برگشت ساختار ادارات استثنایی به قبل از قانون تجمیعاعضای شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش در برنامه «گفتگوی هفته برمدار تحول و بهبود یادگیری» که با حضور رئیس سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد به تشریح و تبیین برنامههای آموزش و پرورش و حوزههای مشترک همکاری پرداختند. |
به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان مولفه های آموزش و پرورش استاندارد اظهار داشت: آموزش پرورش با کیفیت و استاندارد نیازمند استاندارد سازی در فضا و تجهیزات، منابع مالی، رویه ها و منابع انسانی است و یکی از مهمترین خرده نظام های سند تحول بنیادین، خرده نظام منابع انسانی است که ۶۴ درصد راهکارهای تحقق سند تحول بنیادین مبتنی بر تحول منابع انسانی است.
معاون وزیر با بیان اینکه تامین نیروی انسانی باید بر اساس شاخص دانش آموز به معلم و شاخص پوشش تحصیلی باشد اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با ۱۹۵ هزار کمبود نیروی انسانی مواجه است و سهم آموزش و پرورش استثنایی ۱۲ هزار نیرو است که امید است این مشکل کمبود در قالب طرح تامین نیروی انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی حل شود.
حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر آموزش و پرورش وظیفه توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه را نیز برعهده دارد اظهار داشت: استاندارد نیروی توانبخشی به ازای هر ۲۵ دانش آموز یک نیروی توانبخشی است که این میزان در حال حاضر ۱۴۰ به یک است و کمبود شدیدی در این حوزه وجود دارد.
وی افزود: یکی از مشکلات نیروهای توانبخشی قرار نگرفتن این نیروها در گروه شغلی معلمان است که امید است با تمهیدات سازمان امور استخدامی این نیروها نیز در رسته معلمان قرار گیرند.
وی با اشاره به سختی کار نیروهای آموزش و پرورش استثنایی نسبت به نیروهای آموزش و پرورش عادی اظهار داشت: بعد از تجمیع قانون خدمات کشوری ۵۰ درصد امتیازات این قانون ویژه معلمان استنثایی از بین رفت که برگشت این امتیازات نیازمند توجه ویژه سازمان امور اداری به معلمان استثنایی است.
حسینی با اشاره به بزرگ شدن ساختار اداری در سالیان اخیر افزود: بزرگ شدن ساختار اداری مانعی برای توسعه است اما میتوان با قدرت بخشیدن درون سازمانی راه را برای توسعه و کارکرد بهتر هموار کرد
وی افزود: برگشت ساختار ادارات استثنایی به قبل از قانون تجمیع و افزایش اختیارات این ادارات میتواند به بهبود روند امور در آموزش و پرورش استثنایی کمک کند.