شناسه خبر: 22133 منتشر شده در مورخ: 1399/8/7 ساعت: 13:18 گروه: اجتماعی  
اختصاص 300 میلیارد تومان برای اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان
قبادی دانا خبر داد:

اختصاص 300 میلیارد تومان برای اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان

رییس سازمان بهزیستی کشور از امضا تفاهم نامه با بیمه سلامت خبر داد و گفت: در راستای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از معلولان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه در ردیف ۲۴ تبصره ۱۴ قانون بودجه گنجانده شده تا مسیر انعقاد این تقاهم نامه هموار شود. طبق تفاهم نامه یک میلیون و ۱۶ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند.

به گزارش ایران سپید  وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به امضاء تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان بیمه سلامت که امروز صورت گرفت، گفت: این تفاهم نامه برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است.

وی ادامه داد: در ماده ۶ داریم که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکلف است که پوشش بیمه سلامت افراد تحت پوشش سازمان را به گونه‌ای تامین کند که علاوه بر خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز پوشش دهد.

رییس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: برای اجرای ماده ۶ قانون افراد دارای معلولیت مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و با مصوبه مجلس در ردیف ۲۴ تبصره ۱۴ قانون بودجه گنجانده شده که این تفاهم نامه جهت اجرای این ماده قانونی امروز امضا شد. مطابق این تفاهم نامه یک میلیون و ۱۶ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند می توانند از ۸ خدمت ستاره داری که قبلاً تحت پوشش بیمه سلامت نبود برخوردار شوند.

وی این ۸ خدمت را شامل خدمت کاردرمانی، توانبخشی آسیب شنیداری، مشاوره، تجویز سمعک، ارزیابی و کنترل دوره‌ای درمان اختلالات گفتار و زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی بیان کرد و گفت: با تخصیص بودجه در نظر گرفته شده توسط سازمان برنامه و بودجه این عزیزان می توانند از تاریخ اجرایی شدن این تفاهم نامه از این خدمات استفاده کنند.

قبادی دانا گفت: این گام بلندی است که در راستای اجرای قانون و برای شروع پوشش بیمه‌ای بیمه های پایه برای خدمات توانبخشی شروع کردیم و در آغاز تصمیم بر این شد که بتوانیم برای سطوح یک خدمات توانبخشی برای گروه های مختلف دارای معلولیت این اقدام صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم در ماه های آتی این تفاهم نامه را به شکل عملیاتی دربیاوریم و بهره آن برای ارتقای توانمندسازی و برقراری پوشش مناسب برای افراد دارای معلولیت در سطح کشور اجرا شود و سایر خدمات نیز که تحت پوشش بیمه نیستند نیز اضافه شود و همچنین بتوانیم همکاری سایر بیمه های پایه را در این موضوعات جلب کنیم که نیاز هست اعتبارات در بودجه ۱۴۰۰ دیده شود و از مجلس می خواهیم همکاری مناسب در این زمینه داشته باشند. بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت لازم است و در سال جاری ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و امیدواریم افزایش پیدا کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *