شناسه خبر: 21893 منتشر شده در مورخ: 1399/7/8 ساعت: 19:19 گروه: اجتماعی  
تفاهم نامه زبان اشاره ایرانی به عنوان زبان اشاره مورد وثوق و حمایت همه تشکل های ناشنوایان امضا شد

تفاهم نامه زبان اشاره ایرانی به عنوان زبان اشاره مورد وثوق و حمایت همه تشکل های ناشنوایان امضا شد

تفاهم نامه زبان اشاره ایرانی به عنوان زبان اشاره مورد وثوق و حمایت همه تشکل های ناشنوایان، بین "انجمن خانواده ناشنوایان ایران ، شبکه ملی سازمان های مردم نهاد و انجمن ملی زبان اشاره ایرانی"با حضور وزیر تعاون، رییس سازمان بهزیستی کشور، نمایندگان انجمن خانواده ناشنوایان ایران، شبکه ملی سازمان های مردم نهاد ناشنوایان ایران و انجمن ملی زبان اشاره ایران امضا شد.

به گزارش ایران سپید  براساس این  تفاهم  نامه، کارگروه زبان اشاره به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور و باحضور نماینده این سازمان و تشکل های فعال در حوزه ناشنوایان با هدف بررسی الگوهای مختلف زبان اشاره رایج در ایران و به جهت تقویت رویکرد همدلانه و تشریک مساعی فی مابین تشکل های فعال در این حوزه و جاری سازی ادبیات و فهم مشترک و فراگیر از کاستی ها و مسائل پیرامونی افراد ناشنوا و کم شنوا و مطالبات این عزیزان تشکیل گردید.

براساس این گزارش، بررسی و تبادل نظر درخصوص الگوی زبان اشاره فراگیر و مشترک جهت استفاده در سطح کشور نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این کارگروه بوده است.

 با امضای  این  تفاهم نامه، نمایندگان تشکل های حاضر در این کارگروه توافق خود را درخصوص "زبان اشاره ایرانی" به عنوان زبان اشاره مورد وثوق و حمایت همه تشکل های دست اندرکار حوزه ناشنوایان اعلام داشته و امید وار شدند که بستر مناسب برای آموزش و ترویج آن توسط نهادهای ذی ربط با جدیت انجام شود تا شاهد توزیع عدالت فراگیر و مناسب درخصوص دسترس پذیر بودن خدمات و امکانات در همه زمینه ها برای این قشر باشیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *