شناسه خبر: 21723 منتشر شده در مورخ: 1399/6/24 ساعت: 13:28 گروه: اجتماعی  
جای خالی رشته مشاوره در استخدام فراگیر دستگاههای اجرایی

جای خالی رشته مشاوره در استخدام فراگیر دستگاههای اجرایی

رئیس انجمن مشاوره ایران نسبت به عدم اعلام نیاز دانش آموختگان رشته مشاوره و گرایش های مرتبط با آن در لیست هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در آبان 1399،اظهار تاسف کرد.

به گزارش ایران سپید دکتر معصومه اسمعیلی، رئیس انجمن مشاوره ایران با ارسال دو نامه به رئیس سازمان بهزیستی و وزیر آموزش و پرورش نسبت به عدم اعلام نیاز دانش آموختگان رشته مشاوره و گرایش‌های مرتبط با آن در لیست هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در آبان ۱۳۹۹، اظهار تأسف کرد و گفت: جای بسی تأثر و تعجب دارد رشته مشاوره و گرایش‌های آنکه قرابت بسیار بالایی با امور ذکر شده دارد و دانشجویان این رشته دروس نظری و عملی زیادی را در این زمینه‌ها می‌گذرانند در لیست جذب محجور بمانند.

در حالی ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است که دفترچه این آزمون در موارد متعدد دیگر امکان کار به کارگیری فارغ التحصیلان رشته مشاوره و گرایش‌های متنوع آن خانواده، مدرسه، توانبخشی و شغلی فراهم بوده است.

این رشته مورد بی‌مهری قرار گرفته و در لیست رشته‌های مورد پذیرش قرار ندارد. به عنوان نمونه در صفحه ۳۵۷ دفترچه عنوان شغلی که می‌توانست خدمتگزاری مناسبی برای فارغ‌التحصیلان رشته مشاوره مخصوصاً گرایش توانبخشی باشد نامی از این رشته برده نشده است.

همچنین در خصوص کد رشته کارشناسی امور بهزیستی، کارشناس امور بهزیستی ۱ و کارشناسی بهزیستی ۲، در صفحه ۳۴۸، ۳۵۱، ۳۵۴ بسیار جای تعجب دارد که نامی از فارغ‌التحصیلان رشته مشاوره برده نشده و در بخش آموزش و پرورش در صفحه ۲۴۳ در رشته استخدامی مربی امور تربیتی مدارس هیچ اشاره‌ای به رشته مشاوره نشده است.

با توجه به اینکه از وظایف انجمن دفاع از حقوق اعضا است این انجمن صیانت از آینده شغلی اعضای خود را وظیفه می‌داند و از مسئولان سازمان اداری استخدامی و وزارتخانه‌های مرتبط انتظار دارد تا در خصوص بکارگیری و استفاده از ظرفیت حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان نوشته مشاوره و گرایش‌های مختلف بهره بیشتری برده و جامعه هدف را با دانش تخصصی این گروه از فعالان حوزه یاورانه از خدمت علمی تر حرفه بهره مند سازد.

متن این دونامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحید قبادی دانا
رئیس محترم سازمان بهزیستی کشور
با سلام و احترام
همانطور که مستحضر هستید از وظایف انجمن‌ها دفاع از حقوق اعضای خود می‌باشد، متأسفانه خبر دار شدیم سازمان زیر مجموعه حضرتعالی در لیست رشته‌های مورد نیاز بهزیستی در دفترچه راهنمای ثبت نام هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در آبان ۱۳۹۹، رشته مشاوره و گرایش‌های مرتبط را برای جذب در موارد نامبرده در زیر منظور نکرده است این جای بسی تأثر و تعجب دارد رشته مشاوره و گرایش‌های آنکه قرابت بسیار بالایی با امور ذکر شده دارد و دانشجویان این رشته دروس نظری و عملی زیادی را در این زمینه‌ها می‌گذرانند در لیست جذب محجور بمانند. خواهشمند است با توجه به محدودیت زمانی جهت ثبت نام در آزمون دستور صدور و انتشار نسخه اصلاحیه به انضمام رشته مشاوره و حتی با اولویت فارغ التحصیلان مشاوره جهت جذب صادر فرمائید.
۱- رشته مشاوره توانبخشی برای جذب به عنوان کارشناس امور توانبخشی صفحه ۳۵۷
۲- مشاوره و راهنمایی و گرایش‌های آن برای جذب به عنوان کارشناس امور بهزیستی، امور بهزیستی ۱ ،۲ صفحات :۳۴۸،۳۵۱،۳۵۴

و همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر محسن حاجی میرزایی
وزیر محترم آموزش و پرورش
با سلام و احترام
همانطور که مستحضر هستید از وظایف انجمن‌ها دفاع از حقوق اعضای خود می‌باشد، متأسفانه خبر دار شدیم وزارت خانه زیر مجموعه حضرتعالی در لیست رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دفترچه راهنمای ثبت نام هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در آبان ۱۳۹۹، رشته مشاوره و گرایش‌های مرتبط را برای جذب با سمت مربی امور تربیتی منظور نکرده است (صفحه ۲۴۳) این جای بسی تأثر و تعجب دارد رشته مشاوره که قرابت بسیار بالایی با امور پرورشی و تربیتی دارد و دانشجویان این رشته دروس نظری و عملی زیادی را در این زمینه می‌گذرانند در بخش مربی امور تربیتی لیست جذب محجور بماند خواهشمند است با توجه به محدودیت زمانی جهت ثبت نام در آزمون دستور صدور و انتشار نسخه اصلاحیه به انضمام رشته مشاوره و حتی با اولویت فارغ التحصیلان مشاوره جهت جذب صادر فرمائید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *