شناسه خبر: 21974 منتشر شده در مورخ: 1399/7/16 ساعت: 20:47 گروه: فرهنگی  
بازگشت یک برنامه پر طرفدار به کنداکتور رادیو نمایش/ نابینایان با نظرها و پیشنهادهایشان ما را دلگرم کنند

بازگشت یک برنامه پر طرفدار به کنداکتور رادیو نمایش/ نابینایان با نظرها و پیشنهادهایشان ما را دلگرم کنند

بالاخره بعد از چند سال دوری, برنامه ی پر طرفدار «رادیو فیلم» از یازده مهر به کنداکتور رادیو نمایش بازگشت. برنامه ای که از سوی مخاطبان نابینای رادیو بسیار مورد استقبال واقع شده بود و با تغییر مدیریت این شبکه ی رادیویی و رفتن مهدی دهقان نیری, این برنامه از کنداکتور رادیو نمایش کنار گذاشته شد.

به گزارش ایران سپید با آمدن حمید رضا افتخاری به جای محمد رضا قربانی, مدیر سابق رادیو نمایش که باعث تعطیلی رادیو فیلم شده بود, فکر باز گرداندن این برنامه ی پر مخاطب دوباره جان گرفت و بعد از حدود یک سال و نیم, با پخش فیلم «حوز نقاشی» ساخته ی مازیار میری از جمعه یازده مهر, دوباره «رادیو فیلم» به کنداکتور رادیو نمایش بازگشت؛ اما سؤال اینجاست که آیا «رادیو فیلم» جدید به همان سبک و سیاق قبل تولید می شود یا قالب تازه ای خواهد داشت؟

بشیر جعفری نیا, مدیر گروه جامعه و اقتصاد رادیو نمایش در گفت و گو با ایران سپید, در خصوص تولید سری جدید «رادیو فیلم» چنین توضیح می دهد: «اساساً در جلسات مختلفی که داشتیم, مدام بحث رادیو فیلم مطرح بود. به علت گرفتاری هایی که در برنامه ریزی داشتیم, تولید و پخش این برنامه کمی زمانبر شد؛ اما با شروع فصل پاییز, اولین قسمت از سری جدید این برنامه را در یازده مهر به روی آنتن بردیم. مخصوصاً جمعه ها را برای پخش این برنامه در نظر گرفتیم؛ چون جمعه روز خانه و خانواده است و معمولاً تمام اعضای خانواده ساعت 9 تا 10:30 در خانه دور هم جمعند و از شنیدن این برنامه لذت می برند. از طرفی, با شیوع ویروس کرونا و تبلاتکلیفی فعالیت های سینما ها و پرهیز اکثر خانواده ها از حضور در سالن های سینما, نشان داد که تولید و پخش این برنامه می تواند یکی از نیاز های مهم مخاطبان رادیو نمایش باشد. علاقه ی شهروندان نابینا به این برنامه هم که از گذشته پابرجا بود و تمام این دلایل, عزم ما را راسختر کرد تا این برنامه را به روی آنتن ببریم.»

جعفری نیا در ادامه, در پاسخ به سؤال ایران سپید پیرامون تفاوت های این سری از «رادیو فیلم» با سری های قبل, به موضوع پخش فیلم ها و سریال های به روز اشاره می کند: «مشغول مذاکره و رایزنی با صاحبان فیلم ها و سازمان ها یا نهاد های سرمایه گذار تولید فیلم های سینمایی هستیم که در صورت صلاحدید بعد از طی دوره ی اکران, امکان این را فراهم کنند که از طریق رادیو فیلم آن ها را پخش کنیم. در خصوص سریال ها, با تمهیداتی که آقای افتخاری, مدیر محترم رادیو نمایش اتخاذ خواهند کرد, به دنبال این هستیم تا سریال هایی که از آنتن شبکه های تلویزیون پخش می شوند, همزمان یا با اندکی تأخیر از رادیو فیلم برای مخاطبان, بویژه نابینایان عزیز پخش کنیم. همینجا از تمام مخاطبان نابینا که همیشه ما را حمایت می کنند, خواهش می کنم بعد از پایان هر قسمت از رادیو فیلم, بلافاصله با واحد ارتباطات مردمی سازمان و شماره ی آشنای 162 تماس بگیرند و پیشنهاد ها و نظر هایشان درباره ی قسمتی که پخش شد, نحوه ی اجرا, نوع فیلم و فیلم های درخواستیشان را مطرح کنند. قطعاً این نظر ها و پیشنهاد های عزیزان ما را در ادامه ی راه دلگرم می کند و کمک می کند تا سطح کیفی برنامه را ارتقا دهیم.»

جعفری نیا همچنین به عوامل تولید این سری از «رادیو فیلم» اشاره می کند: «کسانی مثل جناب آذر نیا از سرمایه های رادیو در حوزه ی تهیه و تولید و همچنین افکتوری نمایش هستند و ما قطعاً از تجارب ایشان بهره خواهیم برد. در کنار بزرگانی مثل آقای آذر نیا, از استعداد های نسل جوان هم استفاده خواهیم کرد که برنامه ای خوش ریتم عرضه کنیم. ضمن اینکه در نظر داریم بسته به ژانر فیلم, تیم تولید را مشخص کنیم؛ به این شکل که هر فیلم مربوط به یک ژانر خاص, عوامل تولید مستقل خواهد داشت. با استفاده از این روش, از استعداد های جوان هم در تولید این برنامه بهره خواهیم گرفت. فعلاً برای شروع, تنظیم تازه ای از تولیدات سری قبلی رادیو فیلم را عرضه می کنیم تا به مرور تولیدات جدید را به روی آنتن ببریم.»

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *