شناسه خبر: 21803 منتشر شده در مورخ: 1399/6/31 ساعت: 13:32 گروه: ورزشی  
نشست تخصصی با نواب رئیس بانوان شش فدراسیون

نشست تخصصی با نواب رئیس بانوان شش فدراسیون

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان در نشست تخصصی با نواب رئیس بانوان شش فدراسیون ورزشی از بهتر شدن جایگاه بانوان در اساسنامه جدید خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم جلسه تخصصی مهین فرهادی‌زاد معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان با نواب رئیس بانوان شش فدراسیون بدنسازی، گلف، وزنه‌برداری، همگانی، نابینایان و کم بینایان و اسکی در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

مهین فرهادی‌زاد در این نشست به توجه به برنامه‌های ورزش همگانی در این دوران تاکید کرد و گفت: با توجه به برگزاری بازی‌های المپیک باید به برگزاری تمرینات همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه شود.

زهره مرزوقی نایب رئیس بانوان بدنسازی هم درخصوص متضرر شدن باشگاه‌های بدنسازی در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت و اینکه تمرینات ورزشکاران مچ اندازی در منزل شان انجام می‌شود.

نفیسه علی‌قاضی نیز اظهار داشت: مسابقات مینی‌گلف جام رسانه پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود و همچنین مصوب شده است مسابقات قهرمانی کشور به جای سه روز در یک روز برگزار شود.

علی‌قاضی همچنین به مشکلات نواب رئیس بانوان به دلیل نداشتن جایگاه حقوقی و قانونی بانوان اشاره کرد که فرهادی‌زاد اظهار داشت: در اساسنامه جدید فدراسیون‌ها این مورد در نظر گرفته شده که امیدوارم اساسنامه جدید زودتر تصویب شود. از طرفی در حال حاضر نایب رئیسانی از طرف رئیس فدراسیون در مجامع استانی شرکت می‌کنند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون گلف همچنین گفت: با تولید کننده‌ای در اردبیل برای تولید توپ گلف مذاکره کرده‌ایم.

در ادامه مریم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در بخش استعدادیابی تلاش می‌کنیم که نیروهای جدیدی را تزریق کنیم و در حال تدوین و تهیه برنامه استراتژیک بانوان هستیم و اتاق فکری تشکیل داده‌ایم. به دلیل حواشی که در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اتفاق افتاده است رئیس فدراسیون برکنار و یک خانم آمریکایی سرپرست فدراسیون است و مسابقات جهانی هم لغو شده است.

وی افزود: امکانات اولیه را در اختیار وزنه‌برداران قرار داده ایم تا در صورت اعلام برگزاری مسابقات بین المللی و جهانی از یکی دو ماه قبل اردوها را آغاز کنیم.

منظمی ادامه داد: قصد داریم 45 درصد هزینه‌ها را صرف استعدادیابی کنیم. با نواب رئیس بانوان هیئت‌های استانی در ارتباط هستم و بانک اطلاعاتی بانوان وزنه برداری را ساماندهی کردم.

فائزه توسلی نایب رئیس بانوان فدراسیون نابینایان و کم بینایان نیز به ارتباط به هیئت‌های استانی و ورزشکاران و ملی پوشان برای در جریان قرار گرفتن مشکلات و فعالیت‌های آنها اشاره کرد و حمایت‌هایی که از الهه قلی فلاح اسکی باز ایران شده و خواهد شد.

در ادامه الهام ساکی نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش‌های همگانی به اصل مهم سلامت بخشی توسعه ورزش همگانی تاکید کرد و گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌ها و کمیته‌های مختلف داد و گفت: امروز آخرین روز از فاز نخست پویش آماده باش برگزار می‌شود. ساماندهی باشگاه‌ها انجام‌ شد. 158 دوره آموزشی علاوه بر پویش آماده باش انجام شده است. در فاز دوم مهرماه به صورت گسترده در مجتمع‌های مسکونی انجام خواهد شد.

وی افزود: سامانه پایش ملی را برای تعداد بانوانی که ورزش می‌کنند به صورت سازماندهی شده وجود ندارد و زیرساخت این سامانه به گونه‌ای طراحی می‌شود که هر ایرانی یک کد دارد. به دنبال باشگاه های زنان و خانواده هستیم.

فاطمه کیادربندسری نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی هم‌ ابتدا گزارشی از فعالیت بانوان در سال 98 ارائه کرد و به افزایش تعداد اسکی بازان روی چمن و اعزام جوانان به المپیک زمستانی و اعزام اسکی بازان به کمپ تمرینی اتریش و برگزاری مسابقات مختلف اشاره کرد و گفت: 30 مسابقه بین المللی برای اسکی بازان در نظر گرفته شده و میزبانی ایران برای مسابقات بین المللی که اسفندماه برگزار خواهد شد قطعی شده است. امسال برای ما خیلی اهمیت دارد چراکه بازی‌های المپیک زمستانی را در پیش داریم و باید امتیاز داده شده را نگه داریم که یک ورزشکار به این رقابت‌ها اعزام کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *