شناسه خبر: 21778 منتشر شده در مورخ: 1399/6/29 ساعت: 21:07 گروه: اجتماعی  
برای حتی یک داوطلب نابینا دفترچه بریل می شود

برای حتی یک داوطلب نابینا دفترچه بریل می شود

در جریان برگزاری کنکور سراسری و آزمون استخدامی از سوی سازمان سنجش سوالاتی از سوی نابینایان مطرح شد که آنها را با سخنگوی سازمان سنجش در میان گذاشتیم.

به گزارش ایران سپید از جمله اینکه در کنکور سراسری چه ملاکی برای بریل کردن دفترچه سوالات وجود دارد و آیا اگر تعداد شرکت کنندگان در رشته ای کم باشد باز هم سوالات بریل می شود؟ فاطمه زرین آمیزی پاسخ داد: بله ما اگر حتی در رشته ای یک داوطلب نابینا داشته باشیم هم دفترچه سوال بریل را برایش تهیه می کنیم.

س: با وجود شرایط کرونایی و اینکه با استعلام کد ملی داوطلبان در حال حاضر بهزیستی این امکان را دارد که اطلاعات مربوط به معلولیت فرد را در اختیار سازمان سنجش قرار دهد چرا باز به ارسال تأییدیه سازمان بهزیستی از طریق پست نیاز است ؟

ج: در مورد شرایط و ضوابط آزمون استخدامی و اینکه شاید نابینایان مجبور شوند برای گرفتن تأییدیه به ارگان خاصی مراجعه داشته باشند باید بگویم که این شرایط توسط سازمان امور اداری و استخدامی به سازمان سنجش ابلاغ شده و سازمان سنجش هیچ دخل و تصرفی در ضوابط و شرایط ارگانهایی که متقاضی برگزاری آزمون استخدامی هستند،  ندارد و این شرایط توسط سازمان مدیریت جمع بندی و به سازمان ارسال می شود

س: بارگذاری دفترچه های انتخاب رشته و اطلاعات آزمون به صورت فایل pdf غیر استاندارد مشکلات زیادی را برای نابینایان به وجود آورده است آیا این امکان وجود ندارد که دفترچه با فرمتهای استاندارد یا فرمتهایی که قابل دسترسی هستند مانند html بر روی سایت بارگذاری شود؟

ج: دفترچه pdf آزمون استخدامی امسال نیز همانند دفترچه های آزمونهای قبلی در سایت قرار گرفته و ما نمی توانیم این دفترچه ها را با فرمت دیگری بر روی سایت سنجش قرار دهیم

س: سایت سازمان سنجش از نظر دسترس پذیری برای نابینایان استاندارد نیست حال که قرار است این سایت بازسازی شود آیا دسترس پذیری آن برای این قشر هم لحاظ خواهد شد؟

ج: قرار است سایت سازمان سنجش به طور کلی بازنگری شود و در بازنگری جدید امکانات جدیدی برای داوطلبان نابینا و کم بینا در نظر گرفته خواهد شد و در صورت لزوم از راهنماییهای نابینایان آشنا به این امور استفاده خواهیم کرد.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *