برنامه ریزی برای معلم تسهیلگر، دانش آموز خود راهبر و مدرسه راهبر و تولید گر محتوامعاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به همراه معاون معاون آموزشی، برنامهریزی و توانبخشی از دو مدرسه ناشنوایان الهام و نابینایان عبدالعظیم شهر ری بازدید به عمل آورد. |
به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در جمع معلمان مدرسه ناشنوایان الهام با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید اظهار داشت: بر اساس گزارش های بین المللی، بازگشایی مدارس میزان ابتلا به ویروس کرونا را افزایش نمی دهد
وی افزود: بازگشایی مدارس با رعایت سخت ترین پروتکل های بهداشتی موجب سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان می شود و بر اساس گزارشات، عدم حضور دانش آموزان در مدرسه موجب افزایش تعارضات، افزایش خشونت های خانوادگی و بروز ناهنجاری های رفتاری در دانش آموزان می شود.
حسینی با بیان اینکه در هر شرایطی مدرسه کانون تعلیم و تربیت است گفت: حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است اما با حضور معلمان در مدارس مدل های مختلف یادگیری از دل مدارس هدایت خواهد شد.
وی افزود: کرونا شرایطی ایجاد کرده است که باید برای معلم تسهیلگر، دانش آموز خود راهبر و مدرسه راهبر و تولید گر محتوا برنامه ریزی داشته باشیم.
حسینی ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه را از مهمترین مباحث در ایام بازگشایی مدارس دانست و افزود: مدارس بعد از دو هفته از بازگشایی و در مهرماه باید به نظم و استقرار برسند و ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب یکی از این مواردی است که نیاز به برنامه ریزی مدیران مدارس دارد
معاون وزیر یکی از شرایط بازگشایی مدارس را انعطاف پذیری دانست و افزود: حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است و در خصوص همکارانی که بیماری دارند نیز با توجه به شرایط مدیران مدارس نهایت همکاری را باید لحاظ نمایند.
حسینی والدین را به عنوان شرکای آموزشی و دستیار حرفه ای معلمان دانست و اظهار داشت: مدیران مدارس باید نگرانی های خانواده ها را به رسمیت بشناسند و نهایت تلاش خود را برای حل نگرانی ها بکار بگیرند.
وی افزود: پروتکل های بهداشتی در سخت گیرانه ترین حالت باید توسط دانش آموزان و معلمان رعایت شود و اعتبارات لازم برای اینکار از سوی وزارت تامین خواهد شد
حسینی با اشاره به سه بسته تحولی تدوین شده در سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: یکی از بسته های تحولی بسته مدرسه انطباقی است که بر اساس فعالیت های پیش بینی شده در این بسته مناسب سازی مدارس برای تمام گروه های آموزشی باید انجام شود و یکی از مناسب سازی ها نیز محتوای آموزشی مناسب طیف های مختلف است.
شایان ذکر است در این نشست برخی از معلمان به بیان دیدگاه های خود و مشکلات موجود پرداختند