شناسه خبر: 21775 منتشر شده در مورخ: 1399/6/29 ساعت: 20:21 گروه: اجتماعی  
استاندارد سازی کلیه معابر پیرامون حرم مطهر رضوی برای تردد معلولین و نابینایان
نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی:

استاندارد سازی کلیه معابر پیرامون حرم مطهر رضوی برای تردد معلولین و نابینایان

معابر پیرامونی حرم مطهر برای تسهیل زیارت معلولان و نابینایان استاندارسازی و مناسب سازی می شود

به گزارش ایران سپید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، در بازدید سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی از معابر پیرامونی حرم مطهر که پنجشنبه گذشته با حضور مدیرکل بهزیستی استان، شهردار منطقه‌ی ثامن مشهد، معاون توانبخشی و معاون پشتیبانی بهزیستی استان و جمعی از نمایندگان تشکل های مردمی معلولان استان انجام شد بر مناسب سازی معابر منتهی به حرم مطهر برای تسهیل زیارت معلولان تاکید شد.

در ادامه نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از روند احداث اولین مرکز اقامتی تراز افراد دارای معلولیت کشور واقع در محله راد قطاع سه۳ ، منطقه ثامن نیز بازدید کرد.
حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی در حاشیه این بازدید با تقدیر از آقای شهسواری نیکوکار یزدی، بانی احداث زائرسرای ارزان قیمت بهزیستی کشور گفت: این زائر سرا به همت این خیر و با اعتبارات بهزیستی در زمین اهدایی شهرداری منطقه‌ی ثامن به مساحت 918 متر مربع احداث شده است.
وی افزود: در مشهد فضای اقامتی ویژه افراد دارای معلولیت که به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، وجود نداشت و این مرکز الگویی برای دسترس ‌پذیری افراد دارای معلولیت در سطح کشور است.
همچنین،سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن، در حاشیه این بازدید اظهارکرد: به دنبال آن هستیم تا اوایل آذر ماه امسال، موانع موجود در مسیر های دسترسی این مجموعه تا حرم مطهر رضوی به طور کامل رفع شود.
وی افزود: براین اساس مسیر این هتل تا حرم مطهر برای استفاده افراد دارای معلولیت را تا اول آذرماه، آماده بهره برداری خواهیم کرد.
در ادامه این بازدید، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: نحوه رسیدگی به رفاه معلولان در قالب چند بخش، ازجمله تایید و تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان که لازم الاجرا برای تمام دستگاه‌ های اجرایی و شهرداری است مد نظر قراردارد.
وی ادامه داد: متاسفانه در اجرای قانون در حوزه‌های مختلف آن شاهد ضعف‌هایی هستیم که باید در سه حوزه معابر عمومی، اماکن عمومی و حمل و نقل عمومی پیگیری شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *