شناسه خبر: 22010 منتشر شده در مورخ: 1399/7/21 ساعت: 15:14 گروه: اجتماعی  
اینجا، هیچ چیز دیدنی نیست!

اینجا، هیچ چیز دیدنی نیست!

باید اهل این دنیا باشی تا حال و روزشان را درک کنی، دنیایی که هیچ چیز آن دیدنی نیست! دنیایی که آدمهایش چشم بسته و تنها با یک عصا مسیر زندگی‌شان را طی می کنند، دنیایی که برای آدمهایش در یک تاریکی محض خلاصه شده...

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا از کرمانشاه؛ این هفته (۲۰ تا ۲۶ مهر) هفته نابینایان است، آدم هایی که یک عمر به ندیدن عادت کرده اند، اما تاریکی نگاهشان چشم دلشان را روشن کرده و حالا روشندل خطابشان می‌کنند. این هفته، هفته روشندلان است و برای همین سراغ مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه رفتیم تا از حال و روز جمعیت نابینایان استان و مشکلاتشان جویا شویم.

دکتر فرحناز محمدی در گفت و گو با ایسنا، جمعیت نابینایان و کم بینایان استان را ۵۵۰۴ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۲۲۰۳ نفر دچار کم بینایی خفیف، ۱۰۵۹ نفر دچار کم بینایی متوسط و ۱۵۸۷ نفر کم بینایی شدید بوده و ۶۴۶ نفر هم نابینای مطلق بوده و وضعیت کم بینایی ۹ نفر هم مشخص نیست.

وی با بیان اینکه دلایل مختلفی در نابینایی و کم بینایی افراد تاثیرگذار است، گفت: عمده دلیل کم بینایی و نابینایی افراد در استان بصورت مادرزادی است و ۳۵۰۳ نفر به علت مادرزادی در استان کم بینا و نابینا هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲۰۴ نفر به علت انواع بیماری، ۲۷۸ نفر به علت حوادث، ۷۱ نفر به علت مشکلات ژنتیکی و پنج نفر به دلیل عوارض زایمان دچار نابینایی و کم بینایی شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه سنجش بینایی کودکان سه تا شش سال همواره در طول سال انجام می‌شود، گفت: امسال نیز ۲۰ هزار کودک تحت غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۱۴۵ کودک نیازمند مداخله درمانی تشخیص داده شدند.

وی یادآور شد: در حال حاضر یک مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودکان کم بینا و نابینا در استان فعال است و به این افراد در حوزه های مختلف آموزشی و توانبخشی خدمات ارائه می کند.

محمدی مناسب سازی محیط شهری را یکی از خواسته های به حق جامعه معلولان و بویژه نابینایان عنوان کرد وافزود: در بهزیستی استان با همکاری انجمن نابینایان تلاش هایی برای رفاه هرچه بیشتر جامعه نابینایان استان صورت گرفته که از جمله آن بحث راه اندازی سامانه بانکی ویژه نابینایان در برخی شعب استان بوده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *