شناسه خبر: 21829 منتشر شده در مورخ: 1399/7/2 ساعت: 13:19 گروه: اجتماعی  
نامه یک نابینا به خدا

نامه یک نابینا به خدا

مدیرعامل نمایندگی انجمن نو اندیش و پیشگامان افق سبز از برگزاری مسابقه ای با نام « نامه یک نابینا به خدا» خبرداد و گفت: همه آحاد جامعه اعم از بینا، نابینا و کم بینا می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایران سپید طی هفته ای که گذشت تماس های بسیاری با مدیران انجمن ها داشتیم تا از برنامه هایشان مطلع شده و به سمع و نظر شما برسانیم اما اکثریت  هنوز تصمیم قاطع و مشخصی برای برنامه های احتمالی شان نگرفته بوند و مقرر شد در هفته های ابتدای مهر تصمیمات نهایی را اطلاعرسانی کنند. طی گذر تلفنی از شهری به شهر دیگر به استان لرستان رسیدیم و انجمن نو اندیشان و پیشگامان افق سبز، این انجمن از سال 1396 فعالیت خود را زیر نظر انجمن نابینایان کشور آغاز کرده است و به نابینایان و کم بینایان خرم آباد خدمات مختلفی را ارائه می دهد.

طبق گفته مسئولان سازمان بهزیستی لرستان، این استان هفت هزارو 200 نابینا و کم بینا را تحت پوشش خود قرار دارد و انجمن تازه تاسیس خرم آباد آمادگی خود را برای ارائه خدمات به همه تحت پوششی ها اعلام کرده است. انجمن نو اندیش و پیشگامان افق سبز در عرصه های مختلفی همچون آموزشی، فرهنگی، مالی و رفاهی، درمان و... فعالیت دارد و تا کنون برنامه های مختلفی را هم برای اعضای خود برگذار کرده است. از جمله برنامه های این انجمن میتوان به کمک های مالی به نابینایان و کم بینایان کمتر برخوردار استان، بخش سبدهای معیشتی و لوازم و تحریر میان اعضا، توزیع خمیر دندان به کودکان 2 تا 6 ساله و اعزام به اردوهای سیاحتی و زیارتی همچون کربلا و مشهد اشاره کرد.

اسماعیل مریدی زاده مدیرعامل نمایندگی انجمن نو اندیش و پیشگامان افق سبز در گفتگو با ایران سپید در مورد برنامه های این انجمن به مناسب 23 مهر ماه می گوید: « امسال با توجه به شرایط کشور در مواجهه با ویروس کرونا و همچین مصادف شدن روزجهانی نابینایان وکم بینایان با 28 صفر برگذاری برنامه ها با محدودیت هایی همراه خواهد بود. یکی از برنامه های مهم انجمن برای این روز برگزاری مسابقه ای با نام « نامه یک نابینا به خدا» است. همه آحاد جامعه اعم از بینا، نابینا و کم بینا می توانند دراین مسابقه شرکت کنند با این شرط که افراد بینا باید خود را جای یک فرد نابینا قرارداده  و نامه را از زبان نابینایان بنویسند. مقرر شده است به 10 نامه برتر که هیئت داوران انتخاب می کنند جوایز ارزنده ای به رسم یاد بود اعطا شود. لازم به ذکر است اعضای هیئت داوران از نابینایان و کم بینایان تحصیلکرده استان انتخاب شده است.»

وی افزود: «افراد می توانند آثارشان را به صوت نوشته های مکتوب به واتساب شماره 09169572539 ارسال نمایند. توجه داشته باشید که آثاری که به صورت فایل صوتی و یا عکس برایمان ارسال شود از دور مسابقه خارج خواهد شد. همچنین شرکت کنندگان باید درانتهای نامه هایشان مشخصات کامل ازجمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، استان و شهر محل زندگی و شماره تلفن خود را درج نمایند. در آخر باید بگویم مهلت ارسال آثار هم تا 20 مهرماه سال 99 خواهد بود.»

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *