شناسه خبر: 21789 منتشر شده در مورخ: 1399/6/30 ساعت: 13:32 گروه: اجتماعی  
۸۰۰ خانواده دارای ۲ معلول در انتظار مسکن

۸۰۰ خانواده دارای ۲ معلول در انتظار مسکن

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:۸۰۰ خانواده دارای دومعلول، اما فاقد مسکن در خراسان رضوی شناسایی شدند.

به گزارش ایران سپید حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۲۰۰ خانواده دارای دو معلول صاحب خانه شده‌اند و این در حالی است تعداد افراد تحت پوشش فاقد مسکن ما ۱۴ هزار نفر است که از این میزان حدود ۸۰۰ خانواده فاقد مسکن هستند.

او افزود:گرانی مسکن در این حوزه بسیار تاثیرگذار بوده، ولی آن چه مسلم است، امسال اعتبارات بلاعوض بهزیستی برای مسکن شهری خانواده‌های دارای دو معلول به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: چند طرح نیمه تمام را از سال قبل در دستور کار داریم و یک پروژه ۳۰ واحدی را نیز طی چند ماه آینده در مشهد مقدس افتتاح خواهیم کرد و تا آخر سال بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد دیگر نیز آماده تحویل خواهیم داشت.
پوریوسف بیان کرد: اعتبارات جاری بهزیستی متمرکز شده و واریزی‌هایی مانند حق پرستاری، توان بخشی‌ها و مستمری خدمات متمرکز دیگر به صورت کشوری واریز می‌شود، اما طی امسال در اعتبارات هزینه‌ای ۲۰ درصد و در اعتبارات حقوق و دستمزد ۱۴ درصد رشد داشته‌ایم.
او به مشکلات ایجادشده برای مددجویان بهزیستی به دلیل شیوع کرونا اشاره و تصریح کرد: در اوایل امسال دو میلیارد تومان برای جامعه هدف بهزیستی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در نظر گرفته شده است، ۷۰۰ میلیون تومان نیز کارت کودکان مراکز شبه خانواده شارژ شده و ۲.۵ میلیارد تومان از محل بنیاد مستضعفان در مرداد کمک هزینه اجاره مسکن به جامعه هدف پرداخت شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: ۲۵ میلیارد تومان کمک هزینه ودیعه وام مسکن پرداخت شده و ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات به صورت تسهیلات بوده که با عنوان مشاغل آسیب دیده از کرونا به مهد‌های کودک و مراکز توان بخشی که نیرو‌های خود را اخراج نکرده اند، پرداخت شده است. همچنین حمایت‌ها از مددجویانی که از کرونا آسیب دیده‌اند، ادامه دارد و پیگیری‌هایی را نیز در این زمینه انجام می‌دهیم.باشگاه خبرنگاران

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *