شناسه خبر: 21946 منتشر شده در مورخ: 1399/7/14 ساعت: 12:42 گروه: اجتماعی  
طرح «خانه‌های کوچک» بهزیستی برای تمرین شرایط عادی زندگی

طرح «خانه‌های کوچک» بهزیستی برای تمرین شرایط عادی زندگی

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: سیاست جدید بهزیستی این است که برای بالا بردن توانایی ها و ایجاد شرایط زندگی نرمال و تمرین شرایط عادی زندگی برای قشر توان‌خواه در قالب این طرح به مراکز غیردولتی مجوز فعالیت تحت عنوان خانه‌های کوچک اعطا نماید.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا علیرضا حاجیونی در آیین کلنگ‌زنی مجتمع توانبخشی فرزندان من در بوشهر عنوان کرد: بالغ بر ۲۴ هزار نفر تحت پوشش خدمات توانبخشی در حوزه های مختلف توان‌خواه و معلولین جسمی حرکتی، سالمندان، بیماری ‌های مزمن ذهنی، ضایعه نخاعی و... هستند که خدمات پزشکی، آموزشی و... برای استفاده از ظرفیت های هنری و دیگر توانایی های آنان ارائه می شود.وی افزود: از این تعداد ۲۵۰ نفر معلولین ذهنی در ۶ مرکز سطح استان شامل پسران و دختران به تفکیک زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال شامل پسران و دختران نگهداری می شوند.مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: در مراکز نه تنها نگهداری بلکه آموزش، خدمات درمانی، ارجاعی و توانبخشی که بر حسب مشکل خود نیاز به خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی دارند. مراکز نگهداری معلولان ذهنی در حال حاضر در بوشهر و کنگان مستقر هستند و بخش غیر دولتی در هر شهرستان با محوریت خانه های کوچک می‌توانند درخواست داده و راه اندازی نمایند.این مسئول خاطرنشان کرد: مرکز مراقبتی و توانبخشی فرزندان من از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. سیاست دولت و حمایت های بخش دولتی نیز برای کاهش تصدی گری بوده و دولت نیز نقش نظارت دارد و سیاست دولت این است که با کوچک سازی و شبیه سازی محیط خانه برای این عزیزان، با حضور تعداد محدودتری مدل یک زندگی عادی و احساس در خانه بودن را ایجاد نماید. حاجیونی با بیان اینکه مدل نگهداری تجمعی و شرایط قبلی دیگر تکرار نخواهد شد، افزود: سیاست جدید بهزیستی این است که برای بالا بردن توانایی ها و ایجاد شرایط زندگی نرمال و تمرین شرایط عادی زندگی برای قشر توانخواه در قالب این طرح به مراکز غیردولتی مجوز فعالیت تحت عنوان خانه‌های کوچک اعطا نمایدمدیرکل بهزیستی استان بوشهر تاکید کرد: مرکز مراقبتی و توانبخشی فرزندان من مطابق با این استاندارد و الگوهای قابل استناد با کمک خیرین و یاری مردم احداث می‌شود. پیش‌بینی پروژه ۹ ماه است و امید داریم تا هفته بهزیستی سال آینده به پایان برسد و بی‌صبرانه انتظار می‌کشیم و حمایت می‌کنیم تا به پایان برسد. وی با اشاره به اینکه دیگر مجوز برای نگهداری انبوه اعطا نمی‌شود، تصریح کرد: این اقدام به دلیل رشد مهارت های فردی و بهبود شرایط زندگی است و هر کسی که بتواند مدیریت خانه‌های کوچک را پذیرفته و این مراکز را راه‌اندازی کند تا تعداد کمتری معلول در آن نگهداری شود استقبال می‌کنیم تا با ظرفیت تعیین شده فعالیت نماید که البته این مراکز نیاز به هزینه‌های زیاد و ساختمان های عریض و طویل ندارد.

موضوع توان مادی نیست

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تشکر از خیران و بانیان خیر این پروژه گفت: اینگونه کارها از جمله کارهای ارزشمندی است که هر کسی توفیق پیدا نمی کند تا انجام دهد و انسان هایی که توفیق می یابند بی شک نزد خدا جایگاهی دارند که چنین موقعیتی پیدا می‌کنند.عبدالکریم جمیری ادامه داد: برخی انسان ها نیت والا، اراده انسانی و همّت بلندی دارند که خیر آنان به دیگران می رسد. اینجا موضوع اصلی توان مادی نیست بلکه نیت انسانی و الهی برای انجام کار خیر مطرح است. امیدوارم خیرین عظیم القدر که توانایی مالی خوبی دارند این پیام را شنیده و به مراکز توانبخشی کمک کنند تا در این استان پر نعمت از برکات و خدمات موجود بهره بگیرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *