شناسه خبر: 22156 منتشر شده در مورخ: 1399/8/11 ساعت: 14:05 گروه: ورزشی  
گزارشی از مراسم نمادین روز ملی و هفته پارالمپیک

گزارشی از مراسم نمادین روز ملی و هفته پارالمپیک

این برنامه تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا با محدویت نفرات و رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز انجام و از شبکه ورزش سیما با اجرای جواد خیابانی و علیرضا یکتامرام پخش زنده شد.

به گزارش ایران سپید رژه ورزشکاران معلولیت‌های مختلف با پرچمداری اصغر زارعی‌نژاد و بر افراشته شدن پرچم های جمهوری اسلامی ایران، IPC و NPC بخش ابتدایی مراسم بود.

تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در ابتدای این مراسم خیر مقدم گفت و طی سخنانی آرزو کرد که شرایط کرونا بهبود یابد تا بتوانیم بیشتر و آسوده تر به امورات ورزش جانبازان، معلولان و نابینایان برسیم.

دکتر حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس استثنایی ضمن تشکر از کمیته ملی پارالمپیک و تبریک روز ملی و هفته پارالمپیک اظهار امیدواری کرد تا در جهت افزایش کیفیت زندگی دانش آموزان معلول بتوانیم با اختصاص و تجهیز ۱۶۰۰ مدرسه ویژه ورزش و ۳۷۰ سالن ورزشی درون مدرسه‌ای در کشور گام برداریم.

در بخشی دیگر، زهرا نعمتی بانوی طلایی پارالمپیک، پیام روز ملی و هفته پارالمپیک را برای حاضران و بینندگان تلویزیونی مراسم قرائت کرد.

نعمتی در این پیام با اشاره به پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ اذعان داشت: ضمن لحاظ کردن اولویت سلامت ورزشکاران، با تلاش و توکل به تکرار موفقیت ها امید داریم.

در این مراسم، ورزشکاران در بخش های مختلف به نمایش نمادین پاراتکواندو، تیر و کمان، کاراته، طناب زنی، فوتبال دستی، اسلالون و... پرداختند.

در پایان نیز ۶۰۰۰ بسته اهدایی پارالمپیک شامل توپ، کلاه، کاور، تی شرت، ماسک و مایع ضدعفونی کننده بهداشتی به دانش آموزان مدارس استثنایی و ورزشکاران تحت پوشش سازمان بهزیستی با حضور خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک، احمدی و فرهادیزاد معاونان وزارت ورزش، اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، فولادی رئیس تربیت بدنی ارتش و معاونان سازمان بهزیستی اهدا شد.

در حاشیه این مراسم و همزمان با روز پارالمپیک و بهزیستی، تفاهم نامه ای میان فدراسیون جانبازان و معلولان و سازمان بهزیستی در کمیته ملی پارالمپیک امضا شد.

در این جلسه خسروی وفا رئیس، تابع دبیر اجرایی و طلوع کیان سرپرست مدیر روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، اسبقیان رئیس، حمیدی دبیر، حسین پور سرپرست خزانه داری و ابراهیمی رئیس کمیته روابط عمومی فدراسیون جانبازان، قبادی دانا رئیس، دکتر شجیعی مشاور رئیس سازمان، آسیما مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی حضور داشتند.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور پس از امضا این تفاهم نامه گفت: نگاه ما به ورزش برای افراد دارای معلولیت اینگونه است که ورزش وسیله‌ای برای توانمندسازی و ایجاد امید برای آنها بشود و همچنین راهی باشد برای به ‏عرصه کشاندن آنها و تلفیق اجتماعی این افراد در جامعه از طریق ورزش.وی ادامه داد: هدف اصلی ما رشد ورزش همگانی است. ‏در مناطق روستایی و عشایری کارهای خوبی در این زمینه شده است و در سه استان به صورت پایلوت این کار صورت گرفته است و این طرح وسیله‌ای شد تا افرادی که در خانه محبوس بودند بیرون بیایند و وارد جریان جامعه شوند و به دنبالش باعث ایجاد امید شود و باعث دلبستگی آنها به آینده و حضورشان در جامعه شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: از طرف دیگر این ظرفیت وجود دارد که با همت خود عزیزان دارای معلولیت آنها وارد عرصه قهرمانی شوند و مدال آفرینی کنند و این هم ظرفیت خوبی است که بنیاد ‏شهید و سازمان بهزیستی و مجموعه پاراالمپیک باید در این زمینه همکاری نزدیک کنند.

قبادی دانا گفت:  ‏حضور افراد معلول در فدراسیون‌ها سر جای خودش مغتنم است و ما همواره دنبال این بوده ایم که این عزیزان از منزلت اجتماعی در خانواده و بستر ‏اجتماع برخوردار شوند.

ما می‌توانیم امکانات را در بهزیستی و همچنین اردوگاه‌ها را در اختیار قرار دهیم و در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی از آنها بهره ببریم.وی اظهار کرد: یک سری حقوق هم برای قهرمانان وجود دارد که پیگیر آنها هستیم تا معلولان در عرصه قهرمانی به آنها برسند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *