شناسه خبر: 21854 منتشر شده در مورخ: 1399/7/5 ساعت: 18:47 گروه: اجتماعی  
80 درصد پیامک های سامانه معبر غیر مرتبط است

80 درصد پیامک های سامانه معبر غیر مرتبط است

ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در گفتگو با ایران سپید از غیر مرتبط بودن 80 درصد پیامک های ارسالی به سامانه معبر خبر داد.

به گزارش ایران سپید مومن‌سرایی گفت: « مددجویان معمولاً موضوعات شخصی و غیر مرتبط به حوزه کاری ما را در سامانه معبر که مرتبط به بخش پیگیری مناسب سازی است ارسال می کنند که این امر وقت و انرژی زیای را در بررسی پیامک ها می گیرد.» 

وی ادامه داد:«سامانه معبر برای طرح شکایات از موضوعات مناسب سازی در سطح کشور است. به طور مثال اگر در خیابانی چاله ای ایجاده شده است و رفت و آمد را برای شهروندان معلول دچار مشکل کرده آن را به ما اعلام کنند. فرد معلولی در اداره ای مشغول به کاراست که مناسب سازی نشده است یا سرویس های بهداشتی مناسب برای این فرد در آن مکان وجود ندارد به ما گزارش میدهند و ما پیگیر موضوع خواهیم شد.»

مومن سرایی با اشاره به پیامک یکی از معلولان شاغل در استانهای کشور بیان کرد:« در پیامک های ارسالی، ما به معلولی جسمی_ حرکتی برخوردم که 12 سال در مجموعه ای کار می کرد که فاقد سرویس بهداشتی مناسب برای معلولان بود که با پیگیری، این مشکل12 ساله در عرض یک هفته حل شد.»

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور تاکید کرد: «مردم و همه شهروندان می توانند مشکلات مناسب سازی مربوط به پیاده رو، پل‌ها و ادارات را به سامانه معبر با شماره پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ که ویژه مشکلات مناسب‌سازی است، ارسال نمایند و به محض ارسال مشکل، پیامی برای شخص فرستنده ارسال می شود با این عنوان که مشکل شما در حال پیگیری است.»

وی با اشاره به اقدامات خوب شهرداری تهران در خصوص مناسب سازی بیان کرد: «شهرداری تهران برای عملیاتی کردند تصمیم هایشان در امر مناسب سازی برنامه ریزی اساسی را صورت داده و برای آن بودجه مناسبی را هم در نظر گرفته است. از دیگر اقدامات جلسه ستاد پیگیری مناسب سازی میتوان به ویرایش سوم مجموعه ضوابط مقررات معماری شهرسازی برای افراد دارای معلولیت جسمی _حرکتی نام برد که در آبان 98 به تصویب رسید.

 بر اساس آن مقررشده است شهرداری باید در طرح های موضوعی و پروژهای عمرانی بخصوص مبلمان شهری این مجموعه ضوابط ویرایش سوم را رعایت کند باعملیاتی شدند این موضوع بسیاری از مشکلات معلولان در سطح شهر خود به خود هموار خواهد شد. همچنین شهرداری  شرکت های اتوبوسرانی را ملزم کرده است حداقل 30 درصد از ظرفیتشان را به حمل و نقل معلولان اختصاص دهند.»

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به حضور معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در جلسات مناسب سازی گفت: «این امر برای اولین بار اتفاق افتاده است تا اقدامات به صورت جدی پیگیری و عملیاتی شوند. همچنین مقرر شد تحویل و بهره برداری از پروژه های بهسازی محیط، معابر و اماکن عمومی  تابع رعایت مجموعه ضوابط  مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری باشد.»

مومن سرایی در پایان با اشاره به فعال سازی موضوع معلولان در سامانه 137 هم گفت:«یکی دیگر از اقدامات مهم فعال سازی امور مرتبط با مناسب سازی در سامانه 137 شهرداری است. مصوب شده است در این سامانه به مشکلات مناسب سازی که از سوی معلولان گزارش میشود رسیدگی شود. که در چند ماه آینده این بخش فعالیتش را آغاز خواهد کرد. این موضوع با استقبال مسئولان شهرداری رو به رو شد به همین جهت انتظار می روند امسال شاهد اقدامات موثری دراین بخش باشیم.»

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *