شناسه خبر: 21944 منتشر شده در مورخ: 1399/7/14 ساعت: 12:36 گروه: اجتماعی  
معلولان به عنوان سرمایه‌های عاطفی جامعه مورد حمایت قرار گیرند
آیت الله سلیمانی در دیدار رئیس و کارکنان بهزیستی کاشان:

معلولان به عنوان سرمایه‌های عاطفی جامعه مورد حمایت قرار گیرند

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: معلولان به عنوان سرمایه های عاطفی جامعه باید برای نسل های بعدی شناسایی، معرفی و پشتیبانی شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری حوزه؛ در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز در دیدار رئیس، معاونین و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان کاشان با اشاره به خدمت رسانی مطلوب و شایسته به معلولین، اظهار کرد: خدمت رسانی در مراکز نگهداری معلولین باید برای همیشه تداوم داشته باشد و در هیچ مقطع از زمان تعطیل نگردد.

وی با تأکید بر واگذاری افراد معلول به اشخاص مورد اطمینان و اینکه افراد معلول باید مورد حمایت و پشتیبانی اقتصادی و مالی افراد خیر قرار گیرند، افزود: خوشبختانه مجمع خیرین زیادی را در کشور و شهرستان  کاشان داریم که  توان حمایت مالی و اقتصادی از معلولین را نیز دارند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه خدمت به معلول تا پایان عمرش نباید فراموش شود، گفت: در حالی که کمیته امداد آرام آرام با برگزاری جشن خودکفایی، افراد تحت پوشش خودش را از مدار حمایت خارج می کند، مددجویان بهزیستی به صورت مستقیم و غیرمستقیم تا پایان عمر از مدار حمایت خارج نمی شوند و نیازمند حمایت های افراد خیر هستند.

 وی خطاب به رئیس و کارکنان بهزیستی کاشان خاطرنشان کرد: زمانی یک معلول از مدار حمایت بهزیستی خارج می‌شود که احساسات و عواطف شما در برابر چشم خانواده اش نادیده  گرفته شود.

آیت الله سلیمانی به وظیفه سنگین و ظریفی که کارکنان بهزیستی به عهده دارند اشاره کرد و گفت: خدمت به معلول توفیقی است که خداوند به هر انسانی نمی دهد، لذا خدمت به معلول را به عنوان یک نعمت الهی باید قدر بدانید.

وی در پایان با تأکید بر شناسایی و ساماندهی عواطف ضعیف انسانی، خدایی و دینی معلولین، گفت: اینجانب نیز هر جا لازم باشد در خدمت  شما عزیزان هستم.

در ابتدای این دیدار خانم ام البنین متقی نژاد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، از ارائه ۹۰ خدمت در قالب ۳ واحد تخصصی و یک واحد عمومی به مدد جویان اشاره کرد و گفت: امور پیشگیری، اجتماعی و امور توانبخشی معلولین از جمله این  واحدها است.

وی، تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی کاشان را بالغ بر ۶  هزار نفر عنوان کرد و گفت: این افراد از خدمات بستری، وسایل توانبخشی، کمک هزینه درمان و مناسب سازی منزل مددجویان بهره مند می شوند.

خانم متقی نژاد به تحت پوشش قرار داشتن ۱۱ مرکز توانبخشی و ۳۰ مهد کودک اشاره کرد و افزود: مراکز سالمندان، اعصاب و روان، معلولین ذهنی، حرفه ای و توانبخشی کودکان ۴ تا ۱۴ سال، معلولین  جسمی  حرکتی و... از جمله  این مراکز می باشند.

وی در پایان به راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت: حدود ۴ مرکز مثبت زندگی در ۴ منطقه شهر با ۱۶۵۰ پرونده تحت پوشش این مراکز قرار می  گیرند.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *