شناسه خبر: 21583 منتشر شده در مورخ: 1399/5/29 ساعت: 22:55 گروه: اجتماعی  
واریز سرانه ۵۰۰ هزار تومانی اقلام بهداشتی برای هر مددجوی دارای معلولیت و سالمند از هفته آینده

واریز سرانه ۵۰۰ هزار تومانی اقلام بهداشتی برای هر مددجوی دارای معلولیت و سالمند از هفته آینده

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور از واریز سرانه ۵۰۰ هزار تومانی برای تأمین اقلام بهداشتی و ضدعفونی برای هر معلول و سالمند در مراکز نگهداری و توانبخشی از هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایران سپید مصطفی سراج درباره واریز مرحله سوم کمک نقدی سازمان بهزیستی به مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و سالمندان اظهار کرد: در دو مرحله قبلی از کمک‌های ارائه شده به مراکز نگهداری و توانبخشی، مبلغ ۳۲ میلیارد تومان کمک شده است که در مرحله نخست مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای هر معلول و سالمند در مراکز توانبخشی و نگهداری در نظر گرفته شد همچنین در مرحله دوم نیز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به هر پرسنل در مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: مرحله سوم کمک‌های سازمان بهزیستی برای تأمین اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده آماده شده است و با مساعدت ریاست سازمان بهزیستی، مبلغ اشاره شده تأمین اعتبار و فرآیند اداری آن در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده، این مبالغ به‌صورت متمرکز به حساب مراکز واریز شود.

سراج گفت: سرانه در نظر گرفته شده برای هر معلول و سالمند در این مرحله ۵۰۰ هزار تومان است و ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای این مرحله تخصیص داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان موظف به تأمین اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده هستند، افزود: سازمان بهزیستی این اعتبارات را برای تهیه اقلام اشاره شده در نظر گرفته است و در صورتی که مراکز این مبالغ را در بخش دیگری هزینه کند با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اعتبارات این مرحله از کمک‌ها از اعتبارات داخلی سازمان بهزیستی تأمین شده است، ادامه داد: در شرایط فعلی و بر اساس دستور رئیس سازمان بهزیستی کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا اولویت کاری سازمان خواهد بود همچنین امیدواریم با عنایت سازمان برنامه و بودجه اعتبارات هزینه شده در ارتباط با تأمین اقلام بهداشتی به سازمان بهزیستی پرداخت شود.

سراج با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی برای تهیه اقلام مورد نیاز در مراکز گفت: تا به امروز  ۲۳۹ دستگاه تب‌سنج بالغ بر ۲۴ هزار و ۴۰۰ پوشاک، ۴۵ هزار ماسک، ‌۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی، ‌۱۰۵ هزار جفت دستکش و ۷۵۰ گان و ... در مراکز نگهداری معلولان و سالمندان توزیع شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *