزی ویژه نابینایان و ناشنوایان در قم برگزار می شود

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم از برگزاری دوره‌های سوادآموزی ویژه افراد نابینا، ناشنوا و چند معلولیتی در قم خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل احجت‌الاسلام قاسمی نیا ، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با بیان این که سوادآموزی شامل تمام گروه‌های محروم از سواد می‌شود،اظهار کرد:از برنامه‌های نهضت سوادآموزی برای افراد با شرایط خاص اجرای طرح دوره سوادآموزی ویژه ناشنوایان، نابینایان و چند معلولیتی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است .

او با اشار به این که  ثبت‌نام این دوره‌ها از هفته گذشته آغاز شده است و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد،افزود: آموزش‌دهندگانی که در این طرح مشارکت کنند و هر نفر از این گروه‌ها را آموزش دهند، پس از  قبولی سوادآموز در آزمون به ازای هر نفر قبولی مبلغ ۲۰ میلیون ریال به‌عنوان حق‌الزحمه به آموزش‌دهنده پرداخت می‌شود.

معاون سوادآموزی قم ادامه داد: اگر فرد بی‌سواد در قالب شیوه خودآموز اقدام به سوادآموزی کند، پس از شرکت در آزمون و قبولی، مبلغ ۲۰ میلیون ریال دریافت خواهد کرد.

او بیان کرد: به ناشنوایان، نابینایان و افراد چند معلولیتی که با شرکت در این طرح و قبولی در آن ،باسوادی شان از طریق معاونت سوادآموزی تایید شود، از سوی اداره کل بهزیستی مبلغ هفت میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

قاسمی نیا افزود: ضروری است افرادی که تخصص و مهارت آموزش به این گروه‌ها را دارند بعد از شناسایی، مشخصات سوادآموز را در سامانه سوادآموزی ثبت کنند.

معاون آموزش و پرورش قم عنوان کرد:ارزش دوره سوادآموزی طبق تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برابر با پایان سوم ابتدایی است و دارندگان مدرک قبولی این دوره مجاز به ادامه تحصیل در دوره انتقال برابر با پایان ششم ابتدایی هستند.

او از اعضای باسواد خانواده ها درخواست کرد: در حمایت، تشویق، دعوت و راهنمایی افراد ناشنوا، نابینا و چند معلولیتی برای بهره‌مندی از نعمت سواد و آموزش به آن‌ها اقدام  کنند.

قاسمی نیا ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس، آموزش‌دهندگان ضمن توافق آموزش را در منزل سوادآموز و به‌صورت فرد به فرد انجام می‌دهند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *