شناسه خبر: 21705 منتشر شده در مورخ: 1399/6/23 ساعت: 00:32 گروه: دانش و فن آوری  
جدید‌ترین خبر‌ها از کمپانی NVAccess

جدید‌ترین خبر‌ها از کمپانی NVAccess

شرکت NVAccess، عرضه کننده صفحه‌خوان محبوب NVDA است که فعالیت‌هایش را تنها به توسعه و بهبود کیفیت این نرم‌افزار منحصر نکرده و در کنار این فعالیتِ اثر‌گذار و چشم‌گیر، در سایر حزوه‌های مرتبط با نابینایان هم سعی می‌کند به‌روز باشد و دستی بر آتش داشته باشد.

به گزارش ایران سپید از آنجا که NVDA یک صفحه‌خوانِ متن‌باز است و عملاً علاقه‌مندان این صفحه‌خوان در کنار طراحان اصلی به توسعه آن کمک می‌کنند، برای هماهنگ کردن این توسعه دهنده‌ها و دریافت ایده‌های جدید و معرفی برنامه‌های پیش رو و خلاصه تبادل نظر کاربران و توسعه دهندگان NVDA, شرکت NVAccess چند سالی است که یک رویداد سالانه آنلاین یا آن گونه که فرهنگستان نشین‌ها توصیه کرده‌اند، «برخط» را برگزار می‌کند. رویدادی که امسال علیرغم لغو شدن بسیاری از رویداد‌ها به علت کرونا، برخط بودنش باعث شده دچار تعویق نشود. «NVDA Con»، نام رویدادی است که همه ساله در فصل پاییز در بستری اینترنتی برگزار می‌شود. حالا هم چند وقتی است برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این رویداد آغاز شده است. علاقه‌مندان به این رویداد برای دریافت اطلاعات بیشتر یا برنامه‌ریزی جهت ثبت نام به عنوان شنونده یا سخنران، می‌توانند به نشانی NVDACon.ORG مراجعه کنند. بدیهی است که تمامی بخش‌های این رویداد مثل هر سال فقط به زبان انگلیسی پی گرفته خواهد شد. همچنین کاربرانِ دوستدارِ NVDA می‌توانند با مراجعه به نشانی بالا، از آرشیو کنفرانس‌های سال‌های گذشته را هم دریافت کنند و بشنوند. در همین راستا، Derek, از کاربران و توسعه دهندگان NVDA که اگر پیگیرِ اتفاقات این صفحه‌خوان باشید حتماً با اسمش آشنا هستید، آرشیو این کنفرانس‌ها را بر روی Youtube هم بارگذاری کرده است. او برای راحتی کار کاربران نابینا، از قابلیت Autocaptioning این وبسایت هم که ویدئو‌ها را به شکل خودکار زیر‌نویس‌دار می‌کند، استفاده کرده است. لازم به یاد‌آوری نیست که در این قابلیت، قاعدتاً چون یک ماشین کار تشخیص صحبت‌ها و تبدیلشان به متن را انجام می‌دهد، در این میان اشتباهاتی هم به وجود می‌آید. Derek از کاربران داوطلب خواسته که با او در تصحیح متن‌هایی که Youtube به وسیله امکان Autocaptioning خود زیر‌نویس‌دار کرده، همکاری کنند. اگر انگلیسی می‌دانید و در عین حال وقت آزاد هم برای این همکاری به اندازه کافی دارید، آمادگی خودتان را برای همکاری با این پروژه داوطلبانه از طریق ایمیل به اطلاع کمیته سازمان‌دهی کنفرانس‌های NVDA برسانید.

NVAccess اخیراً یک وبسایت و گروه جالب توجه را هم معرفی کرده است که شاید مرور فعالیت‌هایشان خالی از لطف نباشد. تیم Accessible Graphs, مشغول طراحی بستری هستند که دسترسی نابینایان به گراف‌ها را تسهیل می‌کند. آنها قرار است شرایطی را فراهم کنند که نابینایان بتوانند به کمک راهنما‌های صوتی و لمسی، محتوای گراف‌ها را از زیر نظر بگذرانند. تکمیل این پروژه جاده ورود نابینایان به شاخه‌های مختلف علمی نظیر ریاضیات، آمار یا مهندسی نرم‌افزار را به طرز قابل توجهی هموار خواهد کرد. اگر علاقه‌ای به دانستن در باره این پروژه دارید، به نشانی Accessiblegraps.org سری بزنید و از امکانی که برای آزمایشِ آنچه که تا به حال طراحیش به سر‌انجام رسیده در صفحه اصلی وبسایت تعبیه شده، استفاده کنید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *