شناسه خبر: 21541 منتشر شده در مورخ: 1399/5/23 ساعت: 12:51 گروه: ورزشی  
عضویت 450 ورزشکار نابینا زیر نظر هیأت نابینایان خراسان رضوی + فایل صوتی

عضویت 450 ورزشکار نابینا زیر نظر هیأت نابینایان خراسان رضوی + فایل صوتی

رئیس هیأت ورزش نابینایان خراسان رضوی گفت: در مجموع 450 ورزشکار زیر نظر هیأت ما هستند که 270 نفر از آنها جزء ورزشکاران فعال استان محسوب می شوند.

به گزارش ایران سپید محمود باقرزاده رئیس هیأت ورزش نابینایان خراسان رضوی در گفتگو با ایران سپید گفت: در تمامی رشته های ورزش نابینایان در هر دو بخش آقایان و بانوان فعال هستیم. البته از آنجا که در رشته فوتبال سالنی به مشکلاتی برخوردیم فعلاً این رشته را تحت پوشش نداریم. وی افزود: حدود 270 ورزشکار فعال در سطح استان داریم. البته با احتساب ورزشکاران پیشکسوت و کسانی که در سال های قبل مشغول بودند تعداد ورزشکاران نابینا و کم بینای هیأت خراسان رضوی به 450 نفر می رسد.

باقرزاده در خصوص سالن های در اختیار این هیأت گفت: از طرف تربیت بدنی دو سالن در اختیار ما قرار گرفته است. یکی سالن چند منظوره در ورزشگاه شهید چمران است و یک اتاق بزرگ در مجموعه تختی که به عنوان خانه شطرنج، در اختیار شطرنج بازان قرار گرفته است. وی بیان کرد: همچنین از سالن های آموزش و پرورش استثنایی و مجموعه آموزشی امید نیز استفاده می کنیم. تمرینات گلبال و بدنسازی ما در این مکان پیگیری می شود. در سایر رشته ها مثل شنا و دو و میدانی، مجبوریم از ظرفیت سالن های سایر نهاد ها استفاده کرده و اجاره آن را بپردازیم.

رئیس هیأت ورزش نابینایان خراسان رضوی در خصوص استعدادیابی از میان ورزشکاران نابینا گفت: از سال ها قبل استعدادیابی را از کودکان بالای 6 سال و از مدارس ویژه نابینایان آغاز کردیم و نفرات زیادی را شناسایی کردیم که به ویژه در رشته شطرنج فعال هستند.

باقرزاده در خصوص جذب اسپانسر برای رشته های مختلف ورزش نابینایان برای شرکت در مسابقات باشگاهی یا کشوری گفت: در گذشته وضعیت به نسبت خوب بود و نهاد هایی مثل صندوق قرض الحسنه میزان حمایت هایی را می کردند که متأسفانه جمع شدند. یا کارخانه ها و صنایع استان بودند که دیگر مثل سابق با ما همکاری ندارند. در حال حاضر به صورت جزئی حمایت هایی از رشته شطرنج ما می شود یا یک مؤسسه آموزشی زبان از تیم گلبال بانوان ما حمایت می کند که بسیار محدود است. وی در پاسخ به این سؤال که از ظرفیت آستان قدس نمی توان استفاده کرد یا نه گفت: آستان قدس هیچ کمکی را به هیأت ها یا تشکل ها نمی کند. حتی یک زمانی برای اجاره استخر به مشکل خورده بودیم و میخواستیم از استخر این مجموعه استفاده کنیم، حتی با قائم مقام آستان قدس هم دیدار داشتیم و پس از نامه نگاری های فراوان به در بسته خوردیم. آنها حتی امکان بهره مندی از تجهیزات و سالن های داخلی خود را هم فراهم نمی کنند چه برسد به اینکه بخواهند کمک های مادی کنند. وی در پایان افزود: امیدوارم بتوانیم با بهره گیری از کمک های سازمان های مختلف مثل صنایع و بانک ها بیشتر از ورزش نابینایان استان خراسان رضوی حمایت کنیم.

امیر سرمدی

محمود باقرزاده
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *