شناسه خبر: 21792 منتشر شده در مورخ: 1399/6/31 ساعت: 13:24 گروه: اجتماعی  
اشتغالزایی کارآفرین کمبینا در این سونامی بیکاری

اشتغالزایی کارآفرین کمبینا در این سونامی بیکاری

سونامی بیکاری در میان جوانان کشور به حدی بیداد می کند که اسفندماه سال گذشته تعداد بسیاری از کارمندان و کارگرانی که مشغول فعالیت بودند، کارشان را از دست دادند و بسیاری از شرکتها به علت سوددهی پایین مجبور به تعدیل نیرو شدند.

به گزارش ایران سپید بهار امسال به خاطر ویروس کرونا و تعطیلی های پی در پی کسب و کارها، افراد بسیاری متضرر شدند و اشتغالشان رو به ورشکستگی رفت. با آمدن ویروس کرونا حتی دست فروشان هم کسب و کارشان رو به تعطیلی کشید و اکثریت خانه نشین شدند اما هستند جوانانی که از بدترین شرایط کاری بهترین استفاده ها را می کنند و کسب و کارشان را رونق می بخشتند.

علی اصغر فلاحیان جوان کم بینای کاشانی با شروع ویروس کرونا و همه گیر شدند آن در کشور دست به کار شد و کالایی را تولید کرد که شهروندان در روزهای ابتدایی اعلام رسمی این ویروس در کشور برای خریداش صف می کشیدند. این جوان دهه هفتادی در کارگاه تولیدی اش محصولات ضروری این روزهای کرونایی را تولید کرده و به دست مردم و کادر درمانی می رساند.

فلاحیان در گفتگو با ایران سپید در خصوص تولید ماسک و گان پزشکی می گوید: «عید امسال به خاطر شرایطی که کشور با آن روبه رو شد و همه گیر شدن ویروس کرونا، کاشان هم با بحران کمبود ماسک دست و پنجه نرم می کرد. مسئولان هم از ما خواستند که خط تولیدمان را به سمت دوخت انواع ماسکها تغییر دهیم. ما از همه ظرفیتمان برای تولید ماسک و گان جراحی و یکبار مصرف پزشکی استفاده کردیم و در سه شیف کاری این محصولات را تولید میکنیم. »

این جوان کارآفرین با اشاره به شروع کارش می گوید: « 5 سال پیش از کسب و کار پدرم ایده گرفتم و کارگاه کوچکی را با سرمایه 30 میلیون تومانی راه اندازی کردم در ابتدا محصولاتی همچون ملحفه دوسرکش و لوازم یکبار مصرف پزشکی را تولید می کردیم که با شرایطی که پیش آمد از اسفند سال گذشته تولید ماسک و گان پزشکی را هم به آن افزودیم. با توجه به نیاز کشور و سه شیفت کاری که داریم، روزانه حدود 50 هزار ماسک را تولید می کنیم البته به تازگی مشغول تولید ماسک KN95 بدون فیلتر هستیم و روزانه 30 هزارعدد از این مدل ماسک را هم به تولیداتمان افزودیم.»

وی در مورد افرادی که در این کارگاه تولیدی مشغول کار هستند می گوید:« 55 کارمندی که  دراین کارگاه تولیدی کار می کنند همگی از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که نیاز بسیاری به اشتغال و کسب درآمد دارند همانند زنان سرپرست خانوار. بین کارمندانمان افراد دارای معلولیت نیستند اما در صددیم  با گسترش فعالیتمان معلولان را هم به کار گیریم.»

فلاحیان با اشاره به عدم همکاری و پشتیبانی نهادهای دولتی ازاین کارگاه تولیدی بیان میکند:« چندین بار با سازمان غذا و دارو تماس گرفته و نامه نگاری کردم تا از ما حمایت کنند و حداقل فرصتی را پیش رویمان بگذارند تا بتوانیم مواد اولیه مان را با نرخ دولتی تهیه کنیم اما متاسفانه به نتیجه ای نرسیدم. حتی در زمینه خرید پارچه با نرخ دولتی هم با ما همکاری نکردند و مجبور شدیم پارچه هایمان را از بازار آزاد تهیه کنیم به همین دلیل قیمت تمام شده تولید ماسک برای ما افزایش می یابد و اگر بخواهیم با دیگر کارگاه ها رقابت کنیم باید قید سود بیشتر را بزنیم. محصولات تولید شده کارگاه ما به داروخانه ها، بیمارستان های آیت الله یثربی و بیمارستان بهشتی کاشان، شرکت سایپا وهمچنین شرکت فولاد امیرکبیر ارسال می شود.» 

وی در پایان صحبت هایش می گوید: «برای ایجاد کسب و کار به ایده نیاز داریم نه سرمایه زیاد همان طور که گفتم 5 سال پیش کارم را با 30 میلیون تومان آغاز کردم و تا کنون هرچه که سود به دست آوردم را صرف خرید دستگاه های جدید و گسترش فعالیتم کردم. البته نا گفته نماند به خاطر بحران کرونا و کمبود ماسک در همه کشورها قیمت دستگاه های تولید آن هم افزایش بسیاری داشت به طوری که دستگاهی را که میتوانستیم با همانند من که مشکلاتی در جسم دارند، شاید به سختی در مراکز دولتی و شرکت های خصوصی استخدام شوند اما آنها می توانند با پشتکار و اعتماد به نفس و البته تکیه بر استعدادهای که دارند خود کارآفرین باشند و دست دیگران را برای استخدام بگیرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *