شناسه خبر: 21777 منتشر شده در مورخ: 1399/6/29 ساعت: 21:02 گروه: اجتماعی  
آذر ماه ۹۹؛ بهره برداری از نخستین هتل تراز معلولان کشور در مشهد

آذر ماه ۹۹؛ بهره برداری از نخستین هتل تراز معلولان کشور در مشهد

اولین هتل تراز معلولان کشور در نزدیکی بارگاه منور رضوی در حال ساخت است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایران سپید دراین راستا، مدیرکل بهزیستی استان به همراه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ۲ مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور، مدیران عامل ۴ تشکل معلولان کشور، معاون استاندار خراسان رضوی، معاون توان بخشی و معاون پشتیبانی بهزیستی استان، شهردار منطقه ثامن، سازمان‌های مردم نهاد و افراد دارای معلولیت استان و کشور، به منظور رصد موانع دسترس پذیری افراد دارای معلولیت، مسیر هتل تا حرم مطهر رضوی را پیاده طی کردند و موانع موجود در مسیر هتل تا حرم رضوی را از نزدیک بررسی کردند.

این هتل که ساختاری در شأن و مناسب معلولان دارد برای نخستین بار در کشور و با همت خیران در زمینی که توسط شهرداری مشهد به این کار اختصاص داده شده است در آذرماه امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در پیمایش مسیر میان این هتل در حال ساخت تا حرم گفت: شروع این پروژه با همت یکی از خیران یزدی کلید زده شده و قرار است در نیمه آذرماه امسال افتتاح شود. این هتل در زمینی به مساحت ۹۱۸ مترمربع که اهدایی شهرداری مشهد بوده و همچنین با همراهی در صدور پروانه رایگان توسط این سازمان احداث شده است.

حمیدرضا پوریوسف با بیان اینکه شهر مشهد یکی از مقاصد مهم گردشگری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معلول کشور است افزود: اکنون فضای اقامتی مناسب در این شهر وجود ندارد و این هتل برای تکریم این افراد و همچنین ایجاد یک طرح الگویی در ضوابط برای جامعه معلولان مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: براساس پیشنهاد جامعه معلولان مسیر دسترسی این هتل نیز پیاده طی شد تا موانع احتمالی بررسی و رفع شود. مسئله دیگر نیز فرودگاه و وسایل نقلیه است که باید مناسب سازی و موانع رفع شود. اقدامات و مذاکراتی نیز در این راستا انجام شده است و امیدواریم با این اقدامات شاهد حضور بیشتر جامعه معلولان و کیفیت بیشتر پذیرایی باشیم.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *