شناسه خبر: 21840 منتشر شده در مورخ: 1399/7/2 ساعت: 13:22 گروه: اجتماعی  
توزیع رایگان واکسن آنفلوانزا در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان
رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت خبر داد؛

توزیع رایگان واکسن آنفلوانزا در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، از توزیع رایگان واکسن آنفلوانزا در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان خبر داد و گفت: ۶۰ درصد سالمندان کشور در چند ماهه کرونایی در خانه مانده بودند

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، محسن شتی، در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه افراد مبتلا به آلزایمر کمی مشکلات شناختی دارند و امکان درکی از وضعیت خودشان نداشته باشند، تشخیص بیماری کووید را در آنها با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: علائم بیماری کرونا در افراد مبتلا به آلزایمر متفاوت نیست و شاید برخی از علائم کمتر و برخی بیشتر باشد.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت ادامه داد: افرادی که با مبتلایان به آلزایمر زندگی می‌کنند توجه بیشتری به آنها داشته باشند و هر روز دمای بدن آنها را اندازه گیری کنند تا اگر این افراد مبتلا به کرونا شدند بتوان بسیار زود تشخیص داد.

شتی گفت: دمانس در سالمندان بیشتر دیده می‌شود و در کشور ما هم در میانسالان و سالمندان درصد ابتلاء به آن بالا بوده و آمار مرگ و میرهایی که بر اساس این بیماری بوده هم متأسفانه آمار بالایی دارد.

وی ادامه داد: بالای ۶۰ درصد سالمندان کشور در چند ماهه کرونایی در خانه مانده بودند و بالای ۹۰ درصد از سالمندان دیدارهای خود را کاهش داده بودند و فقط در شرایط خاص با افراد دیگر ارتباط برقرار کرده بودند.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، گفت: با بیش از ۷ میلیون سالمند تماس تلفنی گرفته شده و غربالگری انجام شده و افراد مشکوک برای تشخیص‌های بهتر بیماری کرونا به مراکز درمانی دعوت شدند.

شتی بیان کرد: وزارت بهداشت برنامه‌های نگهداری دارد اما با کمک سازمان‌ها و نهادهای دیگر است چراکه یک برنامه منسجم است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *