معلولان قزوینی از طریق سامانه معبر مشکلات مناسبسازی را گزارش دهندمسوول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی قزوین گفت: سامانه ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ پل ارتباطی بین مسوولان و افراد دارای معلولیت است تا مشکلات و دغدغههای خود را در این حوزه گزارش دهند. |
به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا فرهاد طاهرخانی در نشست ستاد مناسبسازی محیط شهری و اماکن عمومی با بیان اینکه سامانه معبر به منظور رسیدگی و دریافت مشکلات افراد دارای معلولیت در بخش مناسبسازی ایجاد شده، اظهار داشت: افراد دارای معلولیت جسمی میتوانند مشکلاتی و موانع موجود شهری که مانع از حضور و تردد آنان در اماکن عمومی میشود را از طریق سامانه به مسوولان گزارش دهند تا در مدت ۷۲ ساعت مورد بررسی و بازدید قرار گرفته و اقدام لازم در خصوص برطرف شدن آن ایجاد گردد.به گفته وی، اداره کل بهزیستی استان قزوین به منظور بررسی و نظارت بر روند اجرای مناسبسازی ساختمانهای اداری و سایر سازمانها تاکنون بیش از ۲۶۰ اداره در سطح استان را مورد ارزیابیهای خود قرار داده است.طاهرخانی ادامه داد: براساس ارزیابیهای صورت گرفته، سازمان مدیریت و برنامهریزی با ۲۹.۱ امتیاز بالاترین نمره را در بحث مناسب سازی فضای اداری دریافت کرده و اداره کل بهزیستی با امتیاز ۲۳.۱۵ نسبت به سال گذشته امتیاز کمتری را کسب کرده است.مسوول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی قزوین ادامه داد: سازمان انتقال خون، محیط زیست، تعاون روستایی، سازمان زندانها، کمیته امداد، ثبت اسناد و املاک، صنعت، معدن و تجارت و اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز از جمله دستگاههایی بودند که ضعیفترین عملکرد را در حوزه مناسبسازی فضای ادارای انجام داده و مدیران آن باید تا سه ماه آینده برنامهریزی مدونی را نسبت به مناسب سازی فضاهای اداری خود ارایه دهند.