شناسه خبر: 21562 منتشر شده در مورخ: 1399/5/26 ساعت: 23:59 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 27 مرداد 1399

روزنامه دوشنبه 27 مرداد 1399

عناوین امروز: درمانگاه‌ها و مطب‌ها برای معلولان باید مناسب‌سازی شوند - آموزش در مدارس استان‌های قرمز ۱۰۰ درصد مجازی برگزار می‌شود - مسئولان چه فکری برای تولید اسباب بازی کودکان نابینا دارند - نمای کنونی کرونا در کشور - هیچ ارگانی از ورزش نابینایان حمایت نمی کند - سقوط از ارتفاع و مرگ کارگر ساختمانی در بهشهر

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 27 مرداد 1399

27 ذی الحجه 1441

 17 جولای 2020

سال بیست و چهارم شماره 6490

صاحب امتیاز: 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892 

وبسایت: www.iransepid.ir 

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین امروز...........

درمانگاه‌ها و مطب‌ها برای معلولان باید مناسب‌سازی شوند

آموزش در مدارس استان‌های قرمز ۱۰۰ درصد مجازی برگزار می‌شود

مسئولان چه فکری برای تولید اسباب بازی کودکان نابینا دارند

نمای کنونی کرونا در کشور 

هیچ ارگانی از ورزش نابینایان حمایت نمی کند

سقوط از ارتفاع و مرگ کارگر ساختمانی در بهشهر  

 

 

………..ویژه

* درمانگاه‌ها و مطب‌ها برای معلولان باید مناسب‌سازی شوند

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با بیان اینکه درمانگاه‌ها و مطب‌ها باید مناسب‌سازی شوند، افزود: در شرایط حاضر، ‌بسیاری از درمانگاه‌ها و مطب‌های کشور پله‌ دارند و سالمندان، بیماران و معلولان را با موانع زیادی در دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی روبرو می‌کنند. ابراهیم کاظمی مومن سرائی روزافزود: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهیم با تدوین بخشنامه‌ای، به اینگونه مجموعه‌ها یا مجوز ندهد و به آنها که با این شرایط مجوز داده،  بخواهد مناسب سازی کنند یا محل خود را تغییر دهند. وی اضافه کرد: پیگیر هستیم که از طریق وزارت بهداشت، موانع مناسب سازی در مراکز درمانی را پیگیری کنیم. هرچند که بیمارستان‌ها شرایط مناسب سازی را دارند اما در شرایط شیوع کرونا، همه نمی‌توانند به بیمارستان مراجعه کنند و می‌خواهند از امکانات درمانگاهی و مطب‌ها استفاده کنند. رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور تصریح کرد: هنگامی که به یک مجموعه درمانی غیراستاندارد از لحاظ مناسب‌سازی، که با جان و سلامت مردم سر و کار دارد، مجوز فعالیت اعطا می شود نباید انتظار داشته باشیم اماکن دیگر این مسأله را رعایت کنند. مومن سرائی تأکید کرد: اصول مناسب سازی در بسیاری از درمانگاه‌ها و مطب‌ها رعایت نشده به طور مثال این اماکن یا آسانسور یا سرویس بهداشتی فرنگی جهت استفاده بیماران و معلولان ندارند.

* پوشش خدمات روانشناسی وارد بسته بیمه تکمیلی می شود

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور بسته‌های خدماتی پیش، حین و بعد از ازدواج این سازمان را تشریح کرد و گفت: سازمان بهزیستی تأییدیه پوشش خدمات روانشناسی در بیمه تکمیلی را از شورای عالی سلامت دریافت کرده است. بهزاد وحیدنیا، با بیان اینکه سازمان بهزیستی به دنبال وظیفه قانونی و اسناد بالادستی در طراحی برنامه‌های حوزه ازدواج و طلاق پیشگام بوده و برنامه‌هایی را در طول مدت فعالیت خود انجام داده است، گفت: یکی از این اقدمات خدمات پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های ارتقایی حوزه آموزش خانواده است که در قالب‌های مختلف اجرا می‌شود. یکی از این برنامه‌ها آموزش مهارت‌های زندگی در سطح کشور است که استانداردهای آن توسط سازمان بهزیستی تدوین شد. برنامه‌های این بخش در طی سه سال گذشته تغییراتی داشته است به طوریکه روش آموزش مهارت‌های زندگی و تولید محتوای آن بومی شده است. وی با بیان اینکه تاکنون ۷۵ درصد از این فرایند برای ۴ گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان طراحی شده و در ۱۴ استان در حال اجراست، اظهار کرد: این یک رویکرد جدید است تا مهارت‌های لازم برای تطبیق اجتماعی فراهم کند و اثر مستقیمی روی حوزه خانواده دارد. مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه فعالیت دیگر این سازمان آموزش‌های پیش از ازدواج است که محتوای استاندارد و مربیان آموزش دیده آن فراهم شده، اظهار کرد: همین الان هم بانک اطلاعات قوی‌ای در این زمینه تشکیل شده است. بخشی از مجموعه‌ها به شکل مستقل فعالیت خود را در همکاری با بهزیستی پیش می‌برند و تشکیل ۶۴  انجمن ازدواج و خانواده در همین راستا بوده است.

وحیدنیا در خصوص آموزش‌های حین ازدواج هم توضیح داد: در تقسیم‌ کار ملی وزارت بهداشت متولی آموزش‌های حین ازدواج است و در قالب آموزش ۶ ساعته، سازمان بهزیستی هم در بخش مشاوره و خدمات روانشناختی همکاری می‌کند. وی ادامه داد: در آموزش‌های پس از ازدواج نیز بسته استانداردی از قبل وجود داشته است. همچنین شبکه مداخلات اجتماعی که در قالب ۳ هزار مرکز مشاوره و سلامت روان وجود دارد، به ارائه خدمت مشغول است. مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با بیان اینکه مراکز مشاوره خانواده توسط سازمان بهزیستی به شکل تخصصی راه اندازی شد و علاوه بر مراکز مشاوره عمومی، مراکز مشاوره تخصصی هم در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: در راستای سلامت خانواده‌ها غربالگری اضطراب کودکان نیز در دستور کار قرار گرفت. به طوریکه در سال ۹۷ این رقم را به غربالگری ۱۰۰ هزار کودک در سال رساندیم. به این ترتیب کودکان مشکوک به اختلال اضطراب شناسایی می‌شدند و اگر لازم بود با خانواده شان برای مداخله مراجعه می‌کردند. وحیدنیا با بیان اینکه مشاوره تلفنی خانواده نیز با شماره ۱۴۸۰ از دیگر خدمات سازمان بهزیستی در حوزه خانواده بوده که در روزهای اخیر هم مراجعات بیشتری داشته است، اظهار کرد: البته ناگفته نماند که تقاضای خدمات تخصصی نیز از سوی خانواده‌ها با توجه به آشنایی آنها با لزوم مراجعه با مشاوران و روانشناسان افزایش یافته است که نکته مثبتی است. وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی برنامه فوق العاده‌ای را هم در حوزه خانواده طراحی کرده که مربوط به ارتقای کیفیت زندگی خانواده هاست، گفت: این برنامه با رویکرد پیشگیری، کنترل و کاهش طلاق است و نگاهی پیوستاری به این روند دارد، به طوریکه از قبل از ازدواج  تا ۵ سال بعد از ازدواج افراد را مورد پیگیری و حمایت قرار می‌دهد. این اقدام مصداق بند ج ماده ۱۰۲ قانون ششم توسعه است که آموزش و مشاوره مستمر و مسئولانه جوانان را قبل، حین و بعد از ازدواج انجام دهد. مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی ادامه داد: در همین قانون تدوین بسته بیمه خدمات روانشناسی را سازمان بهزیستی انجام می‌دهد که البته در قانون نام دستگاه‌های متعددی آمده است، اما بهزیستی خودش پیش قدم شده و این اقدام را انجام داده و تأییدیه اجرای آن را هم در قالب بیمه تکمیلی از شورای عالی سلامت دریافت کرده است. اما امیدواریم تأییدیه بیمه این خدمات را در قالب بیمه پایه هم بگیریم و دولت منابع آن را تأمین کند. پیگیری موارد مربوط به ماده ۱۰۲ قانونا به عهده معاونت زنان است که پیگیری بیمه این بخش به عهده این حوزه نیز قرار دارد. وحیدنیا افزود: پس از ازدواج هم افرادی که در ۵ سال نخست زندگی هستند در فرایند ارزیابی زوجین مورد پیگیری و مراقبت قرار می‌گیرند. همه این بسته‌های خدمتی به صورت سیاست‌های تشویقی است و الزامی برای آنها وجود ندارد. همچنین ظرفیت مراکز مثبت زندگی هم در حال اضافه شدن به مجموعه بهزیستی است که شبکه ارائه خدمات در کشور را ایجاد خواهد کرد یعنی افراد در محیط زندگیشان به این بسته‌های خدمتی دسترسی خواهند داشت.

 

………...اخبار روز 

* آموزش در مدارس استان‌های قرمز ۱۰۰ درصد مجازی برگزار می‌شود

حسینی، معاون وزیر آموزش‌وپرورش:

فرآیند آموزش در سال تحصیلی جدید با توجه به وضعیت استان‌های کشور در شیوع کرونا به‌صورت مجازی و حضوری برقرار است.

در استان‌هایی با وضعیت قرمز آموزش به‌صورت ۱۰۰ درصد مجازی برگزار می‌شود.

در استان‌هایی با وضعیت زرد آموزش به‌صورت ترکیبی حضوری و مجازی خواهد بود.

فرآیند آموزشی در مناطق سفید به‌صورت ۸۰ درصد حضوری و ۲۰ درصد مجازی انجام می‌شود. سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

* ۷۰ درصد تهرانی‌ها ماسک می‌زنند

معاون بهداشت ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران:حدود ۷۳ درصد از کل استان تهران فاصله فیزیکی را رعایت می‌کنند.استفاده از ماسک حدود ۷۰ درصد است و همه این موارد به‌ صورت منظم در قالب نظام مراقبت مورد پایش قرار می‌گیرد.

اجرای بعضی دستورالعمل‌ها نیاز به ضمانت اجرایی و تعیین جرائم دارد.

* مجازات‌های متخلفان پروتکل‌های بهداشتی اعلام شد

معاون کل وزارت بهداشت:

در حوزه اداری و دستگاه‌های اجرایی:

در مرحله اول اخطار کتبی با درج در پرونده، مرحله دوم توبیخ با درج در پرونده، در مرتبه سوم کسر یک سوم از حقوق و فوق العاده شغل تا یک ماه، مرتبه چهارم کسر یک سوم از حقوق و عناوین مشابه تا سه ماه و مرتبه پنجم انفصال موقت از خدمت تا سه ماه در نظر گرفته شده است.

طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، مجازاتهای این بند قطعی و غیرقابل تجدید نظر است.

در حوزه صنفی:

مجازات این تخلفات نیز به این صورت است که در مرتبه اول تذکر کتبی با درج در پرونده صنفی و حرفه ای، در مرحله دوم تعطیلی و پلمب واحد به مدت پنج روز و در مرحله سوم نیز تعطیلی فعالیت حرفه ای به مدت 10 روز خواهد بود. 

در حوزه عمومی (مردم):

 در حوزه عمومی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای کلیه آحاد جامعه در وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز تجمعی سربسته و محیط های صنفی (مانند مغازه ها) و اداری اجباری است. نکته مهم آن است که ارایه خدمات و تسهیلات اداری، انتظامی، قضایی، رفاهی، بانکی و خدماتی از سوی دستگاه های دولتی و غیردولتی به افراد و مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نکرده یا فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند، ممنوع بوده و متخلفین در زمینه ارایه خدمات بر حسب مورد، طبق دو بند قبلی مجازات خواهند شد.

* زنگنه: اوراق نفتی چند روز آینده در بورس عرضه می‎شود

وزیر نفت: عرضه اوراق نفتی در بورس طبق قانون بودجه، قانونی است و ربطی به پیش فروش نفت با سررسید ۲ ساله (طرح گشایش اقتصادی) ندارد.  طی یکی دو روز آینده مشکل حل و اوراق عرضه خواهد شد.

.........گفتگوی ویژه

* مسئولان چه فکری برای تولید اسباب بازی کودکان نابینا دارند

با توجه به اهمیت بازی و تولید اسباب بازی مناسب کودکان نابینا، برای اینکه ببینیم مسئولانی که در این زمینه فعالیت می کنند آیا تا به حال فکری برای اسباب بازیهای ویژه نابینایان داشته اند یا نه به سراغ محسن حموله مدیر کل سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانه ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفتیم.

محسن حموله در این باره می گوید: کانون یکی از مراکزی است که توجه ویژه ای به کودکان و نوجوانان و حتی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه دارد و در مراکز فراگیر کانون مربیان با تجربه ای حضور دارند که آموزشهای خاصی در این حوزه دیده اند تا بتوانند با بچه ها ارتباط برقرار کنند. بچه های کم بینا و نابینا می توانند از این مراکز در شهرهای مختلف کشور استفاده کنند. سال گذشته ما معمای جورچین را برای همه بچه ها و ویژه بچه های کم بینا و نابینا باز تولید کردیم. البته بازیهای دیگری هم هست که شاید با تغییر دفترچه بازی  که شامل شرح بازی است و تبدیل آن به خط بریل، بتوانیم از آنها هم برای این بچه ها استفاده کنیم مثل بازی تنگرام یا بازی با کش یا حتی با تغییرات کمی، جورچینهای چوبی را بتوانیم برای این بچه ها هم مناسب سازی کنیم. ما در اکثر برنامه های جشنواره ای بخشی را برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه داریم مثلا در جشنواره ملی اسباب بازی سال گذشته که پنجمین دوره جشنواره بود غرفه ای داشتیم که این بچه ها با خانواده هایشان مراجعه و در آنجا بازی می کردند و آموزشهایی را از طریق مربیان فرا می گرفتند. به طور کلی در آینده و در این حوزه تولید کنندگان اسباب بازی و کانون باید توجه بیشتری داشته باشند. در بخش رقابتی جشنواره گذشته یکی از اسباب بازیهایی که حائز رتبه شد منچ فراگیر ویژه بچه های نابینا بود که توسط یکی از مربیان مراکز فراگیر کانون در اصفهان طراحی شده بود

س: آیا این منچ در پروسه تولید قرار گرفته است؟

ج: خیر هنوز به تولید انبوه نرسیده و قرار است در آینده جزو تولیدات کانون قرار بگیرد.

س: اگر کسی ایده ای برای ساخت اسباب بازی برای نابینایان داشته باشد باید به کجا مراجعه کند؟

ج: من به این افراد پیشنهاد می کنم که ابتدا نسبت به ثبت ایده خود در شورای نظارت بر اسباب بازی اقدام کنند تا گواهینامه دریافت کنند.و بعد در رویدادهایی مثل رویداد ملی ایده آزاد که الان دو سال است توسط کانون با هدف معرفی چهره های جوان و خلاق در حوزه طراحی اسباب بازی برپا می شود، شرکت کنند که در آنجا ایده شان توسط اساتید بررسی و نقاط قوت و ضعفش مشخص می شود و ایده به ایده ای تجاری تبدیل می شود یا به مرکز سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانه ای کانون مراجعه کنند که در صورت انتخاب و سرمایه گذاری بتوانیم این ایده را به محصول تبدیل و به بازار ارائه کنیم. فراخوان رویداد ایده آزاد معمولا در بهمن ماه آماده می شود و بر روی سایت کانون بارگذاری می شود و در حال حاضر در حال انجام سومین دوره هستیم. در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای هم بازیهایی مناسب این نوع مخاطبین در نظر گرفته شده است.

……...آموزشی

* نمای کنونی بیماری کرونا در کشور: دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری پیشگیری از کووید 19، نکات جدیدی از ابتلا به این بیماری طرح می کند. این متخصص بیماریهای عفونی می گوید:  از سه هفته پیش با جهشی که در ویروس کرونا اتفاق افتاد روند ابتلا به کووید 19، ۳ تا ۹ برابر افزایش یافته است .اکنون عمده بیماران کرونا، خانوادگی و فامیلی هستند. زیرا فردی که ابتدا به ویروس مبتلا شده اگر به طور دقیق موارد و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده باشد موجب ابتلای سایر افراد خانواده می شود.علاوه بر این  افراد کرونایی بدون علامت می توانند به اندازه افراد کرونایی با علامت باعث انتقال ویروس کرونا باشند.کافی است ۱۵ دقیقه با یک کرونایی در تماس باشید مطمئن باشید به کرونا مبتلا می شوید. بنابراین هر بیماری که تب دارد، مبتلا به کرونا محسوب می شود مگر آنکه خلافش ثابت شود.کرونای فعلی بسیار عجیب و غریب است بنابراین هر یک از نشانه ها به تنهایی نیز می تواند علامتی از بیماری کرونا باشد.تا آنجا که اگر کسی به این سه سوال پاسخ مثبت بدهد از نظر ما مشکوک به ابتلا به کروناست. مسافرت در دو هفته اخیر، تماس با بیمار کرونایی و رفتن به مجالس دورهمی و سفرهای زیارتی. از این رو به این افراد توصیه می کنیم دو هفته در خانه بمانند تا در صورت داشتن ویروس کرونا از انتقال آن به دیگران جلوگیری شود.

مردانی با اشاره به اینکه با اجباری شدن استفاده از ماسک در 15 تیر ماه  گفت: با استفاده بیشتر مردم از ماسک درصد بیماران بستری در کشور و تهران کاهش یافت. مردم تهران اکنون بیش از 85 درصد از ماسک استفاده می کنند. 

پس مراجعه کنونی به بیمارستان ها و بستری در بخش های آی سی یو نتیجه سفر در نیمه دوم تیر ماه است بنابراین می توان با زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از روند شیوع بیماری جلوگیری کرد.

با توجه به اینکه ممکن است کرونا تا زمان طولانی با ما همراه باشد بنابراین باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم. برخی در باره جویدن آدامس و قرقره آب و نمک می پرسند، جویدن آدامس می تواند موجب تأخیر در ابتلا به بیماری کرونا باشد، قرقره کردن آب و نمک نیز می تواند موجب جلوگیری از ابتلا به کرونا باشد اما شستن دست ها صد برابر بیشتر از این ها موثر است که باید جدی گرفته شود. داروهایی که برای مبتلایان به کرونا تجویز می شوند از خارج از کشور وارد می شد اما اکنون شرکت های ایرانی این داروها را در داخل کشور تولید می کنند.اما هر چند  این داروها آخرین حربه فعلی در مقابله با کرونا هستند ولی درمان صد درصد آن نیستند . در مورد واکسن هم باید بگوییم ، سازمان جهانی بهداشت هنوز هیچ واکسنی را تأیید نکرده است. البته اگر واکسن هم بیاید همچنان استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است. .

مردانی افزود: در فصل تابستان متوجه شدیم الگوی بیماری نسبت به اسفند و فروردین تغییر کرده است اکنون بیماری بیشتر با تهوع، سردرد و مشکلات گوارشی همراه است و جوانان و کودکان بیشتر به بیماری کرونا مبتلا شده اند بنابراین کودکان و نوجوانان در این فصل بیشتر مورد توجه قرار گیرند.و با شروع فصل پاییز باید افراد بالای ۶۰ سال کودکان، بیماران قلبی، بیماران دیابتی و .. حتما واکسن آنفلوآنزا بزنند تا در شروع فصل پاییز با پیشگیری از آنفلوآنزا ابتلا به کرونا نیز کاهش یابد. 

...........ورزشی

* هیچ ارگانی از ورزش نابینایان حمایت نمی کند

رئیس هیأت ورزش نابینایان خوزستان گفت: این استان ظرفیتهای بسیاری دارد با این وجود هیچ یک از ارگان ها از ورزشکاران نابینا و کم بینا حمایت نمی کنند.

وحید انصاری اظهار داشت: مهمترین مشکل ما نبود بودجه است و ما نمی توانیم اهداف هیأت را جلو ببریم. در حال حاضر اکثر ورزشکاران استان پا به سن گذاشته اند و ما چون پولی نداریم نمی توانیم از مربیان تراز اول استفاده کنیم. وی ادامه داد: کار استعدادیابی را به خوبی انجام دادیم و افراد مستعد را شناسایی کردیم اما به دلیل نبود منبع مالی، نمی توانیم هزینه مربی، وسیله ایاب و ذهاب، سالن و لباس ورزشکاران را تأمین کنیم. به عنوان مثال، دستور خرید وسیله ایاب ذهاب را از استانداری گرفتیم اما هیچ یک از ارگان های استان بودجه این کار را به ما نمی دهند. خوزستان ظرفیت های بسیاری دارد با این وجود هیچ یک از ارگان های استان از ورزشکاران نابینا و کم بینا حمایت نمی کنند و همه چیز تنها در چند رشته خلاصه شده است. در حالی که ورزشکاران ما بارها در مسابقات جهانی، پارا آسیایی و پارالمپیک برای کشورمان افتخارآفرینی کردند. وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این رشته فعالیت دارند افزود: البته اگر ارگان ها و شرکت ها از ما حمایت بیشتری داشته باشند می توانیم علاقمندان بیشتری را جذب این رشته کنیم. متأسفانه شرایط به گونه ای است که دیگر کسی به سمت این ورزش نمی آید زیرا باید هزینه زیادی پرداخت کند و ما توان مالی مناسبی نداریم که از ورزشکارانمان حمایت کنیم. انصاری با بیان اینکه هیأت نابینایان خوزستان در پنج رشته گلبال، جودو، دو و میدانی، شطرنج و شنا فعالیت می کند گفت: از آنجا که تبلیغ چندانی در رشته های ورزشی نابینایان صورت نمی گیرد، مردم شناخت کمتری از این هیأت دارند.

وی در پایان گفت: در سال جاری در صورت ریشه کن شدن بیماری کرونا، برنامه های بسیاری از جمله اعزام ورزشکاران به مسابقات و میزبانی مسابقات کشوری را در دستور کار داریم که امیدواریم این مهم با کمک ارگان های استان محقق شود.

…….حوادث 

* سقوط از ارتفاع و مرگ کارگر ساختمانی در بهشهر  

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از سقوط و مرگ کارگر ساختمانی در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ"حسن عنایتی گنجی" در بیان جزئیات این حادثه، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیس 110 مبنی بر سقوط کارگری ساختمانی از یک ساختمان در حال احداث، بلافاصله واحدهای امدادی و انتظامی برای بررسی موضوع، به محل وقوع حادثه اعزام شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: با بررسی به عمل آمده مشخص شد، مردی 26 ساله هنگام کار در یک ساختمان درحال احداث، از طبقه دوم ساختمان سقوط کرد و به شدت مجروح شد. 

سرهنگ عنایتی از مرگ نامبرده به علت شدت جراحات وارده خبر داد و اظهار داشت: علت تامه وقوع این حادثه در دست بررسی است. 

فرمانده انتظامی بهشهر در خاتمه به کارگران ساختمانی توصیه کرد: همواره نکات ایمنی را رعایت کرده و قبل از شروع کار با استفاده مناسب از وسایل ایمنی لازم، از وقوع هرگونه حوادث غیر مترقبه پیشگیری کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *